Hva kommer en 90D med alt på?
Jeg liker den![]()
Er vel mer at Tesla måler performance etter 0-100 km/t som standard. Synes det er blodig urettferdig og egentlig temmelig misvisende, og naivt å ha dette som sitt fremste KPI. Er vel egentlig viktigere å kunne bremse raskt ned fra 100 km/t som opp til 100 km/t.
Porsche Panemera Turbo S er vel en skikkelig familiebil med bra performence. I tillegg så er den skrudd skikkelig sammen av tyske ingeniører i hvite frakker.
- 0–60 mph (0–97 km/h): 3.2 seconds
- 0–100 mph (0–161 km/h): 7.2 seconds
- 1/4 mile: 11.5 seconds @ 127 mph (204 km/h)
- Braking 70 mph (113 km/h) to 0 mph (0 km/h): 135 feet (41 m)
90D + alt unntatt lader lader og 7 seterSort + Sort innvendig.
Nå er det veldig gøy med 0-100 da og det er veldig få steder i Norge du faktisk kan kjøre så veldig mye fortere. Det at personbiler skal testes på Ringen er helt dust spør du meg. Spør James May fra gamle Top Gear hva han synes om Ringen..
Nå er Tesla bedre på i hvert fall 3/4 punkter, har ikke sett 70mph braking test på den men det kan vi jo Google.
Det diggeste og ikke minst mest praktiske med Teslaenes akselerasjon er dog ikke 0-100, men 60-80, 80-120 osv.
P100D oppgis med en mellomakselerasjon fra 45mph (ca 75kmt) til 65mph (ca 105kmt) på 1,2 sekunder(!!!!!).
Forresten er Tesla en mill eller mer rimeligere i innkjøp enn en ny Panamera, og den koster "ingenting" å bruke.
Her på berget forstår jeg oppriktig ikke hvorfor flere ikke kjøper Tesla, i USA og Tyskland er det andre faktorer man må vurdere.
Er det én ting man ikke spørr "Captain Slow" James May om. Så er det motorsport og raske rundetider.
Men husk at gutta spiller sine definerte rollerHan er selvfølgelig ingen proffesjonell racingsjåfør, men "Captain Slow" ville ganske sikkert kjørt fra de aller fleste her inne (som ikke har racingerfaring) og vet nok mer om motorsport en de aller fleste
![]()
Hvilken bil foretrekker dere til tractor pulling? Kom igjen, kjør debatt!