Passaround 6

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
* Avstemningen er åpnet, ligger her.
* Påmeldingen er åpnet, meld deg på her!

Med de siste tiltakene som ble rullet ut i kveld, er det ikke stort annet å foreta seg enn å sitte hjemme og klokkenerde. Så da er det vel bare å begynne å tenke på sjette utgave av Tidssonens Passaround! Den forrige klokken er ikke loddet ut ennå, men det fikser vi snart, følg med, følg med!

Denne tråden er ment som en start, en samlingsplass og generell tråd for Passarounden.

Jeg vil som før gjerne at Passaroundklokken er interessant, uvanlig og kanskje litt off the beaten track. Så om du kjenner til noe kult, som du kanskje ikke har turt å gå for før - kanskje vi skal la 30 klokkegærninger virkelig teste?

Skriv noen ord om hva du vil ha, link gjerne inn et bilde, så setter vi i gang for alvor over jul en gang. Jeg tenker budsjett rundt 20-30k eller der i distriktet.

For den som måtte ha levd under en sten tidligere, ble født i går eller bare er ekstraordinært sløv:
Konseptet er enkelt: 30 mann spytter inn noen kroner hver, vi kjøper en klokke og alle får ha den en uke eller to hver. Til slutt møtes de som har mulighet til en øl og utlodning. Én heldig rakker stikker av med klokka.

Om noen fremdeles ikke skulle skjønne hva dette går i, er det noen tråder her:
* Passaround 2010
* Passaround II
* Passaround 2012
* Passaround MMXIII
* Passaround 2020
* Passaround mk5 2021

Reglene for deltakelse blir vel omtrent som før, tenker jeg:

1. Det som kreves for å være med er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned, det vil si ble med senest November 2021
- har over 50 poster på forumtelleren din
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Jon Øigarden og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 5000 poster, dvs maks 50 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem, maks 50 poeng
- om du er støttemedlem, får du 50 ekstrapoeng
 
Redigert:
Ikke meg i mot! Konkret forslag til hvilken?
28474503af9e7d23fe3fcfd1caaeff26.jpg

Denne hadde jeg hatt lyst til å teste. 300m profesional.
 
Mange flotte alternativ over. Jeg har en på lager jeg vil slå et slag for.

1639430148592.jpeg


Tag Heuer Night Diver. Sort PVD med full lume. Den er i utgangspunktet litt over budsjett, men ikke altfor ille.

 
Kan jeg kaste Fredrique Constant inn i ringen her? Jeg tenker da på en variant med monolithic teknologien. Men mulig de er litt i overkant på pris
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Kan jeg kaste Fredrique Constant inn i ringen her? Jeg tenker da på en variant med monolithic teknologien. Men mulig de er litt i overkant på pris
Kom med noen konkrete forslag, så kan vi prøve oss på en evt rabatt hos importør, kanskje? Flere andre som har vært villig til å diskutere det før!
 
Sinn 105 UTC?
Kult rimeligere alternativ til en Explorer II.

Ser careofcarl.no har blitt forhandler av Sinn.
Screenshot 2021-12-14 at 00.15.44.png


Evt Citizen Chronomaster.
Verdig konkurrent til samtlige GS HAQ. Med evighetskalender og zaratsupolering.
Men det blir vel fort for sært for de fleste :)
5n7mhx52pz571.jpg