Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Takk for innput. Det ble kjøp av et par boots på salget, så godt å høre andre er fornøyde :) Er forøvrig fornøyd selv så langt, etter en ukes tid.
 
Noen som har noen innspill på hvordan Diemme er i størrelsen i forhold til for eksempel Common Projects?
 
Redigert:
Hei Folkens!
Trenger hjelp.
De fleste av støvlene mine er med speed hooks. Veldig praktisk å ta på/ av men de "spiser" skolisser ganske fort. Gjelder spesielt tynne "dress" skolisser.
Kan dere anbefale noen robuste og slitesterke skolisser som er lange nok til boots og som ser fint ut? Kanskje må man se på syntetiske stoff og ikke bomull?
På forhånd takk!
 
Hei Folkens!
Trenger hjelp.
De fleste av støvlene mine er med speed hooks. Veldig praktisk å ta på/ av men de "spiser" skolisser ganske fort. Gjelder spesielt tynne "dress" skolisser.
Kan dere anbefale noen robuste og slitesterke skolisser som er lange nok til boots og som ser fint ut? Kanskje må man se på syntetiske stoff og ikke bomull?
På forhånd takk!
Anbefaler Pisgha. Har en ny bestilling inne der nå selv da beholdningen av RedWing boots stadig øker. Veldig holdbare og glir godt slik at speed hooks ikke lenger er like viktig på 8-hullssko. Bruker dem ikke til Alden boots da lissene er litt kraftige.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Agassiz
Hei Folkens!
Trenger hjelp.
De fleste av støvlene mine er med speed hooks. Veldig praktisk å ta på/ av men de "spiser" skolisser ganske fort. Gjelder spesielt tynne "dress" skolisser.
Kan dere anbefale noen robuste og slitesterke skolisser som er lange nok til boots og som ser fint ut? Kanskje må man se på syntetiske stoff og ikke bomull?
På forhånd takk!
Et tips er å ikke stramme ved å dra lissene gjennom hempene.
Når det er sagt kan både metal eyelets og hemper være harde mot lisser. Littegrann skarpe på et punkt og du får en rift i trådene som fort forverrer seg.

Selv sender jeg ut gratis lisser til kunder som har trøbbel. Pleier å gå seg til etterhvert. Evt kan man forsøke å file skarpe kanter.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Gin
Hei Folkens!
Trenger hjelp.
De fleste av støvlene mine er med speed hooks. Veldig praktisk å ta på/ av men de "spiser" skolisser ganske fort. Gjelder spesielt tynne "dress" skolisser.
Kan dere anbefale noen robuste og slitesterke skolisser som er lange nok til boots og som ser fint ut? Kanskje må man se på syntetiske stoff og ikke bomull?
På forhånd takk!
Dette tipset er kanskje mest aktuelt på nye støvler med speed hooks. Da kan disse være litt skarpe og hvis lissene blir ødelagt så bruker jeg den ødelagte lissen til å «file» krokene. Gjøres ved at man drar lissene frem og tilbake på kantene til krokene.
 
Hei Folkens!
Trenger hjelp.
De fleste av støvlene mine er med speed hooks. Veldig praktisk å ta på/ av men de "spiser" skolisser ganske fort. Gjelder spesielt tynne "dress" skolisser.
Kan dere anbefale noen robuste og slitesterke skolisser som er lange nok til boots og som ser fint ut? Kanskje må man se på syntetiske stoff og ikke bomull?
På forhånd takk!

Trikset jeg har fått fra Dagis er å træ lissen over speed hooken fra oversiden og ut på nedsiden. Skal visst spise mindre av lissen på den måten. Evt slipe forsiktig med 400 grit papir.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Trikset jeg har fått fra Dagis er å træ lissen over speed hooken fra oversiden og ut på nedsiden. Skal visst spise mindre av lissen på den måten. Evt slipe forsiktig med 400 grit papir.

Dette skjønte jeg ikke? Sikkert jeg som er teit, men; HÆ?
 
Dette skjønte jeg ikke? Sikkert jeg som er teit, men; HÆ?


image.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: bydel16