Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Har kjøpt Heschung støvler idag hos Dagestad.

157304

157305

157306


Vannavvisende semsket av meget god kvalitet (som heter "hydrovelours" ) og Norwegian welt konstruksjon gjør dette paret perfekt for røft vær.
157307


Sålen er produsert av rågummi og er ganske støtdempene. Det er behagelig å gå i disse.
157308


Veldig komfortable sko. Anbefales!
Dagestad leverer topp service.

P. S.
Voksete skolisser
157310
 
Jeg vil si at skoene er true to size, kanskje litt store. Lesten heter "Odeon".
Det er forøvrig samme som bestselgeren deres Ginkgo.
Den er true to size, men noe lengre enn mange andre lester. Det gjør at enkelte med lengre føtter potensielt har mulighet til å gå ned en halv størrelse hvis føttene ikke er for brede.
Valgte selv samme størrelse som jeg har i blant annet Edward Green og Alden, og de er komfortable.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Jeg innså at jeg hadde lyst på disse selv også, brukte denne siden: www.farfetch.com.

Eneste nettsted hvor jeg fant str 11. Kjøpte siste paret i str 11, så må bare beklage hvis du også er det...:rolleyes:

Takk for lenke og morsomt at flere liker skoene!
Jeg bruker smågutt str 10 i Adidas’ Stan Smith så bør vel være 10 i Nike også. 1 par igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Plainview
Noen som vet av noen som resåler Loake sko i Oslo, og hva man må betale for en slik jobb?
Hei
Antar det koster rundt 1500 kr. Kan man også sende skoene til Loake fabrikk, det koster 80 GBP pluss frakt fram og tilbake.
Det finnes også Skomaker Gundersen i Sandvika og han kan bytte sålene så vidt jeg vet.
Er det egentlig lønnsomt å resåle Loakes? Man kan finne mange forskjellige modeller fra Loake hos Footway.no rundt 2000 kr. Er det ikke lettere å kjøpe et nytt par?
Om man vil slippe resoling - problematikken, kan man kjøpe Loake med Dainite, meget slitesterke sålene etter min erfaring.
 
Hei
Antar det koster rundt 1500 kr. Kan man også sende skoene til Loake fabrikk, det koster 80 GBP pluss frakt fram og tilbake.
Det finnes også Skomaker Gundersen i Sandvika og han kan bytte sålene så vidt jeg vet.
Er det egentlig lønnsomt å resåle Loakes? Man kan finne mange forskjellige modeller fra Loake hos Footway.no rundt 2000 kr. Er det ikke lettere å kjøpe et nytt par?
Om man vil slippe resoling - problematikken, kan man kjøpe Loake med Dainite, meget slitesterke sålene etter min erfaring.
Er ikke det en av de positive tingene med Goodyear welted sko, at man kan resåle dem istedenfor å bare kaste dem...?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kochegar47 og Matsmet
Helt enig med deg når det er stor forskjell i pris mellom å reparere og å kjøpe ny. La oss si at man kjøper Crockett&Jones for 5500 og etter hvert bytter sålene for 1500. Det er helt logisk.
Når man kan legge til 500 - 1000 og kjøpe et nytt par....
Og jeg vet ikke hva slags Loake er det. Er det lønnsomt å resåle Loake L1 eller Loake Design?
Forresten, hvor mange her på forumet byttet sålene på sine sko?)
 
Et par Loake 1880 koster omkring 3000 kroner. En såling koster normalt rundt 1/3 av prisen for et nytt par.
Jeg ser helt klart verdien i å såle om et par Loake, selv om prisen fort blir litt mer enn 1/3 grunnet frakt. Sko som er brukt får en helt egen sjarm og komfort som nye sko ikke kan måle seg med. Kanskje får de noen sår og skavanker, men det er en del av pakka.
De eneste skoene jeg ikke ser verdien i å såle om er sko du har gått lei av, eller som ikke passer godt lenger.

Selv har jeg sålet om noen Alden og Enzo Bonafè, men begynner etterhvert å få så mye at jeg er usikker på når behovet melder seg igjen. Kanskje Alden 990
 
Redigert:
Et par Loake 1880 koster omkring 3000 kroner. En såling koster normalt rundt 1/3 av prisen for et nytt par.
Jeg ser helt klart verdien i å såle om et par Loake, selv om prisen fort blir litt mer enn 1/3 grunnet frakt. Sko som er brukt før en helt egen sjarm og komfort som nye sko ikke kan måle seg med. Kanskje får de noen sår og skavanker, men det er en del av pakka.
De eneste skoene jeg ikke ser verdien i å såle om er sko du har gått lei av, eller som ikke passer godt lenger.

Selv har jeg sålet om noen Alden og Enzo Bonafè, men begynner etterhvert å få så mye at jeg er usikker på når behovet melder seg igjen. Kanskje Alden 990
Helt enig. Jeg har flere par sko, alt fra rimeligere modeller til dyre. Jeg har sålet om et par Herring Coltham, hvor prisen for et nytt par var 500,- mer enn omsålingen. Hvorfor gjorde jeg det? Fordi jeg har hatt dem i snart 10 år, og det paret har sin helt egen sjarm og historie. Noen merker og hakk her og der, men er ikke det hele fascinasjonen?
 
Å kunne såle om skoene er jo noe så sjeldent (gitt våre andre hobbyer..) som et halvveis gyldig, rasjonelt argument for å kjøpe dyrere sko enn «røkla» som loffer rundt i firkantede Ecco. Viktig å følge opp med handling slik at kona ikke får unødvendig skyts...