Oppdaterte London-anbefalinger, spise og bo?

Afternoon tea på The Langham kan i høyeste grad anbefales!
Maten var meget god og stemningen var bra. Det viste seg at man kunne spotte (B)kjendiser der også.

Si for all del JA når de spør om det er noe av det man har spist man har lyst å få med seg hjem når man har spist. Da får man en søt liten rosa veske med selvvalgte godbiter på vei ut.

3591858990793770144-account_id=1.jpg
20170929_150228.jpg
3329770560702852671-account_id=1.jpg
20170929_152724.jpg
 
Noen som har noen gode tips til hvor man bør spise/oppholde seg i London på nyåret? Vi er en vennegjeng på 4 stk som skal bort, jeg er rimelig kjent i byen men er på jakt etter en komplett plass hvor vi kan spise og like gjerne bli der for kvelden så slipper vi kaoset på undergrunn etc. Om ikke så er jeg svært interessert i aktuelle restauranter og gjerne en kul plass for kvelden om noen har tips :)
 
Chiltern Firehouse bør dekke dine behov. Det er ikke full party, men et hyggelig bar-område.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Chiltern Firehouse bør dekke dine behov. Det er ikke full party, men et hyggelig bar-område.


Da var det booket på novotel i Paddington, noen som har noen tips til restaurant i dette området? Tenker kort vei pga mye folk nyttårsaften.
 
London virker ut som en kjekk plass - men med dagens verdensbilde; hvordan klarer dere legge bomber, knivstikking, bildrap, annen terror, o.l. på tankehylla når dere er der?
 
London virker ut som en kjekk plass - men med dagens verdensbilde; hvordan klarer dere legge bomber, knivstikking, bildrap, annen terror, o.l. på tankehylla når dere er der?

Tar enkle forholdsregler, altså er våken og følger med, har tenkt gjennom ulike scenarioer og hva jeg gjør, samt unngår de verste folkemengdene over lang tid. Jeg nekter å la være å ta del i verden fordi noen gærninger gjør faenskap. London skal nytes.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp og UJU
Dinerama forrige helg var helt topp.
Kjempestemning med mange folk med store smil om munnen.
Her sitter man sosialt på langbord, foran brennende tønne, eller bare henger, danser der det måtte passe seg. Konseptet er like enkelt som genialt. Stor plass i to etg men flust av «Street food» og diverse skjenkesteder. DJ-en som spilte i første etg gjorde det vanskelig å holde seg i ro.
Fikk til og med hooket opp med en annen Millwall-supporter. Denne med Rolex rundt armen.
0E823F69-29AB-4CCD-885C-FCA433645565.jpeg
5B963FC7-C994-46BA-9DAC-3518FD4806AE.jpeg
AE23E015-8C55-469F-9502-7EE487C90A8C.jpeg
A2675DE3-33C3-46EA-AA5A-CF409549CB3E.jpeg
 
Et annet sted som lett kan likes er; Big Easy i Covent Garden. Tema er hummer, burger og bbq.
Stedet er amerikanskinspirert med tilhørende neonlys og mørkt interiør.
I kjelleren er det live musikk av typen gamel gode sing-a-longs.
Vi bestilte alt fra long and slow brisket, hamburger, spareribs og «mætti» tilbehør.
Perfekt på en lørdag ute med kompisgjengen.
14D8FAF7-3E6F-45AF-9B6F-1B0A20ABC187.jpeg
D0C3D13E-BB3D-491A-82E3-04327B8B966F.jpeg
6FCCE676-DDD3-41DE-8B36-9783C593B5CE.jpeg


Møtte også på en helt tilfeldig hulk her.
FAFC3556-D038-490E-82CF-092862A77D6F.jpeg


På nabolokalet finner du ølhullet The Porterhous.
I helgene så er det live band i kjelleren. Rett bak bardisken.
C74723E9-4B54-47B2-B729-1F8F08484518.jpeg

2A797B57-24DD-4AAA-9E15-951CE1CC2153.jpeg
 
Redigert:
IMG_3972.JPG
Anbefales, en god opplevelse, bordreservasjon nødvendig. Jamie Olivers første restaurant.
 

Vedlegg

  • IMG_3970.JPG
    IMG_3970.JPG
    129 KB · Visninger: 0
  • IMG_3971.JPG
    IMG_3971.JPG
    150,6 KB · Visninger: 0
Følg høstdeprisjonen for updates i London. Kommer ny omtale av Heston sin Dinner og Harwood Arms om litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommen
Jeg skulle akkurat til å svare det samme når jeg så innlegget ditt. P (være på bestemt område OG feil tidspunkt) = liten

Var innom Borough Market i oktober. Alt var som det vanlige.
Skal tilbake nå i januar og februar.

carry-on-london-badge.jpg
 
Planlegger en overraskelsestur over til London med min bedre halvdel om et par uker. Kun lørdag til søndag, og planen blir derfor å holde seg i Mayfair.

Har sett meg ut hotell og restaurant, men vil gjerne høre om ekspertisen her inne har noen erfaringer med disse? Evt andre anbefalinger i samme prisleie?

Sheraton Park Lane Hotel - Nyoppusset klassisk London hotell. Ser bra ut på bilder, fin beliggenhet og kurant pris (2.700).

Ristorante Frescobaldi virker å være god value, og å være passende for en romantisk middag.

Har også sett meg ut afternoon tea på The Wolseley.
 
Redigert:
Bodd tre-fire ganger på Sheraton i London. Fikk knallbra suite sist gang vi bodde der, med stort bad med egen dusj og badekar. Anbefales så absolutt!
The Wolseley kan også anbefales. Husk pen jakke og nypusset sko ;)
 
Bodd tre-fire ganger på Sheraton i London. Fikk knallbra suite sist gang vi bodde der, med stort bad med egen dusj og badekar. Anbefales så absolutt!
The Wolseley kan også anbefales. Husk pen jakke og nypusset sko ;)

Mange takk!
Hvis noen kan sette et tidssonen-approved stempel på Frescobaldi også, så er jeg good to go :)
 
Anbefaler Brown's hotel I Mayfair, dersom noen ønsker å ta med sin bedre halvdel på Afternoon-tea. Foruten en mengde te og velge mellom, så serveres det også et godt utvalg av musserende vin. Scones'n er noe av de bedre jeg har smakt. Her kan du spise deg mett.

Dette må reserveres god tid i forveien. Hotellet er også ypperlig, dog ikke noe for en budget-trip. Kort vei til Savile Row.

Vil også anbefale Park Plaza Victoria hotel. Ligger i nærheten av Victoria station. Hotellet har en italiensk restaurant "Tozi", hvor du får autentisk mat, servert av noen som faktisk snakker italiensk. Her nyter du en iskald Peroni og deilig prosciutto.
 
Anbefaler virkelig The River Cafe. Alt er godt der og veldig god service.

Sist jeg var der med familien fikk vi med dessertene en potte med sitron- og ingefærte. Vi hadde ikke bestilt te så sendte den tilbake siden det ikke ble servert at han som var servitør for vårt bord. Når han kom tilbake sa han at han den var "on the house" siden han syntes jeg hørtes så syk ut. Hyggelig detalj for et sted hvor alt ellers koster skjorta.

Jamavar og Bombay Bustle er også særdeles gode steder med autentisk, indisk mat (godkjent av ei indisk venn av meg). Drømmer stadig om Jamavar sin butter chicken. :eek:

Xu er taiwansk mat fra gjengen som driver Bao. Flott service (mer formelt enn Bao) og god mat. Ligger rett ved siden av The Palomar.

El Pastor ligger ved Borough Market. Ingen bordbestillingen men maten der er heftig god. Autentisk taco. Guacamole og 'Al Pastor' taco er må-ha der.

Steder som du kan gi en 'miss';

Oriole - Bar med utfordrende cocktails og live jazz. Dette høres i utgangspunktet flott ut men i gruppen vår på 5 stykker likte svært få av oss det vi bestilte. "Punsjbollene" de har til 2-4 stykker der inneholdt en veldig skuffende mengde alkohol.

Experimental Cocktail Club - Som over men med svært høy klubbmusikk dundrende hele tiden i stedet for jazz. God drikke men det var krevende å holde en samtale der.
 
Redigert: