Høstdepresjon

Bare å r_inge @r_inge
2vskp75.jpg

Redigert av en moderator:
Jeg håper Patek kommer med noe enda råere i år, da blir det utsalg hos meg, så får du sitte å gnikke på 5726`en din @Edzilla

Redigert av en moderator:
Her er det på tide med en brannfakkel!
Nautilus ser helt klart best ut med kun tid og dato. Patek har til nå ikke klart å gi en koherent presentasjon av komplikasjoner på Nautilus sin urskive. Etter min mening så gjør komplikasjoner at Nautilus transformeres fra å være et ikon av ei klokke til å bli noe ganske ordinært. Verken formen på kassa og utformingen av urskiva gjør det enkelt å legge til komplikasjoner. Det blir for mange ulike geometriske former til at det kan bli et helhetlig uttrykk.

Nautilus ser helt klart best ut med kun tid og dato. Patek har til nå ikke klart å gi en koherent presentasjon av komplikasjoner på Nautilus sin urskive. Etter min mening så gjør komplikasjoner at Nautilus transformeres fra å være et ikon av ei klokke til å bli noe ganske ordinært. Verken formen på kassa og utformingen av urskiva gjør det enkelt å legge til komplikasjoner. Det blir for mange ulike geometriske former til at det kan bli et helhetlig uttrykk.

Skjønner ikke hva du mener....

5712R-02_zpse81d6a55.jpg

patek-philippe-5712r-5726-wt.jpg

5726A-001_img2B_1638x2047.jpg

5980-1A-019-Stainless-Steel-Men-Nautilus--13.jpg

Synes det er er formidalbel helhet på denne modellen.
2e3qzp5.png

Å 5711 er elegant. Men kanskje litt for diskre og anonym i forhold til 5726
jsluf5.png

Men jeg sier gjerne ja takk til begge.

Sier meg enig i at Nautilus ser best ut med kun dato. Den ser også bra ut med subdial klokken 6. Flere elementer enn det på urskiven blir litt rotete, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Kanskje det er på grunn av for mange geometriske former, som nevnt.