Skjorter

Noen som vet hvor i Oslo man kan få tak i strikker eller holdere til skjorteermer for å unngå at de glir ned(aner ikke hva det heter)?

Og hvor mye dette evt koster?

På forhånd takk:)

Ny jobb, ny dresskode. Den forrige jobben bidro til svært fri dresskode, men nå er det andre kår. Dressbukse og skjorte.
Jeg har en del fine skjorter fra før, men ser for meg at skjorter (og dressbukser) som blir brukt i jobbsammenheng vil ha en del høyere slitasje.
Jeg lurer derfor på om medasylantene kan gi tips til fine slimfit-skjorter med akseptabel kvalitet og godt snitt innen budsjett-klassen. Her er det kvantitet som gjelder.

Vet det er feil tråd, men lurer også på det samme ang dressbukser. Her er ønsker jeg å kjøpe hos en butikk som gjerne legger opp og syr inn buksebena slik at de får bedre passform kostnadsfritt.
Dressbuksene kan gjerne ha noe bedre kvalitet og høyere pris enn skjortene, men fortsatt være i budsjettklassen.

Vet noen om noen butikker i Oslo med januarsalg?

På forhånd, tusen hjertelig takk.

Jeg har kjøpt en del Vannucci strykefrie. De har standard og slimfit til grei pris, er strykefrie og holder seg meget bra. Usikker på hvem som selger i Oslo, men sjekk det ut.

Jeg har kjøpt en del Vannucci strykefrie. De har standard og slimfit til grei pris, er strykefrie og holder seg meget bra. Usikker på hvem som selger i Oslo, men sjekk det ut.

Det er mulig Vannucci har forskjellige serier eller klasser på skjortene sine, men de jeg har hatt fra Vannucci har vært noe dr..t. Holdt ikke formen og strykejernet måtte frem uansett hvordan jeg tørket de etter vask.

Det er mulig Vannucci har forskjellige serier eller klasser på skjortene sine, men de jeg har hatt fra Vannucci har vært noe dr..t. Holdt ikke formen og strykejernet måtte frem uansett hvordan jeg tørket de etter vask.

Hmm, jeg har ikke så greie på de forskjellige stoffene, men kjøper kun de "glatte" litt blankere skjortene. Har hatt noen i et par år nå som fortsatt bare trenger å ristes etter vask og henges til tørk. Strøkne etter tørk :)

Ny jobb, ny dresskode. Den forrige jobben bidro til svært fri dresskode, men nå er det andre kår. Dressbukse og skjorte.
Jeg har en del fine skjorter fra før, men ser for meg at skjorter (og dressbukser) som blir brukt i jobbsammenheng vil ha en del høyere slitasje.
Jeg lurer derfor på om medasylantene kan gi tips til fine slimfit-skjorter med akseptabel kvalitet og godt snitt innen budsjett-klassen. Her er det kvantitet som gjelder.

Vet det er feil tråd, men lurer også på det samme ang dressbukser. Her er ønsker jeg å kjøpe hos en butikk som gjerne legger opp og syr inn buksebena slik at de får bedre passform kostnadsfritt.
Dressbuksene kan gjerne ha noe bedre kvalitet og høyere pris enn skjortene, men fortsatt være i budsjettklassen.

Vet noen om noen butikker i Oslo med januarsalg?

På forhånd, tusen hjertelig takk.
Av billigere skjorter jeg har kjøpt så synes jeg Dukes hos House of Singles funker bra. Sist jeg kjøpte der så hjalp de meg også å tilpasse skjorta, ved å sprette opp en søm i ryggen. Om de har januar salg vet jeg ikke, men de pleier i hvertfall å ha tilbud på kjøp av flere skjorter. Både butikken i Oslo sentrum og på Skøyen har bra utvalg. De har skredder som kan hjelpe deg med bukser også Ceremony

Noen som vet om Stenstrøm bare leverer skjorter uten mulighet for mansjettknapper? Jeg liker å bruke mansjettknapper og slimfit modellen passer meg perfekt og jeg liker kvaliteten.

... Men legg til 10,7 % toll - toll, ja - på skjorter hvis fortollingsavdelingen til befrakter gjør jobben sin skikkelig.

Takk. Det var billige greier. Håper jeg lykkes i å finne rett strl:)

De er sånn sett ganske vanlige i strl. Jeg bruker samme strl i hals og ermer som på de fleste andre skjorter. I og med at du er en liten spjæling så er vel frågan om du skal ha slim fit eller fully fitted.

@Edward Jeg har hentet ut disse på postkontoret. Litt usikker på hva jeg har betalt (har sikkert kjøpt 30 skjorter opp igjennom). Men uansett så har prisen blitt bare litt dyrere i Norge enn i UK. Så når jeg har kjøpt 4 for £80 har jeg endt opp med å betale litt mer enn £80 totalt etter avgifter og frakt.

Redigert av en moderator:
@Entropy
Jeg hadde samme problemstilling for en stund tilbake - etter mye research endte jeg opp med å kjøpe et lass med hvite og lyseblå skjorter fra Charles Thyrwitt (4 stk 100 pund). Deres slim-fit sitter bedre på meg enn Eton slim fit - og jeg er såldes en happy camper iht passformen. Jeg bestilte da samme str som jeg bruker i Eton slim fit. I tillegg kan bestille med både 1 og 2 ekstra tommer i armene (Jeg trengte 2). De har også en god lengde i livet, noe som gir en god tuck-in. Når det gjelder kvalitet så har jeg brukt disse daglig siden i sommer, og synes ikke disse har noe dårligere kvalitet enn skjorter jeg har betalt både 3 og 4 ganger så mye for. Det blir nok en stund til jeg går for noe annet enn CT i jobbsammenheng hvertfall. Jeg bestilte i stoffet Imperial Oxford - veldig enkelt å stryke.

Når det gjelder dressbukser, mener jeg at Menswear selger ekstra-bukser for 1000 til alle dressene de fører - typisk 100% ull i super 120. Ikke helt sikker her, men tror det. Jeg har to dresser derfra og er veldig fornøyd med kvalitet/pris. Det er ikke der du kjøper power-suiten din men til daglig kontorslitasje er det ypperlig. Stalltips hvis du kun bruker dressbukse, er hvertfall at du ikke bruker en bukse som hører til en jakke - forskjellig slitasje på topp og underdel er ikke så stilig.

Redigert av en moderator: