Watches & Wonders 2021

Noen litt sterke meninger om den nye - ekstreme - Zenith DEFY Extreme

88DFE6C1-E32F-451E-874C-63BEE67099F9.jpeg

Noen litt sterke meninger om den nye - ekstreme - Zenith DEFY Extreme

Vis vedlegg 244133

Ikke uenig.
Jeg synes klokken er kul.
Tipper målgruppen her er storposører som vil ha et alternativ til de mest vulgære modellene til AP.
Kanskje prøver de å stjele kunder fra (den lille) Hublot-menigheten
Sykt kult urverk da.

• Liker
Reaksjoner: Jørgen
Flott klokke, men nesten 200000...

Jeg betalte kr 7800 hos Ossur for min Minerva Pythagore for 20 år siden og fikk en krokodillerem (og 20 års vennskap) med på kjøpet.

Urverket på bildet over er Minervas klassiske calibre 48 (10½ ''' no. 48), designet av André Frey i 1943. Det nye Montblanc MB M14.08 urverket ligner veldig på Minerva calibre 48, men har større diameter.

montblanc-heritage-minerva-shot2-v4a-150DPI.jpg

Redigert:
Sterkt levert fra Oris.

Meget lyst til å teste AquisPro og "Cotton Candy" tipper jeg vi får se noen av i "Dagens klokke" nærmere sommeren :)

Jeg tar meg selv i å beundre Oris sin nye "Cotton Candy"-serie. Det er noe veldig fasinerende med full bronse lenke og kasse, og et så "vågalt" fargevalg. MEN, hva er det som skjer med tilpassingen mellom "endlink" og kassen?
Jeg håper det oppleves bedre irl.

cotton.jpg

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Snikreklame godkjent av admin ;)

Har skrevet om Hermès H08 i Finansavisen (betalingsmur). Kommer også med avisen i bilagsmagasinet Premium på fredag, hvor det også pleier å være mye annet snadder.

closeup1.jpg

Vakkert men samtidig skuffende fra Jaeger-LeCoultre.

Har du anelse om hvorfor den heter "Nittiende" ?
Finner ikke ut.
Nonante er 90 som de sier fortsatt i Sveits, Belgia, Kongo, Rwanda og Acadia.
Egentlig en gammel fransk språk variante av "Quatre Vingt Dix" som er brukt nå i Frankrike og Québec.