Ban
Støttemedlem
- Medlem
- 16. sep. 2013
Er det én ting man ikke spørr "Captain Slow" James May om. Så er det motorsport og raske rundetider.
Men husk at gutta spiller sine definerte roller
Er det én ting man ikke spørr "Captain Slow" James May om. Så er det motorsport og raske rundetider.
Men husk at gutta spiller sine definerte rollerHan er selvfølgelig ingen proffesjonell racingsjåfør, men "Captain Slow" ville ganske sikkert kjørt fra de aller fleste her inne (som ikke har racingerfaring) og vet nok mer om motorsport en de aller fleste
![]()
Hvilken bil foretrekker dere til tractor pulling? Kom igjen, kjør debatt!
Dette er alltid en fascinerende diskusjon...
Personlig har jeg full forståelse for det økonomiske argumentet for å kjøpe Tesla. Derimot har jeg ingen forståelse for Tesla-eiere som sier de er veldig bilinteresserte (og har Tesla som eneste bil). For millionen er bruktbilmarkedet eksepsjonelt stort, og absolutt stort nok til å finne en fin familieracer eller hva man måtte trenge.
Poenget mitt er: bilinteresse er ikke definert av 0-100 tider eller antall HK, men heller engasjementet og den emosjonelle tiltrekningen til mekanikk (forbrenningsmotor, ikke quartz...). Ei heller er en bil "bra" dersom den er rask 0-100. En "bra" bil er noe som gir godfølelsen basert på lyd, kjørefølelse, fart, komfort (eller mangel av), og så videre..
Jeg kunne aldri hatt en ren elbil, da det rett og slett er for klinisk, stille og stusselig.
Kan ikke sammenlignes. Racing MÅ ha lyd
Det ene trenger nødvendigvis ikke å utelukke det andre heller. Jeg for eksempel, liker hva som helst, bare det er dyrt
Jeg hadde en 2013 P85 fram til i april da jeg byttet til en 90D.90D er jo oppgitt med samme aks som P85 - hvordan opplever du de to sett mot hverandre? Både fra 0 og når du feks har 70-80-100kmt og skal kjøre forbi el?
På 54.500km (ca) har jeg brukt 11.500 kwt (ca, begge tall er fra hukommelsen). Det gir en snittkost på ca. 1,01kr per mil ved ca. dagens strømpriser (36 øre for strøm og 12 øre for nett der jeg bor).
Og jeg har ikke en lett gassfot![]()
Er det SÅÅÅ billig å kjøre Tesla?? DET var jeg ikke klar over... føkk...