Oppdaterte London-anbefalinger, spise og bo?

Har du sjekket ut Tune-kjeden? Om du er ute etter hotell på budsjett har jeg selv veldig god erfaring med Tune Hotels Paddington. Bodde der 4 netter i fjor sommer. Svært sentralt (Underground rett ved siden av, og Paddington station har connection til de fleste linjer, om ikke alle). Fin standard, hyggelig personale og renslig, tror vi betalte ca. 1000 kr natta. Ingen frokost, men det flere kaféer rett ved siden av. Tror du skal slite med å få bedre hotell i budsjettklassen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT
Huff!
Er det såpass!?
To andre hotell jeg kan anbefale er The Westbury og The May Fair. Sistnevnte kan man betale med eurobonus. 20.000 poeng pr. natt i dobbeltrom. Har ikke bod på The May Fair selv. Men en annen TS'er er stamgjest her.

Jepp:( Samme prisnivå for The Westbury og The May Fair også. Vet ikke om det er noen spesiell grunn til det men syntes alle hoteller har vesentlig høyere pris den uken jeg skal reise. Det er ikke helg en gang, tirsdag til torsdag.

Men takk for tips :) Noteres og sjekkes neste gang.

Hva med Park Plaza Shelock Holmes?
parkplaza.com/london-hotel-gb-w1u-6lj/gbsherlo

Har ikke bodd her selv, men har bodd på PP Westminster flere ganger.
Passe sentralt og ok pris.

Takk for tips:) Dessverre i dyreste laget. Ligger i underkant av 3000,- natta.


Har du sjekket ut Tune-kjeden? Om du er ute etter hotell på budsjett har jeg selv veldig god erfaring med Tune Hotels Paddington. Bodde der 4 netter i fjor sommer. Svært sentralt (Underground rett ved siden av, og Paddington station har connection til de fleste linjer, om ikke alle). Fin standard, hyggelig personale og renslig, tror vi betalte ca. 1000 kr natta. Ingen frokost, men det flere kaféer rett ved siden av. Tror du skal slite med å få bedre hotell i budsjettklassen :)

Nei, det har jeg ikke. Husker jeg sjekket Tune Hotels til en tur for noen år tilbake, men har aldri bodd der. Ser at de har rebranda til Point A Hotels nå. Skal sjekke nærmere. Takk:)


Strand Palace når jeg reiser privat.

Ser fint ut og meget bra lokasjon. Dog føyer det seg inn rekken med de andre 3000,- natta hotellene.


Skal ikke være lett det her. Jeg har visst blitt en gnien grinebiter. :eek:

Uansett, takk for alle tips folkens!:)
 
Takk for tips:) Liker å bo sentralt, spesielt når turen er såpass kort også. Fint med "alt" innen gå-avstand eller noen minutter med undergrunnsbane / taxi. Da gjenstår det bare å finne ut hvilket hotell..:)

Fokus på turen blir mat og drikke:D Skal lese dine fantastiske reisebrev i Høstdeprisjonsråden for inspirasjon og oppladning @Edzilla :) Takk som deler.

Anbefaler The Cavendish som ligger på Jermyn Street.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT
Har ikke bod på The May Fair selv. Men en annen TS'er er stamgjest her.

Fornøyd med The May Fair. Meget god service og trivelig betjening, fin beliggenhet og bra størrelse på rommene, har stort sett hatt Deluxe rom, men regner med vanlig superior er bra det også. Det er dog ganske dyrt der, men må si spesielt servicen har vært enestående sammenlignet med hoteller som er nesten like dyre.
 
Skal selv til London med dama i oktober. Vi har hotell på plass, men lurer på om det er noe spennende å oppleve, som ikke er shopping og museer. Noen som har gode tips? Vi ser gjerne etter litt unike greier.
 
Skal selv til London med dama i oktober. Vi har hotell på plass, men lurer på om det er noe spennende å oppleve, som ikke er shopping og museer. Noen som har gode tips? Vi ser gjerne etter litt unike greier.

En tur til Borough Market er å anbefale :) Gjerne kombinert med besøk på ulike vannhull.
 
  • Liker
Reaksjoner: SoulG
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: larskp86
Bodde med hell i en AirBnB-leilighet nå i helgen, koselig ettroms i Chapel Market til ~1000 NOK per natt syns jeg var god bang for the Pound.
 
Reiser 1-4 oktober og trenger litt tips til et sted å spise middag.
Vil gjerne et sted som har meget gode råvarer og en opplevelse som skiller seg ut.
Reiser ned med en som feirer bursdag, så planen er et bedre måltid. Har prøvd diverse i London, men nå er jeg blank og
ønsker et nytt sted.


Noen her som har tips? @Edzilla ?
 
Reiser 1-4 oktober og trenger litt tips til et sted å spise middag.
Vil gjerne et sted som har meget gode råvarer og en opplevelse som skiller seg ut.
Reiser ned med en som feirer bursdag, så planen er et bedre måltid. Har prøvd diverse i London, men nå er jeg blank og
ønsker et nytt sted.


Noen her som har tips? @Edzilla ?

Hva slags mat/kjøkken liker dere? Hvor mange er dere og hva er budsjettet pr. pax?
 
Reiser 1-4 oktober og trenger litt tips til et sted å spise middag.
Vil gjerne et sted som har meget gode råvarer og en opplevelse som skiller seg ut.
Reiser ned med en som feirer bursdag, så planen er et bedre måltid. Har prøvd diverse i London, men nå er jeg blank og
ønsker et nytt sted.


Noen her som har tips? @Edzilla ?

Chefs table på Dinner by Heston Blumenthal er en høydare (største menyen selvsagt). Det var så bra første gang at vi endte opp med å gjøre det en gang nummer to året etter (spesielt Meat fruit og Tipsy cake er godt om man skal spise a la carte). http://www.dinnerbyheston.co.uk/menus

Jeg skal også til London 1. oktober helga (NFL på Wembley). Denne gangen skal vi forsøke Afternoon Tea på The Langham. Jeg vet ikke helt om det er min kopp te ( :D ), men en av de andre jeg reiser med (en hetrofil mann!) hadde lyst å forsøke det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Chefs table på Dinner by Heston Blumenthal er en høydare (største menyen selvsagt). Det var så bra første gang at vi endte opp med å gjøre det en gang nummer to året etter (spesielt Meat fruit og Tipsy cake er godt om man skal spise a la carte). http://www.dinnerbyheston.co.uk/menus

Jeg skal også til London 1. oktober helga (NFL på Wembley). Denne gangen skal vi forsøke Afternoon Tea på The Langham. Jeg vet ikke helt om det er min kopp te ( :D ), men en av de andre jeg reiser med (en hetrofil mann!) hadde lyst å forsøke det.

Skal ikke kimse av oss heterofile menn med sans for skikk og og bruk og pomp og prakt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Arlendius
Takk for svar @Edzilla!
Åpen for alt av ulik mat, ikke noe som er spesielt favorisert. Vi er 2stk og budsjettet per pers er høyt. Ikke noen spesiell grense.

Jeg støtter forslaget om Dinner by Heston. Fantastisk mat og stemning. Be om å få bordet helt ytterst til høyre i lokalet. Det er et lite rundt bord for deg og din bedre halvdel. Her har dere også utsikt over hele lokalet. Men vær tidlig ute, for det blir raskt fullbooket.

Men skal dere virkelig på stortromma så er det Le Gavroche som gjelder. Spesielt hvis man liker det franske klassiske kjøkkenet.
Feiret fruens bursdag her i fjor. Var såpass heldig at vi fikk omvisning på kjøkkenet og hilst på personalet.
screen-shot-2016-09-22-at-23-18-04-png.14133
 
Noen som har erfaring med tax refund på Stansted? Er det effektiv prosess eller må jeg beregne veldig god tid? Avhenger selvfølgelig av hvor mange andre som også er i samme ærend.

Tar det masse tid og stress spørs det om jeg gidder.
 
Noen som har erfaring med tax refund på Stansted? Er det effektiv prosess eller må jeg beregne veldig god tid? Avhenger selvfølgelig av hvor mange andre som også er i samme ærend.

Tar det masse tid og stress spørs det om jeg gidder.

Etter at du har kommet igjennom sikkerhetskontrollen, så finner du en postluke på din høyre hånd. Står Tax Refund Box eller no. "Det er ikke noe Tax Refund Office. Da må du evt. oppsøke en av de kontorene i London. Du finner ett kontor i Oxford Street."
Putt konvolutten med dokumentet i, og vent så i noen uker. Har tatt opp til ca. halvannen mnd å få refund tilbake på kredittkortet.
 
Etter at du har kommet igjennom sikkerhetskontrollen, så finner du en postluke på din høyre hånd. Står Tax Refund Box eller no. "Det er ikke noe Tax Refund Office. Da må du evt. oppsøke en av de kontorene i London. Du finner ett kontor i Oxford Street."
Putt konvolutten med dokumentet i, og vent så i noen uker. Har tatt opp til ca. halvannen mnd å få refund tilbake på kredittkortet.

Supert. Det høres greit ut:)
Takk for utfyllende svar @Edzilla :)