Passaround 2020

Jeg tenker vi sier at det nok er grunnlag for å kjøre en Passaround. Jeg kommer til å forsøke å dra i gang nå ila påsken, innimellom hjemmekontorjobbing og oppussing. Stay tuned, og kom gjerne med innspill!
Hva er budsjettet i år? :)
 
Hva er budsjettet i år? :)
Veldig godt spørsmål. I forrige runde (2013) var andelen pr pers tett oppunder 500 kr. Jeg tenker vi kan gå en del opp fra det, smertegrense i området 750-800 pr pers, kanskje? Med et tak på 30 pers, gir det oss i området 23-24k å kjøpe for. Husk at dette skal inkludere både frakt og mva om det blir aktuelt.

Men altså, jeg er lydhør for innvendinger og innspill på budsjett:)

Edit: et annet poeng, som jeg godt kunne tenkt meg å diskutere er i hvilken retning vi går. Tidligere har vi hatt som krav at det ikke skulle være mainstream-modeller - altså at det bør ha en kul/wow-faktor som man ikke bare kan gå på Protid for å se på. På den måten kan Passaround være en måte å oppleve ting man normalt bare ser på nett. Jeg er ikke gift med denne ideen, og kunne godt tenkt meg å høre hva dere synes?
 
Edit: et annet poeng, som jeg godt kunne tenkt meg å diskutere er i hvilken retning vi går. Tidligere har vi hatt som krav at det ikke skulle være mainstream-modeller - altså at det bør ha en kul/wow-faktor som man ikke bare kan gå på Protid for å se på. På den måten kan Passaround være en måte å oppleve ting man normalt bare ser på nett. Jeg er ikke gift med denne ideen, og kunne godt tenkt meg å høre hva dere synes?
Støtter tidligere krav om ikke mainstream
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og krille
Veldig godt spørsmål. I forrige runde (2013) var andelen pr pers tett oppunder 500 kr. Jeg tenker vi kan gå en del opp fra det, smertegrense i området 750-800 pr pers, kanskje? Med et tak på 30 pers, gir det oss i området 23-24k å kjøpe for. Husk at dette skal inkludere både frakt og mva om det blir aktuelt.

Men altså, jeg er lydhør for innvendinger og innspill på budsjett:)

Edit: et annet poeng, som jeg godt kunne tenkt meg å diskutere er i hvilken retning vi går. Tidligere har vi hatt som krav at det ikke skulle være mainstream-modeller - altså at det bør ha en kul/wow-faktor som man ikke bare kan gå på Protid for å se på. På den måten kan Passaround være en måte å oppleve ting man normalt bare ser på nett. Jeg er ikke gift med denne ideen, og kunne godt tenkt meg å høre hva dere synes?
Jeg stemmer for å satse på noe som ikker er så vanlig, men blir nok med «uansett».
Foreslår at man beholder klokka i to uker før man sender den videre. En uke går fort...
Budsjettet høres greit ut.

Hadde vært gøy med full pakke med forslag på klokker, avstemming osv. Men der er også OK om du bare bestemmer. Jeg er som sagt med uansett...
 
  • Liker
Reaksjoner: krille og KentOve
Ser at antall interesserte med lengre fartstid og hundrevis (ja tusenvis!) av poster har bikket den magiske grensen på 30. Så da er kanskje sjangsen for at jeg får vært med ganske liten. Har fremdeles håp! Kan jeg uansett jeg foreslå en klokke med lenke? I disse korona tider kan det være greit med noe som enkelt kan gås over med såpe og vann.
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Så gøy! Blir med jeg :) Om det er noe fra Otteren, så er vel kanskje Nomos et alternativ og? Kjør gjerne en avstemming, men håper også på noe gøyalt, sprekt eller sært.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan og krille
Kanskje det går an å fyre avgårde en mail til @JørgenO for å høre om han har noen gode tilbud til en passaround @krille ?

Man får jo mye kult i den prisklassen, men det kan jo være fordelaktig å kjøpe fra Norge nå, iom at kronekursen ikke er helt super. Samt at det er jo uansett ålreit å støtte norsk næringsliv mtp dagens situasjon.

Utenom det så synes jeg det er fint hvis vi finner noe som tåler litt vann slik at man kan ta en runde med såpe og vann når man mottar den:)
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Så gøy! Blir med jeg :) Om det er noe fra Otteren, så er vel kanskje Nomos et alternativ og? Kjør gjerne en avstemming, men håper også på noe gøyalt, sprekt eller sært.
Vi hadde faktisk Nomos i 2012, Club Datum Dunkel. Jeg synes den var veldig fin!
P1080595.jpg
 
Jeg kunne også ha tenkt meg noe fra Nomos. Men i og med at dere har hatt det fra før, så er det kanskje ikke like spennende.
 
Kanskje det går an å fyre avgårde en mail til @JørgenO for å høre om han har noen gode tilbud til en passaround @krille ?

Man får jo mye kult i den prisklassen, men det kan jo være fordelaktig å kjøpe fra Norge nå, iom at kronekursen ikke er helt super. Samt at det er jo uansett ålreit å støtte norsk næringsliv mtp dagens situasjon.

Utenom det så synes jeg det er fint hvis vi finner noe som tåler litt vann slik at man kan ta en runde med såpe og vann når man mottar den:)

Kul ide! Gi meg beskjed om hvilke modeller som kan være aktuelle, så skal jeg regne på det. Hvis jeg skal ha et ord med i laget, så ville jeg tatt en titt på Rado Captain Cook 42 mm. Skikkelig kul klokke og et merke som de færreste av dere nok har et forhold til!