Passaround MMXIII

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
* Avstemningen er åpnet - den ligger her!
* Avstemningen er over, Meistersinger Perigraph er årets valg!
* Påmelding er åpnet, se tråd her.


2012 edition nærmer seg faretruende slutten, og det virker som om det er stemning for å holde det gående, så vi prøver oss på nytt. Jeg presiserer med én gang at påmelding ikke er åpnet ennå, det kommer en egen tråd for det når tiden er inne.

Det kommer til å foregå omtrent som sist gang, med avstemning om hvilken klokke vi skal velge (link til forrige), så det første jeg ønsker meg er forslag til hvilke klokker som skal være med i avstemningen. Så, begynn med å kaste inn mer eller mindre gode forslag til aktuelle ur!

Det foreligger imidlertid noen få føringer:

Det er et tak på maks 30 medlemmer som kan delta, kriterier for deltagelse kommer lengre ned. I god TS-ånd øker vi stadig budsjettet, jeg har lyst til å denne gang sikte på ca 700 kr pr pers, noe som med et tak på 30 deltakere gir oss i området 21000 kr å leke med. Dette må selvsagt inkludere porto og mva. Denne grensen er på ingen måte fast, og vi kan diskutere oss opp eller ned om det blir noenlunde konsensus.

Et par andre faktorer jeg ønsker å legge inn som forutsetninger:

* ikke brukt! (30 karer skal klå på dette, vi trenger all den garanti og kvalitet vi kan få)
* ikke noe mainstream-merke eller -modell (alle kan gå og klå på en Omega eller Tag på nærmeste Protid)

Det vil altså si at ideelt sett kjøper vi noe fra en liten produsent som hovedsaklig selger på nett, og som kanskje ikke er så velkjent her på berget. En utmerket anledning til å introdusere noe nytt i denne Submarinertette jungelen, altså!

Andre innspill er velkomne, alt fra om det var noe vi gjorde feil sist til en superidé du klekte ut på fylla i natt. Skal prøve å dra i gang en avstemning om hvilken modell vi går for i løpet av kort tid.

REGLER FOR DELTAKELSE

1. Det som kreves for å være med er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned, det vil si ble med senest August 2013
- har over 10 poster på forumtelleren din
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Ari Behn og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 3000 poster, dvs maks 30 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem
- om du er støttemedlem, får du 25 ekstrapoeng

Noen relevante linker:

* Passaround 2010
* Passaround II
* Passaround SP edition
* Passaround 2.laget
* Passaround 2012
 
Redigert:
Om jeg liker klokke valget skal jeg absolutt bli med denne runden;)
Dette har jeg hatt lyst til siden jeg først ble medlem her på sonen.
 
Redigert:
Hva med Kobold? Et merke med et eget uttrykk, og det er også flere av klokkene som er innnenfor budsjettet.

Kobold Expedition Tools | Soarway Transglobe
retina_soarway-transglobe-front1.png


Kobold Expedition Tools | SMG-2
retina_smg-2-front.png


Kobold Expedition Tools | SEAL
Seal-side.jpg



Omtrent umulig å få tak i Norge, og de bør være solide nok til å tåle å være en passaround-klokke. :)
 
Jeg er med!

Såfremt jeg kommer igjennom nåløyet :) kul greie og det hadde vært gøy å få klådd på noe spesielt.
 
Redigert:
Har lenge hatt ett øye til Junghans Max bill Chronoscope. Mitt forslag!



 
Redigert:
Vet at dette muligens er å banne i kirka... En quartz på passaround!! Men denne er bare så ufattelig kul. Har virkelig lyst til å få prøvd denne en gang.

Seiko Astron:
ahdNJQd.png


Pris tror jeg skal komme innenfor. 2300 dollars på andre siden av bukta.
 
Vulcain er en produsent jeg er nysgjerrig på. Visstnok in-house også. De rimeligste modellene ligger til 14-15k+frakt og moms.
 
Redigert:
Jeg ble litt skeptisk da jeg så punkt 1 c), tredje eksempel, jeg er ikke helt sikker på om jeg har lyst til å ha (hatt) samme klokke som Ari Behn, men med tanke på hans befatning med påfugler er vel eksempelet på sin plass.. :p

Jeg er gjerne med, så nå blir det spam i alle mulige poster for å få opp post-counten.. :cool:
 
Passaround

Om det blir plass til meg denne runden så synes jeg det hadde vært kult med en kronograf... Ser det ligger et par greie forslag på bordet allerede...

Blir kanskje mye aktivitet på forumet fremover... Mange som må jobbe med postcounten...
 
Støtter forslagene om Kobold, samt Stowaen som @TomB sier.

Et spesifikt valg hos Kobold må bli Phantom

B0157A9E-6C1E-4D52-8815-4BC0E86ABB4F-2478-000001F9F3B98938_zpsdfb93365.jpg


Denne har jeg bare så lyst til å "ligge" med :)
 
Redigert av en moderator: