Oppdaterte London-anbefalinger, spise og bo?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Det mangler jo ikke på London-tråder, men framfor å grave fram de gamle trådene tenkte jeg be om oppdaterte tips fra noen som har fingeren på pulsen :D

Jeg lurte på om jeg skulle ta med meg min kjære til London igjen i mars/april på litt klokkekikking, eh jeg mener shopping og kjærestetid :) Vil gjerne bo litt hyggeligere enn vanlig, helst sentralt (i kort gåavstand fra Bond St?), og spise en bedre(!) middag. Så kjære TSere, hvor finner jeg de mest romantiske hotellene og de beste restaurantene om dagen?

Noen som har spist på Pétrus i det siste? Jeg spiste på den "gamle" Pétrus på The Berkeley, det var jo ypperlig. Burde jeg heller dra tilbake til Wareing? Eller et helt annet sted?
 
hei
london er alltid hyggelig;)
Jeg og min kjøre var London for noen uker siden og bodde da på The Arch,Marble Arch Hotels - Boutique Hotels London - 5 Star Hotels London - The Arch Hotel Central London W1 England et såkalt botique hotel 2 min gange fra Marble Arch/ Oxford street. Vi gikk til Bond Street derfra, ingen problem. Jeg er over gjennomsnittlig opptatt av interiør(jobben min) og stiller store krav til hotellet jeg bor på. Her må jeg si at vi var veldig fornøyd, flott interiør , bra beliggenhet og bra service. Anbefales. Hvis du skal ta den litt ut på hotellfronten kan jeg virkelig anbefale The Ritz. Det er virkelig romantisk og over-the top på alle måter. Få uansett med dere Afternoon tea der, det er passe dekandent. Vi har også prøvd afternoon tea på Browns Hotel, men Ritz topper hele greiea;) Vis a vis The Ritz ligger restauranten The Wolseley som er et utrolig stilig sted(gammelt salgslokale for Wolseley biler)The Wolseley - Café restaurant in the grand European tradition - Piccadilly, Mayfair, London
På gourmet fronten kan jeg anbefale Murano, drevet av Gordon Ramsey. Riktignok et par år siden jeg har vært der nå..
 
Takk! Murano var vi på for et par år siden også, meget bra! Eies vel ikke av Ramsey lenger? Lurer på om ikke kokken Angela Hartnett kjøpte stedet, det var jo tross alt hun som lagde maten :)

Har ikke hatt Afternoon tea på The Ritz ennå, men derimot på The Dorchester. Fin opplevelse :)

Ellers synes jeg drop-in Afternoon tea på Fortum and Mason er perfekt etter et slitsom dag med klokkekikking :D
 
Spis på ROKA i Charlotte st:) en fornøyelse hver gang.

Bestill i forveien, og hvis de kun har ledig langs bardisken, er ikke det noe nederlag.
 
Var i London for et par mnd siden og bodde på :
Luxury 5 Star Hotel in London :: Hyatt Regency London - The Churchill - Et hotell som kan anbefales på det sterkeste! Meget gode rom, de ansatte er over normalt vennlige og maten ( frokosten , testet ikke middagen ) var jeg veldig fornøyd med! Her kan du be om det du måtte ønske, pannekaker, omelett for å nevne noe enkelt. Dette er gratis i motsetning til mange andre som tar godt betalt for dette til frokost, resten av bordet inneholder også mye bra!
Hotellet ligger veldig sentralt til og du bruker kun 2 minutter ned i Oxford street og ikke lange turen er det til New Bond street for klokketitting :)

Restauranter

Som en restaurant kan jeg anbefale lunsj menyen på Welcome to Restaurant Gordon Ramsay - her må du være RASK om du skal bestille bord, da det kan være lang ventetid. Prisene er det ikke så mye å si på og maten lå på topp 3 over de beste måltidene jeg har hatt. Lunsjmenyen er rene middagen så ikke tro det er en liten bit hehe, vi brukte 3 timer på den, 3 retter står på menyen men du blir servert 5stk. De har en Prestige meny som skal være ganske rå :)
Vi ble også invitert med inn på kjøkkenet og var spennende å se hvordan de jobber og hvor strukturert de var på sine stasjoner. Denne anbefales! Da vi spiste der var det flere nordmenn, svensker og dansker som spiste der så ikke bli overrasket om du føler deg " som hjemme " :) PS : Dresskode!

Restaurant Gordon Ramsay - Wikipedia, the free encyclopedia - en kjapp oppsummering av restauranten.
Menus - Menyene

Italiensk

Veldig nærme hotellet som jeg anbefalte ligger Locanda Locatelli
Dersom man ønsker en italiensk aften er maten og personalet her toppers :) kan også anbefales!


Ellers må jeg si tilslutt at Hard rock også klarte å servere mat som smakte meget godt! Vil du ha en helt avslappet kveld som ikke blir så stivt eller formelt er dette å anbefale, super mat og er man i London må man jo besøke HR!

Da ønsker jeg god tur! :)
 
Nå beveger jeg meg ut på siden av diskusjonen her men noen som kan tipse om bra steder å kjøpe vintage Rolex? har sett på flere butikker rundt Bond street og Burlington Arcade, men ser ut som det er relativt stive priser. Er det mulig å få tak i noe bra til rundt 20', eller er det mer fornuftig å kjøpe i moderlandet?
 
Nå beveger jeg meg ut på siden av diskusjonen her men noen som kan tipse om bra steder å kjøpe vintage Rolex? har sett på flere butikker rundt Bond street og Burlington Arcade, men ser ut som det er relativt stive priser. Er det mulig å få tak i noe bra til rundt 20', eller er det mer fornuftig å kjøpe i moderlandet?

Mener å huske at det er konkludert med at vintage prisene er høye i London, men noen med
mer peiling en meg på dette punktet gir nok lyd fra seg
 
Vintage i London er unødvendig dyrt, ja. :)
Mulig det finnes rimeligere butikker, men de vet ikke jeg om hvertfall.. :p
 
Jeg er veldig ofte i London på jobb, og kan anbefale følgende: bo: området covent garden,the Strand. Spise: goucho. (Bare Google det). Å gjøre: noe så enkelt som guidet sykkeltur. Utrolig fin måte å se byen på. Gå til tripadvisor -> tours -> top 10 London tours...god tur! Ellers er en rusletur på portobello road market søndag obligatorisk. Lørdag på dagtid ville jeg besøkt borough market. (Masse god varm mat i alle varianter) beste burgeren jeg har smakt ever for eksempel..
 
Bo på Sheraton Park Lane Hotel. Be om et av de nyoppussede rommene, de er helt klart finest. 200m unna Green Park tube-stasjon, og gangavstand fra Bond, Oxford og Regent Street, som betyr mye klokke-goodness :D De har også en fantastisk art deco-lounge med nydelige scones og afternoon tea, akkompagnert av harpespill. Fantastisk behagelig etter en lang shoppingdag ;)

Når du er på vei til Bond Street stikker du innom Truefitt & Hill i St. James Street og tar deg en barbering. Utrolig fin opplevelse :)

Omega-AD'en i Regent Street er forøvrig av svært høy kvalitet. Ellers er det jo gode gamle Burlington Arcade, selv om prisene der er latterlige!
 
Jeg er litt treg, men rom på Egerton House Hotel og bord på Murano booket :D Gleder meg!
 
Om man liker en god biff så må man innom Goodman. Jeg har ikke smakt bedre biff, og sist gang vi var i London spiste vi to ganger der på 4 dager (Maddox st).

Husk å bestill bord online et par uker før dere reiser.
 
Ah, klarer ikke å bestemme meg, så har booket bord samme kveld på Roka også. Murano eller Roka? Hm ...

@Entropy, blir man kastet ut etter 2 timer, som bookingen sier? Vil gjerne ha en avslappet kveld, 2 timer er litt kort ...
 
Redigert av en moderator:
Ah, klarer ikke å bestemme meg, så har booket bord samme kveld på Roka også. Murano eller Roka? Hm ...

@Entropy, blir man kastet ut etter 2 timer, som bookingen sier? Vil gjerne ha en avslappet kveld, 2 timer er litt kort ...
@Anders
Jøss, sier bookingen det? Med vår norsk-engelske aksent, og ukritiske forhold til hva ting kostet satt kjæresten min og meg der fra 19-23. Supergod atmosfære, ok priser og eksepsjonell service gjorde at vi tok vorspiellet der før vi dro på The fabric (som da var hipt)

Har ikke vært på Murano så aner ikke hva du evt går glipp av, men ville aldri anbefalt Roka til deg om det ikke var fordi jeg unner deg en strålende kveld:)
 
Redigert av en moderator:
Regner ikke med noe annet :) Pleier jo vanligvis ikke å merke noe til slike bordsetninger, om man spiser og bruker penger må man sjelden flytte på seg. Men står vitterlig at vi bare har bordet i to timer :rolleyes:
 
Redigert: