Passaround 6

Tutima hadde vært kult
1681B682-96E3-4CA4-88CD-B2366A352516.jpeg
 
Er det stemning for å heve innsatsen såpass at vi kunne luktet litt på "higher end brands"? Det er mye snadder i segmentet 50-60k. Omega, Breitling, Zenith, IWC, GS osv... Jeg kunne godt tenkt meg muligheten til kanskje prøvd noe i dette segmentet som jeg nødvendigvis ikke ville tenkt på å kjøpt selv. Noen tanker rundt det?
 
Er det stemning for å heve innsatsen såpass at vi kunne luktet litt på "higher end brands"? Det er mye snadder i segmentet 50-60k. Omega, Breitling, Zenith, IWC, GS osv... Jeg kunne godt tenkt meg muligheten til kanskje prøvd noe i dette segmentet som jeg nødvendigvis ikke ville tenkt på å kjøpt selv. Noen tanker rundt det?

Jeg tror man skal tenke seg om før man dobler loddprisen.
 
Jeg synes det er greit å betale 1000kr for å prøve en klokke en uke (samt ha mulighetene for å vinne klokka).
Det dobbelte eller mer, da vil jeg heller spare pengene til et fremtidig kjøp.
Bør være mer enn nok klokker å ta av i 20-30k-kategorien, synes jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Kom med noen konkrete forslag som kan regnes hjem så vurderer vi det!
Syns den nå tilgjengelig 4 Seasons serien deres var skamkul da den ble presentert hos Urmaker Christensen tidligere i høst. Den var tidligere kun mulig å kjøpe i USA, hvor de nå har åpnet opp for salg ellers i verden og nå. Ut fra dere ellers enorme utvalg av GS ellers skilte disse to seg ut. Pris ligger på mellom 55-60K

Grand-Seiko-4-Seasons-Collection-Now-Available-WorldWide-SBGA413-3.jpg
Grand Seiko Spring Drive SBGA413

Grand-Seiko-4-Seasons-Collection-Now-Available-WorldWide-SBGA415-1.jpg

Grand Seiko Spring Drive SBGA415
 
De norske forhandlerene av GS tar seg godt betalt. Forhørte meg om en av de nye 40,5mm GMT springdrive. Kostet vel 67K(?) i Norge, mens det gikk helt fint å kjøpe den fra Japan for 55K INKL MVA og frakt. Da priser de norske forhandlerene seg ut spør du meg.
 
Kan jeg spørre @Perilei hvor i Japan man kan handle for til slike priser?
Var interessert i en annen modell selv