Passaround 2020 - Avstemning

Hviken klokke vil du ha med på årets Passaround?

  • Rado Golden Horse

    Stemmer: 29 29,9%
  • Tag Heuer Autavia Automatic

    Stemmer: 38 39,2%
  • Farer Aldrich World Timer

    Stemmer: 13 13,4%
  • Weiss Field Watch

    Stemmer: 9 9,3%
  • Yema Flygraf Heritage

    Stemmer: 8 8,2%

  • Antall stemmer
    97
  • Avstemningen stengte .

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.315
Sted
Oslo
* Avstemningen er avsluttet, påmelding ligger her.
* Passaroundtråden

Her er kandidatene til årets Passaround:

Klokkene er valgt ut etter innspill i forumet, på PM, og etter eget hode og lyst. Anbefaler alle å klikke på linkene, lese reviews og se på bilder før de gjør seg opp en mening. Om du overhodet, uansett utfall ikke har tenkt å delta, setter jeg pris på om du lar være å stemme. Prisbildet er litt varierende, men innsatsen pr pers ser ut til å havne på 500-900 kr. Priser finner du stort sett på linkene, vi er 30 deltakere og vi må nok finne oss i moms og tollgebyr.

Avtemningen er åpen i én uke, og det oppfordres til skamløs lobbyvirksomhet.

Rado Golden Horse:
6y7a3BA.png


Tag Heuer Autavia Automatic:
UHmtxJx.png


Farer Aldrich World Timer
QiTn3lZ.png


Weiss Field Watch
BljM02I.png


Yema Flygraf Heritage
uK6NjEn.png
 
Redigert:
Bra kandidater, @krille! Jeg stemte på Autaviaen. Den er veldig pen, og jeg tror ikke jeg noen gang ville kjøpt den selv, så det er en no-brainer for meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: chrishan og krille
Her er vel Rado det mest interessante uret.

TH er pen nok den, men hvor spennede er den egentlig? TH? Nei.

Yema'en får meg til å tenke at den er kjærlighetsbarnet til en ødelagt Sinn og en fake Hamilton unnfanget i Tsjernobyl. :rolleyes:

Farer. Ja, hva kan man si? Vi veier opp for en stygg krone ved å sette på enda en. Goddammit. Fargen og skiven kunne nesten ha reddet denne, men noen på designavdelimgen måtte selvsagt komme på jobb fyllesjuk...og med et LSD flashback.

Weiss. Her er det vel ikke så mye å si, og det er kanskje dens største svakhet. Hvis klokker er en religion ville denne vært medlem av jehovas vitner og insistert på å kun ha mosjonærstillingen resten av livet.
Hvordan så denne ut igjen?
Jeg har helt glemt det på den tiden jeg brukte på å skrive dette.:confused:
 
Ved siden av invistorstillingen er den veldig i tiden akkurat nå. Begge har rask omløpsfrekvens som kjennetegn.
 
  • Haha
Reaksjoner: krille
Her er vel Rado det mest interessante uret.

TH er pen nok den, men hvor spennede er den egentlig? TH? Nei.

Yema'en får meg til å tenke at den er kjærlighetsbarnet til en ødelagt Sinn og en fake Hamilton unnfanget i Tsjernobyl. :rolleyes:

Farer. Ja, hva kan man si? Vi veier opp for en stygg krone ved å sette på enda en. Goddammit. Fargen og skiven kunne nesten ha reddet denne, men noen på designavdelimgen måtte selvsagt komme på jobb fyllesjuk...og med et LSD flashback.

Weiss. Her er det vel ikke så mye å si, og det er kanskje dens største svakhet. Hvis klokker er en religion ville denne vært medlem av jehovas vitner og insistert på å kun ha mosjonærstillingen resten av livet.
Hvordan så denne ut igjen?
Jeg har helt glemt det på den tiden jeg brukte på å skrive dette.:confused:

Det var lov å komme med forslag.. :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften og krille
Jeg synes det var veldig bra valg jeg :) Litt av poenget er vel at man får mulighet til å prøve klokker man ikke nødvendigvis hadde gått og kjøpt selv. Morsomt med noe litt annet og kred for å plukke noe litt utenfor boksen. Jeg vil heller prøve det enn en døll Seiko :rolleyes: som alle har hatt eller kan kjøpe seg.

Selv stemte jeg på Rado, men Tag'n vokser på meg. De tre siste var kanskje ikke helt min stil, men hadde sikkert vært morsomt å prøve de også;)
 
Jeg slår et slag for Weiss watchcompany fra USA. Cameron Weiss synes å være en dyktig urmaker som åpenbart går mye lenger i å "ville noe" enn de fleste andre i segmentet jeg antar kalles "microbrand". Han modifiserer kraftig (lager egne verksplater mm inhouse) og har også laget et lightweight verk i aluminium. Er usikker på om dette befinner seg i klokken som er med i avstemningen. Det er et brand jeg faktisk har vurdert. Som en digresjon, podkasten watch n listen er en blanding av kunnskap og lidelse (IMO lidelse grunnet Matt Farrah? Aka the burning tyre som spiller den slitsomme novisen med sparringspartner Weiss som er den kyndige. Men jeg har lidd og kost meg gjennom det aller meste av episoder og fått respekt for Cameron. Som enda en digresjon, det er episoden om Vacheron og det faktum at Weiss har jobbet på fabrikken (og fortalte om rutiner, kvalitetssikring osv) som i løpet av siste året bidro til at dette merket seilte opp som en favoritt blant de store tre....... Det går rykter om at noen komponenter til et eller annet merke i Sveits får laget noen komponenter hos Weiss i USA, men dette blir selvsagt vagt. Kult hvis sant da. At designet kan minne om noe vi har sett tidligere (kan det være et pilotur) trekker ikke ned i min bok. Ville kanskje ha valgt en med svart skive selv men likevel. Så hvis man ønsker å flørte med begrepet "independant" føler jeg man er et godt stykke på vei med Weiss.
 
Redigert:
Jeg slår et slag for Weiss watchcompany fra USA. Cameron Weiss synes å være en dyktig urmaker som åpenbart går mye lenger i å "ville noe" enn de fleste andre i segmentet jeg antar kalles "microbrand". Han modifiserer kraftig (lager egne verksplater mm inhouse) og har også laget et lightweight verk i aluminium. Er usikker på om dette befinner seg i klokken som er med i avstemningen. Det er et brand jeg faktisk har vurdert. Som en digresjon, podkasten watch n listen er en blanding av kunnskap og lidelse (IMO lidelse grunnet Matt Farrah? Aka the burning tyre som spiller den slitsomme novisen med sparringspartner Weiss som er den kyndige. Men jeg har lidd og kost meg gjennom det aller meste av episoder og fått respekt for Cameron. Som en digresjon, det er episoden om Vacheron og det faktum at Weiss har jobbet på fabrikken (og fortalte om rutiner, kvalitetssikring osv) som i løpet av siste året bidro til at dette merket seilte opp som en favoritt blant de store tre....... Det går rykter om at noen komponenter til et eller annet merke i Sveits får laget noen komponenter hos Weiss i USA, men dette blir selvsagt vagt. Kult hvis sant da. At designet kan minne om noe vi har sett tidligere (kan det være et pilotur) trekker ikke ned i min bok. Ville kanskje ha valgt en med svart skive selv men likevel. Så hvis man ønsker å flørte med begrepet "independant" føler jeg man er et godt stykke på vei med Weiss.
Aldri hørt om Weiss tidligere, men måtte inn på nettsiden og kikke litt nå. Hadde de vært med på avstemmingen vet jeg hva jeg ville stemt på:)
 
  • Liker
Reaksjoner: krille og Greg