Klokkeplaner 2023 - >

Har ingen planer for 2023, men hvis jeg skulle ha litt økonomisk flaks kan disse være aktuelle.

1-36-13-02-81-33.jpg


2020-Cartier-Santos-Dumont-XL-Hand-Wind-review-8.jpg


IW329303_detail_front_overview_desktop.jpg.transform.global_image_300_2x.jpg
 
Brukte 2022 på å falle meg til ro med at den neste klokken blir den eneste for året.
har gjennom en «reise» funnet ut hva passform, lug to lug og bærekomfort angår.
konklusjonen er enkel. 126710 (forhåpentligvis i januar) blir den eneste klokken de neste årene.
Hvis økonomien tillater det vil jeg på sensommeren/høsten forespørre om en annen modell til rotasjon. Hvis ikke det blir så enkelt som en tudor BB.
GMT er skapt for reiser, men ironisk nok føler jeg redsel for å reise med en så dyr klokke.
 
Mye som frister for 2023, ingen konkrete planer. Finner stadig mye pent og stilig som frister. Kanskje det blir et impulskjøp eller to dersom det dukker opp noe spennende på bruktmarkedet.
 
Èn ting er i allefall konstant i denne hobbyen, og som mye empiri tilsier at jeg vil ta med meg inn i 2023 også ... nemlig at ting svinger fryktelig, alt fra interesse til smak. Føler at boksen min er relativt statisk, men såkalte "familiebilder" her på SP viser at det er mer bevegelse enn jeg tror.
Ingen konkret planer, men noen nyere refleksjoner derrimot ...
  • Savner noe i gull. Solgte IWC PPC i rosè i år, følte jeg ikke fikk brukt den nok. Angre
  • Hadde aldri trodd at en enkel PP Calatrava i gult gull skulle "snakke" sånn til meg, så må muligens inn. Åpenbart blitt eldre/gammel
  • Impulskjøp er aldri varig, men et nødvendig "onde", for SÅ mye bedre å ha noe som er lett å la gå om man må forsvare noe annet inn
  • Klart unngå kjøpe Speedmaster for 9. gang
  • Klart unngå kjøpe 16570 polar for 7. gang
  • Gledelig se at mye av galskapen rundt prisstingning har stagnert, særlig da nettopp dette var med på å gjøre klokker mindre interessant for meg siste par årene
  • Nærmer meg sakte men sikkert målsetningen om færre klokker, men sliter fremdeles med seperasjons angst
  • 3-4 klokker er nok optimalt, men 6 er nok mer bærekraftig
 
Husker ikke hva planene for 2022 var, men tror det var én ut og ingen inn.

Ble slik:
PP 5164 ut
PP 5712 Inn
126715CHNR inn

2023???
Én eller to ut. Bruke litt tid på å finne noe nytt - kan være et kjent brand men for meg ny modellserie, eller kanskje independent?

Hvertfall - målet er ingen inn.
 
Jeg er dessverre på linje med en del andre her. Alt pengefokuset har for meg gitt en følelse av at keiseren nå er naken, og at hobbyen min har blitt eksponert som den kyniske businessen det er.

Lite motivasjon i 2022, så får vi se hva som skjer i 2023. Foreløpig er jeg på et halvår med Apple Watch, og "skikkelig" klokke kun når jeg skal pynte meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Ut: Tja, bortsett fra at en Maurice Lacroix Pontos S diver skal ut, så er tanken å beholde det jeg har.
Inn:
en IWC 3536 kanskje?
1672134771936.png

Eller en GS SBGA127
1672134840832.png

Eller hvis klokkekontoen mot formodning skulle spire, en Zenith El Primero Chronomaster Sport (igjen)
1672134917997.png
 
Pga all hysteriet, overprice og «ventelister», ble det ikke noe enn en eller to gode SEIKO-er. Det er mer enn godt nok for meg.

Savner som noen andre her litt av den «gode gamle» tiden med nerdeprat i ny og ne. Den tiden kommer nok ikke tilbake.

Ingen kjøpeplaner i 2023, men har tenkt å lære litt mer om Unitas i detalj.
 
Redigert:
Sitter med fingeren på netthandel-avtrekkeren, men klarer ikke helt å bestemme meg.
Begge skal visstnok være hyllevare nå, i følge Bjerke...

79830RB.pngM79030B-0001.png


Edit:
Dessverre så klarte jeg ikke å holde meg helt til 2023, så Lille Nyttårsaften havnet denne på armen:

WBP2010.BA0632.jpg


Synd å si det, men Tudor ble bokstavelig talt litt "matt" i forhold til Tag...
 
Redigert: