Klokkeplaner 2023 - >

Planen for 2023 heller i retning av en GMT, der jeg er fristet av detaljene på skiva og kvaliteten på Longines Spirit Zulu Time med grønn bezel...

20230113_103733.jpg
 
Jeg har for meg at jeg må ha en klokke med grønn skive eller bezel i år. Denne står på lista blant kandidatene!:love: Men også en Tissot PRX Powermatic 80.

Spent på hva jeg ender opp med.
Tissot PRX'en er jo ikke dum den heller. Bare lov meg at du prøver Zulu Time'en på håndleddet og titter grundig på skivedetaljene før du bestemmer deg ;)
 
2023 er året jeg endelig har fått klokkeinteressen tilbake. Har sett endel på Nomos siste ukene og slo til i dag faktisk :cool: Nomos Club Campus 38. Gleder meg til å få den på hånden :)

Dukker det plutselig opp et kupp på 1 av følgende klokker så kan det hende jeg slår til også :mrgreen: :
- Tudor Black Bay Chrono Black
- Cartier Tank Must Large

Tiden vil vise hva det blir til :rolleyes:
 

Vedlegg

  • Screenshot 2023-01-19 at 21.19.06.png
    Screenshot 2023-01-19 at 21.19.06.png
    233,8 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2023-01-19 at 21.19.41.png
    Screenshot 2023-01-19 at 21.19.41.png
    366,2 KB · Visninger: 0
  • Screenshot 2023-01-19 at 21.21.17.png
    Screenshot 2023-01-19 at 21.21.17.png
    595,3 KB · Visninger: 0
2022 var et litt heftig år. En del som kom og gikk, noe som sannsynligvis kom for å bli.
Tidlig på året kom PO39,5 i blå, før den gikk igjen - sent på året kom og gikk Pelagos 39.... Begge er klokker jeg strengt tatt kunne tenke meg å eie igjen.

På sommeren kom Pepsi, etter drøyt halvår med ventetid - den blir nok! Når Pelagos gikk, kom PAM183, jeg tror faktisk denne blir også. Den er som de fleste Panerai, det går 13 på dusinet, men den er likevel forfriskende anderledes fra alt annet jeg har.

Når jeg ser utover 2023, ser jeg ingen store planer. Samlingen er jeg veldig fornøyd med, og det er vanskelig å se hva jeg skulle anskaffet som kan rettferdigjøre å la noen av de andre ligge i boksen. Liker det ikke :ROFLMAO:
Jeg har lekt med tanken om 126610LV, men har ikke et brennende behov.

I seamaster tråden postet og spekulerte jeg i en jubileums-utagave av Seamaster 300 ref. 165.024, skulle det manifisetere seg så er det et bombesikkert kjøp.

Ellers blir det spennende å se hva som kommer i år, jeg savner litt det brennende suget etter en spesifikk klokke...Det er befriende og frustrende på en gang.
 
Med dette bakteppet går jeg planløs inn i 2023. Men, det betyr ikke at det ikke blir kjøp. Kanskje noe sprekt med farget skive? Har hørt at 3 i rullen og 1 på hånden er riktig oppsett, så da er det plass til en til :mrgreen:
Svarer meg selv her. Mangel på planer førte til et hyggelig impulskjøp allerede i forrige uke. Veldig fin pakke fra Certina dette. Går ganske nøyaktig også, +3 sek. i døgnet (y)
IMG_3972.jpeg
 
Jeg har vært ute av gamet (les: Klokkeløs :eek:) en liten stund etter at jeg slapp kronene mine til fordel for et lite eventyr innen eiendom. En tur til min lokale forhandler i helgen førte til statusendring:love::

E1330FEF-6C1C-4EA5-B116-2891D2489956.jpeg


Hos forhandleren lærte jeg forresten at Submarinerlenken nå har keramiske ’’rør’’ i leddene som minsker slitasje og skal gjøre at det ikke oppstår slark leddene imellom. Supert om man ikke er fan av slingrete lenker antar jeg :sneaky:

Uansett, hyggelig å være tilbake!
 
2023 startet med ett brak. På vegen til denne har BB58 kommet og gått.
Får ikke BB58 blå ut av hodet og er redd den må tilbake og bli der :)

I går klarte jeg å sovne (!) fra auksjon på klokkeriet hvor BB58 som jeg er på utkikk etter gikk for 27,5.
har ikke noe hast med å anskaffe denne. Kommer sikkert flere muligheter til samme pris.
lurer egentlig mest på om det var lurt eller dumt å misse denne.
for om den hadde blitt kjøpt nå hadde det sikkert vært andre modeller man plutselig ville hatt…
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
"Nybegynner" her. Har hatt et par mekaniske Seiko klokker de siste 8 årene, men det bare kun for å ha noe på armen. Aldri satt meg skikkelig inn i det.

Fikk sansen for klokker igjen i desember og det gir seg foreløpig ikke. Nå er planen å finne ut hvem jeg er, hva jeg liker. Det kommer til å bli en laaaang prosess. Smaken utvikler seg hele tiden. I begynnelsen syns jeg det var mye å bruke 10k på ei klokke. Etter noen uker 20k. Nå er det Grand Seiko - Shunbun SBGA413 og Glashutte Original - PanoMaticLunar hjernen min har funnet ut at den vil ha... Hva er dette for en slags syk hobby/interesse? Heldigvis er det en liten og kompakt samling jeg ser for meg.

Har et spreadsheet med 650 forskjellige klokkemerker jeg jobber meg gjennom. Ser over klokkene jeg finner, gir en totalkarakter og kommentar. Og lagrer bilder og info om favorittene. Er litt over halvveis. Nekter å kjøpe noe før det prosjektet er ferdig i hvert fall.
 
Whao det var et imponerende prosjekt å bite over. Håper du deler dine refleksjoner og karakterer med oss når du er ferdig.
 
Håper det blir mindre inn og mer ut enn i 2022, men impulskontroll har jeg ikke, så tviler.
Dornbluthen kommer hvert fall i mars/april også får vi se om CW Bel Canto kommer i 2023 eller om det blir 2024.
Jeg synes det høres ut som 2023 blir et veldig godt år for deg! Håper å få se bilder Hvilken Dornbluth er det venter på?
 
  • Liker
Reaksjoner: kire