Oppdaterte London-anbefalinger, spise og bo?

Selv er jeg veldig gla' i Dinerama.
Mat og musikk på sitt beste.
Ellers så er jo nightjar et legendariskt sted for drinks og live musikk. Men husk å book bord.
Er så mange utesteder, puber, nattklubber i shoreditch. Så ofte er det enkleste å bare prøve seg frem. Følg strømmen etter de fineste jentene.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Hvis du skal på pubcrawl i Shoreditch bør du være litt obs på hva slags pubcrawl du velger. Vi var engang på en pubcrawl hvor vi var de eneste deltagerne. Det endte opp med at vi ble sendt videre på et av selskapets andre pubcrawler i sentrum, og det er virkelig ikke å anbefale.

Motsetningsvis kan jeg virkelig anbefale drinker i en av barene i The Shard. Helt fantastisk utsikt. Spinnvilt, faktisk.

Hvis dere skal på musikal kan jeg anbefale å spise pizza på Franco Marca i Covent Garden. Nære alle teatrene. Veldig god, og veldig billig pizza (mellom 6-9 pund). Casual sted, går ikke an å bestille bord så vidt jeg vet, og det er nesten alltid kø om man kommer etter kl 18-19. Kjøper man vin drikker man fra små vannglass fra IKEA. Serverer kun pizza, og har kun ca. 6 typer. Alt i alt sjarmerende enkelt.

For øvrig synes jeg man må dra til Primrose Hill når man er i London. Kanskje aller finest etter at det blir mørkt. Det er en av få topper i London, og man ser hele skylinen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Tilbake til London neste helg, kunne tenke meg å prøve litt nye barer. Noen gode tips? Gjerne i Soho og Covent Garden.

Middag er booket på Ember Yard (3. gang på ett år :rolleyes:) og på Roka i Charlotte st. Regner med å legge lunsj til Barrafina igjen og kanskje the Barbary.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
London nå til helgen?
Det skal jeg. Tar morgenflyet sammen med en hyggelig TS' er :)
 
Anbefaler å sjekke ut Peckham Rye! Under stasjonen er det en spinnvil bra plass for drinker og øl, standarden på drinkene er meget bra og plassen ved siden selger øl fra sitt eget microbryggeri og lager noen burgere som var latterlig bra og billig! Ellers anbefales City Social hvor en får god utsikt med på kjøpet, veldig fin restaurant. Anbefaler å smake anden der, og be om et bord ved et vindu (om mulig) ! Boqueria kan også nevnes om en er glad i tapas, meget bra plass! Til sist må også Flat Iron Square anbefales, virkelig god street food to minutter fra Borough Market, passer ypperlig å gå der f.eks om en er på guttetur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Tenkte ta et par dager i London i uke 37 (12.-14. sept ish).

Ser etter OK hotell og sliter med å finne noe til særlig under 2000 kr / natt. Har sett på i utgangspunktet rimelige alternativer som Premier Inn og Travelodge kjedene. Sist bodde jeg på Premier Inn Holborn og syntes det var helt fint.

Er det noen som har tips til hotell i prisklassen < 1500 kr / natt? Eller kan jeg bare først som sist klappe igjen og betale de 4-5000 kronene og glede meg til turen?:)

Setter pris på tips og innspill:)
 
Skal dere bo sentralt i London, så er det nesten umulig å finne Ok dobbeltrom til under 2000,- natten.
Et tips er å booke rom direkte på det hotellet dere velger. Sjekk gjerne pris på hotels.com/finn.no, så ringer du det hotellet dere vil bo på for å be om et godt tilbud. Ofte så er det mye å hente ved å be om tilbud.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT
Skal dere bo sentralt i London, så er det nesten umulig å finne Ok dobbeltrom til under 2000,- natten.
Et tips er å booke rom direkte på det hotellet dere velger. Sjekk gjerne pris på hotels.com/finn.no, så ringer du det hotellet dere vil bo på for å be om et godt tilbud. Ofte så er det mye å hente ved å be om tilbud.

Takk for tips:) Liker å bo sentralt, spesielt når turen er såpass kort også. Fint med "alt" innen gå-avstand eller noen minutter med undergrunnsbane / taxi. Da gjenstår det bare å finne ut hvilket hotell..:)

Fokus på turen blir mat og drikke:D Skal lese dine fantastiske reisebrev i Høstdeprisjonsråden for inspirasjon og oppladning @Edzilla :) Takk som deler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Bare hyggelig @MrT

Våre topp tre Hotell er
COMO Metropolitan London. Fantastisk boutique hotell som ligger rett ved Hyde Park i Park Lane. Huser også den legendariske restauranten Nobu og Met Bar.

InterContinental London Park Lane. Ligger rett nedenfor Metropolitan mot Piccadilly Street. Er man glad i gin så er dette stedet å besøke. Baren heter The Arch Bar med mer enn 50 forskjellige gin. For å ikke snakke om suite´ene de har med egen terrasse :)

Le Meridien Piccadilly ligger som det kommer av navnet i Piccadilly Street. Ikke mange meterene fra krysset Piccadilly Circus. De kan skilte med eget basseng i kjelleren.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT
Ser meget flott ut @Edzilla :) Satser på å få til noe slikt ved en annen anledning.

Hotellene ligger på 4-5000,- natten de dagene jeg reiser nå. Hjelper lite at Ryanair flyr billig da:p
 
Ser meget flott ut @Edzilla :) Satser på å få til noe slikt ved en annen anledning.

Hotellene ligger på 4-5000,- natten de dagene jeg reiser nå. Hjelper lite at Ryanair flyr billig da:p

Huff!
Er det såpass!?
To andre hotell jeg kan anbefale er The Westbury og The May Fair. Sistnevnte kan man betale med eurobonus. 20.000 poeng pr. natt i dobbeltrom. Har ikke bod på The May Fair selv. Men en annen TS'er er stamgjest her.
 
  • Liker
Reaksjoner: OEJ og MrT