Passaround 2020

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.315
Sted
Oslo
* Avstemningen er åpnet, den ligger her!
* Avstemningen er over, det ble Tag Heuer Autavia som vant!
* Påmelding er åpnet, den ligger her!

Veldig lenge siden det har vært en passaround nå, og i den glitrende lille reisetråden til @Alinoe ble jeg nostalgisk, og begynte å spekulere på om vi skulle gjentatt det. Skal jeg være helt ærlig har jeg vært inne på tanken før det siste året, og nevnte nylig til @cosmo_dud noen tanker om gjentakelse. Dette lille sparket var kanskje det som skulle til?

Denne tråden er ment som en liten teaser for å lodde interessen. Vil gjerne ha noen ord fra deg som vil være med, for å se om det er liv laga. Merk at dette ikke er en påmeldingstråd, bindende påmelding kommer senere om vi går videre.

Konseptet er enkelt: 30 mann spytter inn noen kroner hver, vi kjøper en klokke og alle får ha den en uke eller to hver. Til slutt møtes de som har mulighet til en øl og utlodning. Én heldig rakker stikker av med klokka.

Om noen fremdeles ikke skulle skjønne hva dette går i, er det noen tråder her:
* Passaround 2010
* Passaround II
* Passaround SP edition
* Passaround 2.laget
* Passaround 2012
* Passaround MMXIII

Hvilken klokke det eventuelt blir er ikke helt klart. Som suveren Passaround-general kunne jeg ha avgjort det selv, og det er det mulig jeg gjør. Det er også en mulighet for at jeg skal involvere fotfolket i avgjørelsen, dette vil jeg gjerne ha innspill på, evt hvor sterke følelser det er for den ene eller andre vrien.

Reglene for deltakelse blir vel omtrent som før, tenker jeg:

1. Det som kreves for å være med er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned, det vil si ble med senest Februar 2020
- har over 25 poster på forumtelleren din
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Jon Almaas og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 4000 poster, dvs maks 40 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem, maks 30 poeng
- om du er støttemedlem, får du 30 ekstrapoeng

edit 2020-4-11 - tweaket reglene litt for å ta hensyn til at masse tid har gått, og mange flere har vært med leeenge
 
Redigert:
Veldig lenge siden det har vært en passaround nå, og i den glitrende lille reisetråden til @Alinoe ble jeg nostalgisk, og begynte å spekulere på om vi skulle gjentatt det. Skal jeg være helt ærlig har jeg vært inne på tanken før det siste året, og nevnte nylig til @cosmo_dud noen tanker om gjentakelse. Dette lille sparket var kanskje det som skulle til?

Denne tråden er ment som en liten teaser for å lodde interessen. Vil gjerne ha noen ord fra deg som vil være med, for å se om det er liv laga. Merk at dette ikke er en påmeldingstråd, bindende påmelding kommer senere om vi går videre.

Konseptet er enkelt: 30 mann spytter inn noen kroner hver, vi kjøper en klokke og alle får ha den en uke eller to hver. Til slutt møtes de som har mulighet til en øl og utlodning. Én heldig rakker stikker av med klokka.

Om noen fremdeles ikke skulle skjønne hva dette går i, er det noen tråder her:
* Passaround 2010
* Passaround II
* Passaround SP edition
* Passaround 2.laget
* Passaround 2012
* Passaround MMXIII

Hvilken klokke det eventuelt blir er ikke helt klart. Som suveren Passaround-general kunne jeg ha avgjort det selv, og det er det mulig jeg gjør. Det er også en mulighet for at jeg skal involvere fotfolket i avgjørelsen, dette vil jeg gjerne ha innspill på, evt hvor sterke følelser det er for den ene eller andre vrien.

Reglene for deltakelse blir vel omtrent som før, tenker jeg:

1. Det som kreves for å være med er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned, det vil si ble med senest Februar 2020
- har over 10 poster på forumtelleren din
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Jon Almaas og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 3000 poster, dvs maks 30 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem, maks 30 poeng
- om du er støttemedlem, får du 25 ekstrapoeng

Høres spennende ut! Aldri vært med på passaround før, men absolutt er interessert!
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Når du først er innom må jeg si du gjør det med stil @krille :) Jeg melder min interesse her. Hvorvidt du tar en sjefsavgjørelse på hvilken klokke det blir eller om du involverer flere har jeg ingen sterke følelser rundt.
Jeg tar meg likevel friheten til å komme med et lite forslag; Dette er jo en god mulighet for medlemmene her til å være med og støtte opp om Otteren som forumsponsor. Hva om vi kunne kjørt en passaround med en klokke fra hans utvalg? Feks denne:

988688E2-FD59-44F8-821D-68B630C47B89.png
 
Dette var det hyggelig å ha inspirert til, @krille!

Jeg vil så absolutt være med! Passaround er gøy og lærerrikt, og jeg setter pris på både å få treffe folk herfra og å få testa en klokke jeg vanligvis ikke ville brukt!
 
  • Liker
Reaksjoner: krille