Høstdepresjon

God tur. Gleder meg til å lese neste reisebrev. :) "Høstdepresjon" er uten tvil den artigste tråden på TS. :)

Takker så mye @CaveMan !

Så sitter jeg og Gamlekona i flyet.
Blir godt å komme litt bort fra hverdagen nå.
44d11dee80ce0ad8441d6ee4fa42d343.jpg
 
Nettopp sjekket inn på Hotellet.
For ett Hotell!
Fikk oppgradert til en rimelig stor suite. To bad, salong, arbeidsbord og tilgang til privat klubb!
Tror vi skal starte med en tur til klubben for en Gin 'n tonic!
IMG_0473.JPG
IMG_0475.JPG
eaf49819e8bcda7d0185249b91f15b80.jpg
 
God Damn...Er det i Picadily street? I nærheten av Burlington da sikkert...må frem med google maps her.,.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Så den lange turen hjem. Sitter nå på Standsted å venter på flighten hjem.
Helgen har vært som de pleier. Legendarisk. Både store oppturer og 1 og 1/2 nedtur.
Mer om det i morgen.
image.jpg
 
Da prøver vi oss på et lite reisebrev fra siste Londontur.
Blir nok litt gjentagelse, men det for da så være.

Siden madamen var på jobbreise med sen ankomst torsdag kveld på Gardermoen. Booket vi like så godt rom på Gardermoen. Vi sjekket inn på Scandic Oslo Airport, og til vår store begeistring var det full fest der med deloitte som hadde "juletrefest" av et eller annet slag. Hyggelig nok, for da satt vi i alle fall ikke alene i baren.
Noen Gin n tonic, og rett på rommet siden hadde tidlig flight på fredagen.

Fikk uansett tatt noen pils på Beach Club mens jeg ventet på madamen tidligere på kvelden.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
 
En av de store fordelene med Ryan Air er at det går for å komme seg på flyet, og nesten fortere å komme seg av. Ekstremt effektive er de. Som bonus lander de nesten alltid foran skjema.
Reiser man med kun håndbaggasje så er Ryan Air det selskapet jeg helst reiser med.
På under litt over 1t og 30 min så lander vi på Standsted.
4.jpg
5.jpg



Nytt for denne turen er at vi har forhåndsbestilt billetter på Standsted Expressen. Billetten lastes ned til Apple Wallet. Kan også betale med paypal. Helt genialt. Nå slipper man å stø i kø, eller å ha printet ut billettene på forhånd.
6.jpg
7.jpg

 
Ble hyggelig møtt av en erkebritisk portier ved navnet James som viste oss frem til resepsjonen.
Madamen tok seg av innsjekkingen mens jeg studerte møblene i lobbyen. Herlig hotell som har mange flotte ikoner.

Suiten vi fikk var i sjette etasje. Tror dette er det største rommet vi har hatt i London, foruten det sinnsyke rommet på
InterContinental London Park Lane
. Da hadde vi i tillegg en stor takterrasse på over 30 kvm.
Madamen overrasket også med å ha ordnet adgang til hotellets private klubb.
10.jpg
11.jpg
12.jpg
 
På den berømte klubben serveres det kontinental frokost, afternoon tea, canapés, drikke av forskjellige slag, rødvin og ost, og drinker. Her har man også tilgang til aviser, magasiner og gratis internett.
14.jpg
15.jpg
 
Første stopp på agendaen etter innsjekking var Tricker´s.
Men først måtte jeg innom Church´s, Crockett & Jones og Edward Green på veien. Ble ikke noe skohandel hos de, men mye flott som var på salg i alt annet en min størrelse og lest.
Screen Shot 2017-01-17 at 11.52.59.png


Hadde forhørt meg Tricker´s i Jermyn Street hvilke utvalg de hadde i ZillaSize. Heldighvis hadde de i det minste tre, fire modeller med rett lest og ftting som passer mine korte og breie føtter.
Alltid hyggelig å bli tatt i mot hos Tricker´s. Det gjør nesten vondt å handle sko noe annet sted, når man blir så godt ivaretatt som hos disse gutta.
Man føler ikke noe kjøpepress, og de lar deg bruke den tiden man trenger. Passer meg helt perfekt.
16.jpg

17.jpg
 
Når jeg nesten var ferdig med å teste meg igjennom skoutvalget, så kom madamen. Hun hadde vært innom nabobutikken for å handle skjorter.
For de som ikke har vært i Jermyn street, så har de utrolig bra utvalg av arbeidsantrekk. Spesielt skjorter er det noe du finner et hav av utvalg i. Ofte har de kampanjer slik at skjortene koster fra 15 pund. Selv er jeg ikke helt fan av snittet, og stoffet på de billigste skjortene. Men litt opp i pris finner man mye bra. Thomas Pink f.eks. er verdt å sjekke ut.
Screen Shot 2017-01-17 at 12.02.15.png


18.jpg

19.jpg

20.jpg
 
Lykkelig forlot vi butikken med to poser sko. Madamen ble så happy med sine nye Bad Ass grønne Tricker´s. Så disse måtte på med en enste gang. Forstår hun godt!
PS! Legg også merke til at Madamen har brett på buksa :)
21.jpg

photo_2017-01-17_12-13-23.jpg

photo_2017-01-17_12-13-36.jpg