Skjorter

For mer uformelle skjorter kan jeg ikke få fullrost Cordings sine, spesielt "Tattersall" i 80% børstet bomull og med 20% ull er vanvittig behagelige. https://www.cordings.co.uk/menswear/shirts
Cordings yter også en fantastisk god service, jeg har tidligere angret på en bestilling der og da ble penger tilbakeført til kortet i løpet av noen minutter.
Min siste bestilling var en dress med individuell tilpasning av buksen (lengde og bytte fra knapper til glidelås) og 3 skjorter, bestilt på søndag levert på døren i Oslo, ferdig tilpasset, på tirsdag.
OT, men du har vel ikke testet Moleskin-buksene til Cordings? Har vurdert de så mange ganger, men aldri pulled the trigger
 
Jeg er svært fornøyd med Suit Supply sitt «design you own shirt» program. Hundrevis av stoffer å velge mellom, kan endre krage/mansjett/knapper og tilpasse målene på skjorten. Til rundt 1000kr og levert på to uker synes jeg dette er veldig bra! Og om skjorten ikke skulle passe er det bare å sende den tilbake å få pengene refundert.
 
Har testet et par Stoix-skjorter kjøpt på Milrab. Synes de treffer meg godt på kriterier som;
- strykefrie (aldri vært borti liknende stoff, disse er virkelig strykefrie)
- tykt stoff
- stive (nok) krager

En bonus selvsagt at man kan bli langt varmere i en slik før det synes/blir ubehagelig

minuset er at de har litt begrenset kolleksjon. Noen som har vært borti liknende skjorter med noe utvidet design?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg sverger til skjorter fra Barons til jobb og litt mer formell bruk.
Overlegen kvalitet og passform i forhold til alt som jeg har hatt tidligere.
Selges kun på nettsiden over. Fri frakt, og kommer til valgt pakkeboks etter et par dager.

For sommerbruk og mer casual har jeg nylig oppdaget Desoto. Disse skjortene er produsert i Tyskland og selges bl.a. på mph/milesperhour på Byporten (en butikk jeg for øvrig varmt kan anbefale).
Meget god kvalitet, og overlegent komfortable med stretch.
 
@arvidrattlaas jeg har to skjorter fra Dickies. Modellen Sacramento. Veldig fornøyd med de. Ikke slim fit og holder seg godt i forhold til krymping. https://carlings.com/no/p/dickies-s...te-skjorter--pike-skjorter-herre/7263248_F780
PS: Av en eller annen merkelig grunn så har jeg to skjorter hvor den ene er L og den andre XL, men de er like store på:rolleyes: Tror en av dem ble feilmerket i produksjon :LOL:

Ser ut som Sjøsprøyt har en tykkere modell med trykknapper: https://sjosproyt.no/product-category/klaer/skjorte/?_produsent=dickies
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Har 3stk fra Turnbull og er veldig fornøyd.
IMG_20230602_194954564.jpg


Ike Behar "Gold" er en favoritt.
Sikkert blant de siste laget i Canada.
IMG_20230602_200124306.jpg


Og en del Harvie & Hudson
IMG_20230602_200413641.jpg

Alle har "french cuffs" i hvit kontrast også.
Ganske formelt alternativ til alle Eton jeg har tidligere brukt.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og UJU
Noen som har tips til hvordan fjerne svarte merker etter klokke på innsiden og kanten av mansjetten på hvit skjorte?
Splitter ny smokingskjorte full av svarte merker etter et litt vel fuktig lag..
 
Noen som har tips til hvordan fjerne svarte merker etter klokke på innsiden og kanten av mansjetten på hvit skjorte?
Splitter ny smokingskjorte full av svarte merker etter et litt vel fuktig lag..
Har ikke peiling, men kjenner at jeg er nysgjerrig på hvilken type klokke det er som gir slike svarte merker på mansjetten.
 
Er piqueskjorter også godkjent her inne? :p

Isåfall, noen som har noen anbefalinger? Bruker nesten utelukkende pique på jobb, ihvertfall på kontoret. Har vært borti Jean Paul (Anbefales ikke, blir jo nesten direkte ubehagelig etter noen runder i vaskemaskinen), Abercombie and Fitch sine fungerer ganske greit, er mye og behagelige, men kragen får jeg aldri til å sitte slik jeg vil, uansett hvor mange vask/stryke-sessions jeg har.

Var også en kjapp tur innom Lacoste sine, men de føltes ikke ut som om de var verdt prisen verken på fit eller komfort.
 
Er piqueskjorter også godkjent her inne? :p

Isåfall, noen som har noen anbefalinger? Bruker nesten utelukkende pique på jobb, ihvertfall på kontoret. Har vært borti Jean Paul (Anbefales ikke, blir jo nesten direkte ubehagelig etter noen runder i vaskemaskinen), Abercombie and Fitch sine fungerer ganske greit, er mye og behagelige, men kragen får jeg aldri til å sitte slik jeg vil, uansett hvor mange vask/stryke-sessions jeg har.

Var også en kjapp tur innom Lacoste sine, men de føltes ikke ut som om de var verdt prisen verken på fit eller komfort.
Jeg bruker mye polo på sommeren, og de desidert beste jeg har hatt er fra Kent Wang. Digg stoff, veldig bra fit og ingen logoer eller noe sånt. Jeg har noen stk derfra som til sommeren er 10 år (!), og de er noe blassere i fargen enn de var, men er ellers like fine i passform og sånt. Jeg synes "alle" andre poloskjorter jeg har hatt blir stygge i formen etter 10-20 vask, men Kent Wang har holdt seg nydelig. Jeg skal jammen bestille et par stk til!
 
Jeg bruker mye polo på sommeren, og de desidert beste jeg har hatt er fra Kent Wang. Digg stoff, veldig bra fit og ingen logoer eller noe sånt. Jeg har noen stk derfra som til sommeren er 10 år (!), og de er noe blassere i fargen enn de var, men er ellers like fine i passform og sånt. Jeg synes "alle" andre poloskjorter jeg har hatt blir stygge i formen etter 10-20 vask, men Kent Wang har holdt seg nydelig. Jeg skal jammen bestille et par stk til!
Synd bare grønn og rosa er på lager i noe annet enn XXL. Skal prøve se om noen butikker i Norge har de inne.
 
Er piqueskjorter også godkjent her inne? :p

Isåfall, noen som har noen anbefalinger? Bruker nesten utelukkende pique på jobb, ihvertfall på kontoret. Har vært borti Jean Paul (Anbefales ikke, blir jo nesten direkte ubehagelig etter noen runder i vaskemaskinen), Abercombie and Fitch sine fungerer ganske greit, er mye og behagelige, men kragen får jeg aldri til å sitte slik jeg vil, uansett hvor mange vask/stryke-sessions jeg har.

Var også en kjapp tur innom Lacoste sine, men de føltes ikke ut som om de var verdt prisen verken på fit eller komfort.

Jeg sverger til Gran Sasso
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Er piqueskjorter også godkjent her inne? :p

Isåfall, noen som har noen anbefalinger? Bruker nesten utelukkende pique på jobb, ihvertfall på kontoret. Har vært borti Jean Paul (Anbefales ikke, blir jo nesten direkte ubehagelig etter noen runder i vaskemaskinen), Abercombie and Fitch sine fungerer ganske greit, er mye og behagelige, men kragen får jeg aldri til å sitte slik jeg vil, uansett hvor mange vask/stryke-sessions jeg har.

Var også en kjapp tur innom Lacoste sine, men de føltes ikke ut som om de var verdt prisen verken på fit eller komfort.
Godt fornøyd med Lyle & Scott og Fred Perry sine, og faktisk også Nike