Klokkeplaner 2023 - >

17A6C54B-3F22-4DF8-82BE-06ADA8993147.jpeg
F488CD59-D8B9-431F-BF11-7E8328AC95FA.jpeg
 
Bygge opp en liten samling automatisk/mekaniske ur. Så langt i 2023:

- Seiko Presage
- Mühle Glashütte Marinefliegeruhr M3
- Mühle Glashütte Big Sports M12
- Mühle Glashütte Terranaut II
- Certina Town and Country
 
Redigert:
Ingen andre planer enn å stikke innom salget hos Bjerke i mars, så får vi se hva som skjer;)
Alt maset om priser, vente-lister og vekting av verdighet - for kanskje aller nådigst få lov til å betale store summer for en totalt unyttig gjenstand. Nei, dette har dessverre drept litt av min interesse for klokker.
Og da var salget over for i år uten at jeg prioriterte å dra innom :rolleyes: Lurer på om jeg er mest «mett», lei, fornøyd med det jeg har - eller egentlig har mistet interessen?
Kjenner at jeg trenger litt inspirasjon.
 
+1

Gikk til og med forbi butikken i Nedre Slottsgate i går uten at jeg gadd å gå innom…
 
Slått til på enda et ur til samlingen. En Oris Star dressklokke fra 1969

Oris.JPG


Samlingen så langt i år :
- Seiko Presage
- Mühle Glashütte Marinefliegeruhr M3
- Mühle Glashütte Big Sports M12
- Mühle Glashütte Terranaut II
- Certina Town and Country
- Oris Star
 
Som hvert eneste år: Samlingen skal krympes og konsolideres. Men lista av ønskede ur inn og ting som skal selges matcher liksom ikke i antall (eller verdi). Har planer om en GADA-klokke 36-39 mm (med hvit skive?) - og en fieldwatch som skal herjes med - men det klarer jeg sikkert ikke å realisere - selv om det er en viss grad av rasjonell tankegang bak de behovene. For det var den hersens Springdrive'n fra Grand Seiko jeg gjerne skulle eid. Og så hadde det vært kult med en Monza fra Tag - eller kanskje en Monaco, når jeg tenker meg om. Og så angrer jeg jo på at jeg solgte Sub'en min - og BB36'en med sort skive. Og så er det så mange flotte Credor-klokker som ingen har fått opp øynene for... :D

Dere skjønner?!
 
Som hvert eneste år: Samlingen skal krympes og konsolideres. Men lista av ønskede ur inn og ting som skal selges matcher liksom ikke i antall (eller verdi). Har planer om en GADA-klokke 36-39 mm (med hvit skive?) - og en fieldwatch som skal herjes med - men det klarer jeg sikkert ikke å realisere - selv om det er en viss grad av rasjonell tankegang bak de behovene. For det var den hersens Springdrive'n fra Grand Seiko jeg gjerne skulle eid. Og så hadde det vært kult med en Monza fra Tag - eller kanskje en Monaco, når jeg tenker meg om. Og så angrer jeg jo på at jeg solgte Sub'en min - og BB36'en med sort skive. Og så er det så mange flotte Credor-klokker som ingen har fått opp øynene for... :D

Dere skjønner?!

Skjønner overhodet ikke hva du mener, sånne tanker har jeg aaaaaldri hatt...
 
Klemte til litt tidligere i år og fikk inn en Nomos Club Sport 42 :)


IMG_0341.jpeg


Har kommet til at jeg også har veldig lyst på en rektangulær klokke Så nå vurderer jeg disse her (samt Oris rectangular som jeg ennå ikke har hatt anledning til å prøve )

IMG_1618.jpeg
IMG_1619.jpeg
IMG_1622.jpeg
 

Vedlegg

  • IMG_1625.jpeg
    IMG_1625.jpeg
    169 KB · Visninger: 0
Bygge opp en liten samling automatisk/mekaniske ur. Så langt i 2023:

- Seiko Presage Automatic
- Mühle Glashütte Marinefliegeruhr M3
- Mühle Glashütte Big Sports M12
- Mühle Glashütte Terranaut II
- Certina Town and Country
- Oris Star

Sist inn i samlingen er: Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium :)
 

Vedlegg

  • tissot.jpg
    tissot.jpg
    126 KB · Visninger: 0
  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    98 KB · Visninger: 0
Redigert:
Bygge opp en liten samling automatisk/mekaniske ur. Så langt i 2023:

- Seiko Presage Automatic
- Mühle Glashütte Marinefliegeruhr M3
- Mühle Glashütte Big Sports M12
- Mühle Glashütte Terranaut II
- Certina Town and Country
- Oris Star
-Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium

Slo til på en Lugano Automatic L0107 i kveld. Venter spent :cool:
 
Tradisjon tro gikk ingen av planene som planlagt. Og vi har ennå 1/3 av året igjen.
Første del av planen funket, jeg fikk inn en splitter ny 124060. Overraskende nok mislikte jeg den så mye pga sin store størrelse at jeg byttet den etter tre uker i en grønn OP41.
Så fikk jeg plutselig tilbud om BB Bjerke, så den måtte kjøpes. Også kom det plutselig noen penger som kunne erstatte (mot pengene altså) en nydelige blå Tudor 79090! Det eneste jeg ikke har klart er å kjøpe en 116520. Kanskje neste år? Men da kommer en DJ 41 med oliven motif skive. Så kanskje 2025 er året for en stål-Daytona!
Sånn ser det ut nå:
IMG_9999.png