Tidssonen Passaround

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Broderfolket borte på TTT avslutter i dag sin Passaround 2010 med utlodning av klokka blant deltakerne. De har hatt en MK II Seafighter på omgang blant totalt 29 deltakere, som hver har spyttet inn 200 kr eller der omkring. For denne summen har de kjøpt seg en ukes test/samvær med klokka før den har gått videre til nestemann på listen. Alle som har deltatt har etterpå ett lodd i trekningen, som overføres live på nettstedet jeg linket til ovenfor.

Det hadde vært morsomt å få til noe slikt her på Tidssonen også! Prøver dermed denne posten for å lodde interessen. Tviler på at noe slikt kan igangsettes før etter ferien, vi blir vel alle litt til og fra de neste ukene. Men vi kan i alle fall begynne å drodle litt og se om det er grunnlag for noe sånt?

Ser for meg at alle som har over f.eks 100 poster på Tidssonen er kvalifisert til å delta (kan diskuteres!!). Dette for å sikre seg litt mot lykkejegere og useriøse. Klarer vi å skaffe over 20 seriøst interesserte, setter vi en sum, si 2-300 kr og starter diskusjonen om hva vi skal kjøpe. MK II som svenskene gikk for er interessant, men det finnes mye annet morsomt man kan få for 4-5000 kr.

Hør fra deg om du har innspill, er interessert, synes dette er det dummeste du har hørt eller bare har noe du vil ha sagt. Som sagt er det ferietid nå, og om jeg skal fungere som en slags administrator for dette prosjektet (om noen andre føler seg kallet, skrik ut!) beklager jeg om jeg ikke har tid til å følge opp ordentlig før om noen uker. Men vi kan prøve å tenke litt høyt i ferien om ikke annet?
 
Høres ut som en god idè. Im in!

Men ang passaround: for de som gjerne jobber offshore eller reiser mye kan det være en utfordring å få til..? Må få til en løsning der.
 
Høres ut som en god idè. Im in!

Men ang passaround: for de som gjerne jobber offshore eller reiser mye kan det være en utfordring å få til..? Må få til en løsning der.

Bare å planlegge litt det! :) Jeg er også med. Utfordringen vil vel heller bli hvilket ur vi skal bli enige om?
 
Sign me up!

Kult tiltak BTW!!!

Det blir vel et must for vedkommende som har klokka i "sin uke" at han poster bilder i "Dagens klokke" tråden, evt. tar andre gode/kule bilder eller lager review etc....
 
Hva med å heve prisen til 500,- ?


20 pers: 10k
30 pers: 15k

DA har man mye snacks å velge mellom :D

Kunne vel også fått risset inn noe "Tidssonen" eller lignende på baklokket...
 
Men ang passaround: for de som gjerne jobber offshore eller reiser mye kan det være en utfordring å få til..? Må få til en løsning der.
Det må kunne løses med god kommunikasjon og planlegging.

Bare å planlegge litt det! :) Jeg er også med. Utfordringen vil vel heller bli hvilket ur vi skal bli enige om?
Det tror jeg også kan bli en utfordring. Vi må bare diskutere det og se om vi klarer å bli enig om en slags retning i alle fall, så skjærer vi på et tidspunkt gjennom og sier at nå stemmer vi, ferdig med det!

Det blir vel et must for vedkommende som har klokka i "sin uke" at han poster bilder i "Dagens klokke" tråden, evt. tar andre gode/kule bilder eller lager review etc....
Det er helt klart det som er forutsetningen/poenget, ja!

Hva med å heve prisen til 500,- ?


20 pers: 10k
30 pers: 15k

DA har man mye snacks å velge mellom :D

Kunne vel også fått risset inn noe "Tidssonen" eller lignende på baklokket...
Jeg tror at foreløpig holder vi oss på 2-300-strøket, både for å passe inn i flest muligs økonomi, og for å ikke sende for verdifulle saker og ting land og strand rundt med posten.... Så kan vi heller diskutere det om det er stor stemning for noe sånt.
 
Dersom dette blir en sukksess så kan vi jo som sponon foreslår, øke prisen på runde nr. 2.

Er det bare å komme med innspill til hva slags ur vi skal gå for?
 
Nok et glimrende tiltak fra deg, Krille! Jeg er med, og kan med bred erfaring fra hasardspill (kjøper rullelodd fra diverse lag og foreninger på torget hver lørdag) bortimot garantere at jeg ikke kommer til å vinne utlodningen til slutt. Mitt bidrag øker dermed potten, ikke oddsen, for dere andre.
 
Dere må ha i minne at det må være en klokke på band/rem og ikke lenke. Ikke alle har utstyr for å sette av/på lenker for rett størrelse (evt kommer seg til urmaker innen de dagene en har den tilgjengelig)
 
Dersom dette blir en sukksess så kan vi jo som sponon foreslår, øke prisen på runde nr. 2.

Er det bare å komme med innspill til hva slags ur vi skal gå for?
Ser ingen grunn til å holde inne med slikt om du har noe på hjertet allerede. Husk at innkjøpsbudsjettet i første omgang ikke bør være på særlig mer enn ca 5000,- kr.

Nok et glimrende tiltak fra deg, Krille! Jeg er med, og kan med bred erfaring fra hasardspill (kjøper rullelodd fra diverse lag og foreninger på torget hver lørdag) bortimot garantere at jeg ikke kommer til å vinne utlodningen til slutt. Mitt bidrag øker dermed potten, ikke oddsen, for dere andre.
Høres veldig bra ut!

Dere må ha i minne at det må være en klokke på band/rem og ikke lenke. Ikke alle har utstyr for å sette av/på lenker for rett størrelse (evt kommer seg til urmaker innen de dagene en har den tilgjengelig)
Har allerede tenkt på det. Leste gjennom en del av postene fra svenskenes opplegg, og der var dette nevnt. Et mulig alternativ er å kjøpe lenke og rem (nato/gummi/lær), og la det være en regel at klokka skal selges videre med remmen montert på. Så kan de som kan/har mulighet bruke lenka.
 
Høres ut som en god ide, og ett morsomt tiltak. Så nå får en bare sette igang med posting for å få opp antall inlegg da :D
 
Dere må ha i minne at det må være en klokke på band/rem og ikke lenke. Ikke alle har utstyr for å sette av/på lenker for rett størrelse (evt kommer seg til urmaker innen de dagene en har den tilgjengelig)

Godt poeng, men det er jo bare å slenge med en nato i pakken. Så kan vedkommende spørre nestemann om han vil ha den på nato eller lenke før han sender den hvis neste mann ikke har verktøy osv...
 
hehehehehe


Hadde det vært en idé å fått risset inn noe egendefinert på klokka/baklokket?

Kan ikke tenke meg at det kan koste noe særlig.

Mennesker som graverer uskyldige klokker fortjener å tilbringe evigheten på grillen til Mathfjeld. ;)
 
Mennesker som graverer uskyldige klokker fortjener å tilbringe evigheten på grillen til Mathfjeld. ;)

Jeg vil da ikke få huseieren til Mathfjeld på nakken :D

Men er da kjekkere å ha noe "Tidssonen" gravering på baklokket enn å ha en standard klokke som florer rundt forbi på nett..
 
Forslag til klokke:

Stowa Flieger (no-logo dial)

1182327528-32482.jpg


Seiko Sumo

seiko_sbdc001.jpg
 
Dette høres meget spennende ut, og om man ikke kvalifiserer til å være med på runde 1, så håper jeg den gjennomføres såpass smertefritt at det vil være mulighet til å henge seg på ved neste runde.

Også en fin gulerot å friste med til alle oss passive forum-lesere, som på sikt kan bidra til et enda høyere aktivitetsnivå her på forumet. :)