^^^ Enig. Og i mens går markedet, og de fleste entusiastene, bananas over Tudors retronyheter og Rolex’ helt mikroskopiske visuelle endringer.
Jeg kjenner faktisk på at jeg begynner å bli litt lei av at absolutt alt "nytt" som kommer ut skal være retro, heritage, hva enn.. Litt for lenge mellom hver gang man ser noe og tenker at her er det innovasjon på gang.
Hublot satsa ikke på retro i år heller!Jeg kjenner faktisk på at jeg begynner å bli litt lei av at absolutt alt "nytt" som kommer ut skal være retro, heritage, hva enn.. Litt for lenge mellom hver gang man ser noe og tenker at her er det innovasjon på gang.
Last famous words...Frederic Arnault kommenterte at han ikke ønsket et TAG Heuer som "stod stille" i fortiden og lagde rene remakes av gammelt arbeid.
Samtidig forstod han veldig godt at folk likte de gamle klokkene – men mente det da var bedre å bare kjøpe en vintage.
Ny lumen, nytt verk med 70 timer gangreserve og innenfor cosc kombinert med lumen som varer og vannsøyle som tåler litt er nok modernisering for min delÅ gjøre et gammelt design mer moderne er en ting, men det er veldig mange modeller som kommer ut hvor designet ikke er modernisert. Selv om det er vakre klokker så kjenner jeg at jeg hadde satt pris på at det ikke så ut som noe fra et museum. En cartier tank med oppdatere visere tror jeg kunne bært fint.
Men det selger kanskje ikke? Jlc hadde vel en moderne versjon av reverso i squadra serien?
Ja hvem så dette komme? Jeg liker denne mer og mer. Design som fanger og byggekvalitet kan ingen ta dem på. «Motemerkene» kan ikke lenger gres under samme børste. Noe også BVLGARI har vist over flere år ved å slå seg inn i bransjen med slegge.
Ikke ille pris: NOK 51 900 - 84 800 på de modellene som er lagt ut. Lenkevarianten er ikke lagt ut med norsk pris ennå, men tipper den havner på 57 200.Det jeg nesten liker best med dette uret er at det ser ut som det koster mer enn det gjør.
www.tidssonen.no
![]()
Sterkt levert fra Oris.
Meget lyst til å teste AquisPro og "Cotton Candy" tipper jeg vi får se noen av i "Dagens klokke" nærmere sommeren
![]()
Oris presenterer nye dykkermodeller
Fargesprakende Divers Sixty-Five og to nye Aquis.www.tidssonen.no