Skjorter

Takk. Det var billige greier. Håper jeg lykkes i å finne rett strl:)

De er sånn sett ganske vanlige i strl. Jeg bruker samme strl i hals og ermer som på de fleste andre skjorter. I og med at du er en liten spjæling så er vel frågan om du skal ha slim fit eller fully fitted.

@Edward Jeg har hentet ut disse på postkontoret. Litt usikker på hva jeg har betalt (har sikkert kjøpt 30 skjorter opp igjennom). Men uansett så har prisen blitt bare litt dyrere i Norge enn i UK. Så når jeg har kjøpt 4 for £80 har jeg endt opp med å betale litt mer enn £80 totalt etter avgifter og frakt.
 
Redigert av en moderator:
@Entropy
Jeg hadde samme problemstilling for en stund tilbake - etter mye research endte jeg opp med å kjøpe et lass med hvite og lyseblå skjorter fra Charles Thyrwitt (4 stk 100 pund). Deres slim-fit sitter bedre på meg enn Eton slim fit - og jeg er såldes en happy camper iht passformen. Jeg bestilte da samme str som jeg bruker i Eton slim fit. I tillegg kan bestille med både 1 og 2 ekstra tommer i armene (Jeg trengte 2). De har også en god lengde i livet, noe som gir en god tuck-in. Når det gjelder kvalitet så har jeg brukt disse daglig siden i sommer, og synes ikke disse har noe dårligere kvalitet enn skjorter jeg har betalt både 3 og 4 ganger så mye for. Det blir nok en stund til jeg går for noe annet enn CT i jobbsammenheng hvertfall. Jeg bestilte i stoffet Imperial Oxford - veldig enkelt å stryke.


Når det gjelder dressbukser, mener jeg at Menswear selger ekstra-bukser for 1000 til alle dressene de fører - typisk 100% ull i super 120. Ikke helt sikker her, men tror det. Jeg har to dresser derfra og er veldig fornøyd med kvalitet/pris. Det er ikke der du kjøper power-suiten din men til daglig kontorslitasje er det ypperlig. Stalltips hvis du kun bruker dressbukse, er hvertfall at du ikke bruker en bukse som hører til en jakke - forskjellig slitasje på topp og underdel er ikke så stilig.
 
Redigert av en moderator:
Kan også anbefale Charles Thyrwitt.
Kjøpte et lite lass sist jeg var i London, kommer nok til å gjenta det neste gang jeg skal over.
 
Noen som vet hvor i Oslo man kan få tak i strikker eller holdere til skjorteermer for å unngå at de glir ned(aner ikke hva det heter)?

Og hvor mye dette evt koster?

På forhånd takk:)

Tror "alle" kjede butikker/herreavdeling fører slike... H&M, Dressmann, Cubus m.m
Går du innom "finere" konfeksjonsbutikker, så har de sikkert også,- sannsynligvis de samme som kjedebutikkene har :)
 
Noen som vet om Stenstrøm bare leverer skjorter uten mulighet for mansjettknapper? Jeg liker å bruke mansjettknapper og slimfit modellen passer meg perfekt og jeg liker kvaliteten.

Steenstrøms har et stort utvalg av slimfit med doble mansjetter. Du finner dem hos Oscar Jacobson på S&S, på Eger og på Ferner i Oslo. Samt Gunnar Øye, hvor servicen er super og Follestad i Akersgt, hvor den er så som så.

Hvis du er ute etter noe spesielt kan du også bestille målsøm, formodentlig på samtlige av nevnte steder. Da får du alt presis som du vil mot ca 500kr ekstra.
 
Neronote

Har nylig bestilt meg MTM skjorter fra www.neronote.com

Utvalget er ENORMT, og det er egentlig kun fantasien som setter grenser ift utforming av skjorten (krage, mansjetter, knapper, snitt osv.).

Prisene kan naturligvis ikke sammenlignes med CT eller lignende, men for de av oss med spesielle krav og ønsker, så er det perfekt. Jeg har bestilt de til DK for å slippe toll og moms.

For øvrig får du 20EURO velkomstkode når du melder deg inn. Dvs du vil kunne prøve din første skjorte for rundt 5-600 hvis du tar de billigste.

Se for øvrig video


[video=youtube;QUAAyJfWuuA]http://www.youtube.com/watch?v=QUAAyJfWuuA[/video]
 
Har nylig bestilt meg MTM skjorter fra www.neronote.com

Utvalget er ENORMT, og det er egentlig kun fantasien som setter grenser ift utforming av skjorten (krage, mansjetter, knapper, snitt osv.).

Prisene kan naturligvis ikke sammenlignes med CT eller lignende, men for de av oss med spesielle krav og ønsker, så er det perfekt. Jeg har bestilt de til DK for å slippe toll og moms.

For øvrig får du 20EURO velkomstkode når du melder deg inn. Dvs du vil kunne prøve din første skjorte for rundt 5-600 hvis du tar de billigste.

Se for øvrig video


[video=youtube;QUAAyJfWuuA]http://www.youtube.com/watch?v=QUAAyJfWuuA[/video]

Har du fått de? I så fall, hvordan er kvaliteten?
 
neronote

Har du fått de? I så fall, hvordan er kvaliteten?

Utrolig at jeg glemte å skrive det. Ja, har naturligvis fått de, ellers hadde det vært dårlig reklame gitt.

Jo, jeg vil si at kvaliteten er langt over hva jeg hadde forventet. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med (langt) dyrere skjorter (som f.x. Borrelli), men det er fine knapper, rene sting og god passform. Kvaliteten på selve materialet velger man jo selv, jeg kjørte ett av de aller billigste denne første gangen for å teste ut, og det blir GARANTERT flere herfra. For passformen kan man ALDRI matche når man kjøper RTW. Greit nok at man ikke får like lekre håndsydde detaljer som på Borrelli, men så er det tross alt skjorter vi snakker om. Å bruke 2000-2500 på en skjorte er jo rent faktisk galemattias, tatt i bruk levetiden.

Så dette kan helt klart varmt anbefales. Perlemorsknappene som er tilvalg (gratis) var faktisk ganske lekre. Og ift krage så har du alle muligheter du kan tenke deg, og det er også muligheter for å sende inn tilvalg / spesielle ønsker hvis det er noe spesielt som ønskes. Tror det er vanskelig å få noe til å matche denne prisen.
 
Pleier som regel å handle klær i utlandet, men finnes det noen bra steder med kompetent betjening i Oslo å handle hos?

Siste skjorter jeg kjøpte var fra Alain Figaret, kjøpte disse i paris. Kan ikke finne i oslo. Hvordan er Eton? Aldri prøvd.
 
Synes Eton slim fit er bra. Hos ferner kan de hvertfall ta justeringer for deg.

Pasqui er jeg også fornøyd med.
 
Synes Eton slim fit er bra. Hos ferner kan de hvertfall ta justeringer for deg.

Pasqui er jeg også fornøyd med.

Eton er min personlige favoritt. De tåler mange vask uten å miste passformen, men knappene er ikke alltid sydd like godt. Relativt strykefrie er de også.
 
Slimfit-skjorter fra Tiger er iallfall beyond behagelig å ha på. Iallfall for oss med litt skuldre og kasse, høh-høh. :mrgreen:
 
Er på skjortejakt selv om dagen, skal sjekke ut Tiger da jeg opplever at skjortene mine blir for trange over brystet når de ellers sitter bra.

Er det plass til litt armer i dem da @Frank ?
 
Redigert av en moderator:
Er på skjortejakt selv om dagen, skal sjekke ut Tiger da jeg opplever at skjortene mine blir for trange over brystet når de ellers sitter bra.

Er det plass til litt armer i dem da @Frank ?

Synes det, @Mathfjeld. Jeg skulle gjerne hatt kun det merket. Og med slimfit så synes jo armene ekstra godt. :cool:
 
Redigert av en moderator: