Skjorter

De av dere som bestiller fra Charles tyrwhitt, velger dere å betale importkostnader på forhånd, eller venter til dere henter på postkontoret? Hva lønner seg? :)

Jeg betaler på forhånd, mest fordi jeg slipper forsinkelser i tollen og fordi det er umulig å gjette på forhånd hvilket gebyr den norske speditøren legger på for fortolling (det virker litt bingo hvem de bruker, de har i hvert fall byttet et par ganger de siste 5-6 årene). Det kan tenkes at du sparer en hundrelapp den ene eller andre veien, men det blir sjansespill :)

Hva tollen og mva blir er lett å regne ut på tolletaten sin importkalkulator for å sammenligne, men gebyret transportøren tar varierer.
 
Dro innom Dressmann her om dagen, og kom over "D+LJ" skjortene deres som var på salg - må si jeg ble mektig imponert over disse, og spesielt prisen. Kostet rundt 250 kr på salg, men skjortene føltes og så langt dyrere ut. Veldig fin rull på button-down kragene og fin passform - de så rett og slett ut som billigere versjoner av Finamore skjortene mine. Du mangler åpenbart alt av håndarbeid, men hva kan man forlange for usle 250 kroner.

Nå fikk jeg inntrykket av at disse solgt dårlig, noe som er synd - når Dressmann for en gangs skyld gir noe som går an å bruke, så blir kundene skremt vekk av 20% prisøkning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
40 og 50% på mykje bra Eton skjorter.


Veldig god kvalitet på Eton synast eg.
Eton har jeg mye god erfaring med. God kvalitet og passform. Dyre nok til at de føles fine og fornemme, men samtidig billige nok til at du tør å ta en liten boogaloo uten å bekymre deg for at skjorta skal eksplodere når du skal vise frem ditt partytriks.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hvis du vil ha mye skjorte for pengene:

Ralph Lauren. Perfekte til hverdagen.
Eton. Mye for pengene. Solide perlemorsknapper.
Turnbull & Asser. Savile Row på sitt beste.

Hvis du ønsker overpriset tull kan du se på Loro Piana, Tom Ford, Prada, Saint Laurent, Hermes, brunello cucinelli, Dolce. Har dem alle. Grei kvalitet. That's it. Bare greit. Noen ganger knapt greit. Saint Laurent er grusomt. Plastknapper og billige stoffer. 6k for noe du kan få hos Zara for 600. Faen jeg er lettlurt...
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Dro innom Dressmann her om dagen, og kom over "D+LJ" skjortene deres som var på salg - må si jeg ble mektig imponert over disse, og spesielt prisen. Kostet rundt 250 kr på salg, men skjortene føltes og så langt dyrere ut. Veldig fin rull på button-down kragene og fin passform - de så rett og slett ut som billigere versjoner av Finamore skjortene mine. Du mangler åpenbart alt av håndarbeid, men hva kan man forlange for usle 250 kroner.

Nå fikk jeg inntrykket av at disse solgt dårlig, noe som er synd - når Dressmann for en gangs skyld gir noe som går an å bruke, så blir kundene skremt vekk av 20% prisøkning.
var en tur på salg der i dag! Fikk deres Premium i Egyptisk bomull, normal pris 599,- nå 125 - kunderabatt = 110! Imponerende kvalitet til tullepris. Kjøpte like godt 4 stk...
 
Hvor handler jeg dresskjorter i London? I hovedsak til jobb, hvite og blå. Viktig at de har forskjellige lengder på ermene, kjøper heller MTM enn å gå til skredderen for å legge opp ermene. Prisklasse opp til 1500.
 
Hvor handler jeg dresskjorter i London? I hovedsak til jobb, hvite og blå. Viktig at de har forskjellige lengder på ermene, kjøper heller MTM enn å gå til skredderen for å legge opp ermene. Prisklasse opp til 1500.

Jeg liker Eton-butikken som er 1 min gåtur fra Bond St stasjon. Om du går langs med hele Jermyn St (nevnt over) vil du også finne mange butikker.
 
Liker også Eton, men erfaringsmessig er ermene altfor lange, dessverre.
Samme her. Som nevnt over - Charles Thyrwitt. TM Lewin lager også skjorter i flere passformer hvor du kan velge lengde på ermene, men jeg foretrekker CT. NB - prøv forskjellige fits! Engelsk slimfit er ikke det samme som skandinavisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast
Eton har forresten muligheten til å tilpasse armlengden på standardmodellene sine via deres nettside :)

Men jeg har samme problem, bare i Oslo. Eton er hakket for lange i armene, og må følgelig innom skredder hvis man skal ha noe annet enn standardversjonene. Er det muligheter for mtm-skjorter av god kvalitet til rundt 1500 i Oslo?
 
Eton har forresten muligheten til å tilpasse armlengden på standardmodellene sine via deres nettside :)

Men jeg har samme problem, bare i Oslo. Eton er hakket for lange i armene, og må følgelig innom skredder hvis man skal ha noe annet enn standardversjonene. Er det muligheter for mtm-skjorter av god kvalitet til rundt 1500 i Oslo?
Hvis du er happy med Eton er det vel bare å bestille fra nett? Da får du jo riktig ermelengde med en gang.

Jeg har fått sydd skjorter hos Leslie Downey. Ikke sånn super fornøyd. Og syns ikke de har vært verdt 1.800,-
 
Hvis du er happy med Eton er det vel bare å bestille fra nett? Da får du jo riktig ermelengde med en gang.

Jeg har fått sydd skjorter hos Leslie Downey. Ikke sånn super fornøyd. Og syns ikke de har vært verdt 1.800,-

Ja, man kan det, men det er som nevnt kun basisskjortene de tilbyr dette på. Men det løser jo seg med en skredder :)
 
Tips til gutter med lange armer som har trøbbel med å finne casual-skjorter med lange nok ermer: Disse skjortene fra Morris er hele 90cm lang i ermene i str M - endelig fant jeg en helgeskjorte med tilnærmingsvis lange nok ermer:)
 
Jeg skal kjøpe noen hvite og blå skjorter, eneste krav jeg har er at jeg kan bruke mine mansjettknapper. Ser for meg helt enkle hvite skjorter, en blå og en blå med hvite striper. Har dere gode tips? Alle prisklasser er interessant men legger gjerne noen kroner i disse da jeg trenger max fire stk. Kjøper gjerne skreddersydd.
 
Jeg skal kjøpe noen hvite og blå skjorter, eneste krav jeg har er at jeg kan bruke mine mansjettknapper. Ser for meg helt enkle hvite skjorter, en blå og en blå med hvite striper. Har dere gode tips? Alle prisklasser er interessant men legger gjerne noen kroner i disse da jeg trenger max fire stk. Kjøper gjerne skreddersydd.
Thomas Pink med franske mansjetter (det er skjorter med franske mansjetter du ser etter). De har/hadde en butikk i vika i Oslo. For enkelthetskyld går du heller ikke feil med noe rett frem fra Eton. Eton har de fleste respektable klesbutikker.

Hvis du vil gå old school - Turnbull & Asser. Målsydd, men kan også skaffes i generiske størrelser. Litt som Gieves & Hawkes.

For litt "Italian flair" kan du se hen til Brioni. Generiske størrelser som er true to size. Kan bestilles fra mrporter blant annet.
 
Redigert:
Thomas Pink med franske mansjetter (det er skjorter med franske mansjetter du ser etter). De har/hadde en butikk i vika i Oslo. For enkelthetskyld går du heller ikke feil med noe rett frem fra Eton. Eton har de fleste respektable klesbutikker.

Hvis du vil gå old school - Turnbull & Asser. Målsydd, men kan også skaffes i generiske størrelser. Litt som Gieves & Hawkes.

For litt "Italian flair" kan du se hen til Brioni. Generiske størrelser som er true to size. Kan bestilles fra mrporter blant annet.

Takk for gode tips @Pinto;)
 
Jeg skal kjøpe noen hvite og blå skjorter, eneste krav jeg har er at jeg kan bruke mine mansjettknapper. Ser for meg helt enkle hvite skjorter, en blå og en blå med hvite striper. Har dere gode tips? Alle prisklasser er interessant men legger gjerne noen kroner i disse da jeg trenger max fire stk. Kjøper gjerne skreddersydd.
Cavour har 100 Hands som vel går for å være verdens beste skjorter (med pris deretter). Har også eget merke og gjør også målsøm.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch og Nicolai