Skjorter

Idag mottatt denimskjorte fra Luca Faloni, en nettbutikk med kvalitetsprodukter skapt i Italia med italienske materialer. Uovertruffen passform og kvalitetsfølelse, spesielt fornøyd med kragen - såkalt Paramontura-krage - samt stoffet, som skinner lett. 2 dager kostnadsfri transport, ingen toll eller mva samt fri retur og kan dermed anbefales.
1610620213742.png
 
Jag har mest Eton men tipsar om Stenströms samt Boggi. Kvalitetsmässigt likvärdiga. Boggi har något kortare ärm, vilket många här efterfrågar.
20210210_171838.jpg
20210210_171903.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Ai ai ai @Andsan. Striper og ruter henger om hverandre, her må det ryddes opp :)

Bruker selv mest Cavour og Eton. Et par Polo Ralph Lauren til mer casual bruk.
 
Jag har mest Eton men tipsar om Stenströms samt Boggi. Kvalitetsmässigt likvärdiga. Boggi har något kortare ärm, vilket många här efterfrågar.

Enig, mest Eton her og, men Boggi er faktisk like bra i de fleste tilfellene. For oss som ikke er 199 er det fint med litt kortere ermer....
 
Likte det med kortere armer, har alltid vært et problem hos meg.
Men hvor kjøper dere Boggi? På nettsidene deres får jeg ikke opp Norge som valg.
 
Likte det med kortere armer, har alltid vært et problem hos meg.
Men hvor kjøper dere Boggi? På nettsidene deres får jeg ikke opp Norge som valg.
Jag köpte mina I Milano och Florens. De har en butik i Stockholm, om den inte slagit igen på grund av Covid 19.
 
Likte det med kortere armer, har alltid vært et problem hos meg.
Men hvor kjøper dere Boggi? På nettsidene deres får jeg ikke opp Norge som valg.

Det meste derfra har jeg handlet i Boggis butikker (den i Milano sentrum er veldig bra), blant annet på flyplassbutikkene deres.

Boggis norske nettsider fungerte frem til i høst tror jeg det var, er ikke sikker, kjøpte sist derfra våren 2020.
 
Noen her inne som har prøvd skjorter fra Charvet? Skal visstnok være noe av det beste man får tak i.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Som nevnt i Dress-tråden så har Mond kommet til Oslo. Hentet én skjorte og er veldig fornøyd! Noe rimeligere enn Eton ettersom jeg må tilpasse ermene på Eton-skjortene, endte på 1500,- for en hvit Twill-skjorte.
 
Kjøpte meg en MTM blå end-on-end i sea island cotton hos Turnbull & Asser på slutten av 2020. Syntes da servicen var forholdsvis bra. Prøvde meg gjennom deres standardstørrelser og kunne endre på ermelengen, kragen og mansjett. Gikk for litt lengre arm, T&A krage og 'cuff' med én knapp. Skjorten kom etter drøye 2 uker og var da veldig fornøyd.

Etter en tur i dag hos Budd har jeg derimot fått et ganske annerledes perspektiv på T&A...

For det første var de veldig medvillige hos Budd i å endre på lengden på kroppen (syntes ofte skjorter ikke er lange nok og 'kryper' opp av buksa over tid), 'cuffs', størrelsen på kragen og en liten justering for klokke; alt basert på standardstørrelser men til gjengjeld noe som passet meg bedre. Tailored fit hos T&A var veldig slim for meg så måtte gå for classic, men tailored hadde ganske god passform hos Budd så hadde 2 reelle valg der. Etter dette fikk jeg et stoffutvalg identisk med det som man får om man bestiller bespoke, som jeg antar er over 1000 stoffprøver. Hos T&A var det et forholdsvis redusert utvalg i MTM til sammenligning. Følte også at servicen var betraktelig mer personlig og hadde et høyere profesjonelt nivå hos Budd.

Gikk for en lys denim, lyseblå Budd stripe, rosa twill micro og en hvit i 'royal oxford' som er gratis gjennom en 4-for-3 kampanje. Bilder kommer om 4 uker.. :)

Kan ikke anbefale Budd nok om du er på markedet etter skjorter av høy kvalitet. MTM hos Budd starter på ca £230.
 
Kjøpte meg en MTM blå end-on-end i sea island cotton hos Turnbull & Asser på slutten av 2020. Syntes da servicen var forholdsvis bra. Prøvde meg gjennom deres standardstørrelser og kunne endre på ermelengen, kragen og mansjett. Gikk for litt lengre arm, T&A krage og 'cuff' med én knapp. Skjorten kom etter drøye 2 uker og var da veldig fornøyd.

Etter en tur i dag hos Budd har jeg derimot fått et ganske annerledes perspektiv på T&A...

For det første var de veldig medvillige hos Budd i å endre på lengden på kroppen (syntes ofte skjorter ikke er lange nok og 'kryper' opp av buksa over tid), 'cuffs', størrelsen på kragen og en liten justering for klokke; alt basert på standardstørrelser men til gjengjeld noe som passet meg bedre. Tailored fit hos T&A var veldig slim for meg så måtte gå for classic, men tailored hadde ganske god passform hos Budd så hadde 2 reelle valg der. Etter dette fikk jeg et stoffutvalg identisk med det som man får om man bestiller bespoke, som jeg antar er over 1000 stoffprøver. Hos T&A var det et forholdsvis redusert utvalg i MTM til sammenligning. Følte også at servicen var betraktelig mer personlig og hadde et høyere profesjonelt nivå hos Budd.

Gikk for en lys denim, lyseblå Budd stripe, rosa twill micro og en hvit i 'royal oxford' som er gratis gjennom en 4-for-3 kampanje. Bilder kommer om 4 uker.. :)

Kan ikke anbefale Budd nok om du er på markedet etter skjorter av høy kvalitet. MTM hos Budd starter på ca £230.

For ikke å glemme at det er verdens mest sjarmerende lille butikk. De har også nydelige slips og sokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt og sunshine
Jeg har holdt meg til Eton i mange år, de siste årene har jeg benyttet meg av deres jevnlige salg på nettsidene med kraftig rabatt. Kampanjene dukker stort sett opp i Facebook-feeden.

Etter Corona og hjemmekontor har jeg nesten ikke brukt skjorter, og oppdaget til jul at absolutt alle var for trange, og måtte handle noen i en størrelse større. Så nå har jeg 30+ skjorter til overs. Om noen trenger Eton skjorter i str 38 slim, send en PM! :)
 
  • Haha
  • Liker
Reaksjoner: UJU, sunshine og TomB
For mer uformelle skjorter kan jeg ikke få fullrost Cordings sine, spesielt "Tattersall" i 80% børstet bomull og med 20% ull er vanvittig behagelige. https://www.cordings.co.uk/menswear/shirts
Cordings yter også en fantastisk god service, jeg har tidligere angret på en bestilling der og da ble penger tilbakeført til kortet i løpet av noen minutter.
Min siste bestilling var en dress med individuell tilpasning av buksen (lengde og bytte fra knapper til glidelås) og 3 skjorter, bestilt på søndag levert på døren i Oslo, ferdig tilpasset, på tirsdag.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen og BigT
Etter Corona og hjemmekontor har jeg nesten ikke brukt skjorter, og oppdaget til jul at absolutt alle var for trange, og måtte handle noen i en størrelse større. Så nå har jeg 30+ skjorter til overs. Om noen trenger Eton skjorter i str 38 slim, send en PM! :)

Alle mine skjorter har også krympet noe hinsides den siste tiden. Enda det er stabile temperaturforhold i garderoben. :unsure:
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Zawatch og Golfballen