Skjorter

för er menn som stryker era egna skjorter och liker de allra bästa stofferna med handsytt skulderparti (som ökar bevegelsen) så rekommenderar jag er att komma in på Höyer Egertorget / Sjölyst och pröva Barba eller Borrelli, till hösten så kommer även Finamore och ISAIA skjorter, när ni väl har prövat så kan jag garantera er att ni har en ny favorit! ;)
 
Lewin folka tror tydeligvis det er umulig å være høy og bredskuldret uten å være feit. Ikke veldig slimfit her... Får levere til skredderjohn for slankere midje.

Ellers fine mål. God lengde osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: TimJ
Lewin folka tror tydeligvis det er umulig å være høy og bredskuldret uten å være feit. Ikke veldig slimfit her... Får levere til skredderjohn for slankere midje.

Ellers fine mål. God lengde osv.

Kanskje du må ha fully fitted? Den er vel slimere enn slim. Pussig setning.
 
God og informativ tråd. Kanskje greit å ha på forsiden. Men for ikke å bumpe helt uten info: Ser noen har diskutert Eton vs. Stenströms. Hørte i dag at i samme størrelse vil Stenströms slimline-skjorter være to centimeter smalere ved bryst/midje enn Etons slim-skjorter. Så for oss slim-fundamentalister er dette kanskje noe å ta med i betraktningen.
 
Er fornøyd med Lewin. Ser @Entropy nevner at slim fit ikke er så slim, og jeg er enig der. Alternativt har en fitted og super fitted, og sistnevnte er bra. :)
 
Var nettop innom House of Singles og kjøpte meg en ny skjorte. Tilfeldighetene vil ha det til at de ligger rett ved kontoret mitt, og jeg trengte en ny skjorte til helgen. Veldig bra hjelp, og ikke minst: de hadde en skjorte som satt perfekt rett ut av pakken. La oss bare si at dette er noe som svært sjelden skjer med en kar som har 208cm på strømpelesten og i tillegg (om jeg kan si det selv) er relativt tynn. Kvaliteten virket også svært ok til prisen. 599,- for en hvit skjorte med dobbel mansjett er ikke det verste jeg har sett :)
 
Var nettop innom House of Singles og kjøpte meg en ny skjorte. Tilfeldighetene vil ha det til at de ligger rett ved kontoret mitt, og jeg trengte en ny skjorte til helgen. Veldig bra hjelp, og ikke minst: de hadde en skjorte som satt perfekt rett ut av pakken. La oss bare si at dette er noe som svært sjelden skjer med en kar som har 208cm på strømpelesten og i tillegg (om jeg kan si det selv) er relativt tynn. Kvaliteten virket også svært ok til prisen. 599,- for en hvit skjorte med dobbel mansjett er ikke det verste jeg har sett :)
Trekkes tilbake. Når jeg kom hjem viste det seg å være en helt annen fit og lengde på skjorta i forhold til det jeg prøvde i butikken. Dårlig. Returneres i dag
 
för er menn som stryker era egna skjorter och liker de allra bästa stofferna med handsytt skulderparti (som ökar bevegelsen) så rekommenderar jag er att komma in på Höyer Egertorget / Sjölyst och pröva Barba eller Borrelli, till hösten så kommer även Finamore och ISAIA skjorter, när ni väl har prövat så kan jag garantera er att ni har en ny favorit! ;)

Finamore er kommet frem til Høyer Bergen allerede(var innom for et par uker siden), om noen skulle være interessert i dette. Flotte skjorter. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Nei.
Jeg har prøvd mange forskjellige fabrikanter og prisklasser av strykefrie skjorter - alle har det til felles at bærekomforten suger. Skikkelig!
Det er bare til å finne frem strykejernet:)

Eton også, @The Player ? Jeg har ingenting å utsette på bærekomforten på mine, og de er i praksis strykefrie. Selvfølgelig forutsetter det vask med laveste sentrifuge og rett på kleshenger for tørk.

Som alltid, YMMV - og de er riktignok ikke av de aller mykeste skjortene.

Edit: Nå som jeg har skrevet dette merker jeg at jeg er litt engstelig for å prøve "en klasse opp" og konstatere at jeg ikke liker skjortene mine mer...
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Eton også, @The Player ? Jeg har ingenting å utsette på bærekomforten på mine, og de er i praksis strykefrie. Selvfølgelig forutsetter det vask med laveste sentrifuge og rett på kleshenger for tørk.

Som alltid, YMMV - og de er riktignok ikke av de aller mykeste skjortene.

Edit: Nå som jeg har skrevet dette merker jeg at jeg er litt engstelig for å prøve "en klasse opp" og konstatere at jeg ikke liker skjortene mine mer...

Joda - Eton er prøvd.

I og med at det har vært så mange gode bidrag i denne tråden så kan jeg kjapt skrive om min erfaring om diverse skjortemerker. Jeg har et veldig, veldig pragmatisk syn på skjorter. De skal være behagelig å gå med, greie å stryke og være lyseblå....

Eton
For lange armer for min del. Tåler dog hyppig vask og varer bra. Synes de generelt ikke har så behagelig stoff.

Stenstrøms
Sitter som et skudd på meg. Tåler bra med vask. Greie å stryke. Det finnes en bunch med lyseblå i skapet til enhver tid. Muligens favoritt.

Barba
Utrolig flott stoff når de kjøpes. Legg merke til ordbruken "når de kjøpes". Har aldri hatt skjorte som tåler vask dårligere. Snippen vrir seg, mister form og i tillegg så er de svært vanskelig å stryke. Og har du klart å stryke de ordentlig, så ser de krøllete ut igjen etter noen timer på kroppen. Til den prisen så forventer jeg mer enn at de er håndlaget i Italia og at bomullen er håndplukket av tibetanske jomfruer i skyggen under et 200 år gammelt eiketre...

House of singles
Tynt stoff. Dårlig passform for meg. Kort levetid

Menswear
Se "House of singles" - bruker de samme fabrikk?

The Player
Ifølge eier så brukes samme stoffet som hos Stenstrøms. Mulig han har rett. Skjortene har vært overraskende bra og er noen hundrelapper rimeligere enn Stenstrøms. Skal prøve flere før jeg konkluderer.

Pink
Helt greit. Ihvertfall hvis man får kjøpt de rimlig på Heathrow.

Ricco Vero
Faktisk ganske bra erfaring. Er egentlig ikke så begeistret for dette klesmerket - men skjortene er bra. Pleier å kjøpe noen når de kommer på salg. De har dog ofte mønster - noe som bryter med øvrige lyseblå skjortene i skapet. Mulig det er bra...

Massimo Dutti
Er sammen med Barba de dårligste jeg har prøvd. Forøvrig så liker jeg dette merket ganske godt - skjorter kan de dog ikke lage.

Brooks Brothers
Virker bra. For tidlig å konkludere.

Edit : Har selvsagt prøvd flere merker enn de over. Men det er de som jeg har nylig erfaring fra.
 
Etter min mening fins det ikke strykefrie skjorter, har et par varianter av halvdyre skjorter (1000-1200 kr) som skal gå som strykefrie. Det er ikke alternativ å gå med dem uten å gi dem en omgang med jernet :)
 
Noen som kan anbefale noen strykefrie mid range skjorter?

Hadde en strykefri fra Bertoni for et par-tre år siden. Den klarte seg greit uten jernet, men bærekomfort var noe dårlig. Ble litt klamt og kunstig. Helt greit, men foretrekker mer behagelige skjorter som krever stryking. :)
 
Eton
For lange armer for min del. Tåler dog hyppig vask og varer bra. Synes de generelt ikke har så behagelig stoff.

Stenstrøms
Sitter som et skudd på meg. Tåler bra med vask. Greie å stryke. Det finnes en bunch med lyseblå i skapet til enhver tid. Muligens favoritt.

Det med de lange armene kan jeg skrive under på, skredderbesøk er nødvendig hvis de skal brukes til dress. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det sånn (gjelder slim fit).

Stenstrøms hadde jeg tenkt å prøve, så dette høres bra ut :) Takk for fin gjennomgang.
 
For min del har hverken Eton eller Stenstrøms lange nok ermer (bortsett fra Eton extra long sleve). Fikk vite at Stenstrøm også har extra long sleve, noen som vet om en butikk som har dette inne? Har et par som er litt snaue på ermene, men de er veldig gode å bruke og det ser greit ut under en genser
 
Jeg sliter også med ekstrem sjimpanse-faktor. Jeg er forholdsvis slank, med svært lange armer. Noe som gjør at de fleste skjortemerker er no-go. Eton har lange nok ermer, men det er noe med passformen rundt torsoen som gjør at de aldri har blitt en favoritt. Jeg tror faktisk Charles Tyrwhitt har noe med den beste passformen for meg - de har str 15,5 i ekstra slim fit med 37 tommers ermer (94 cm). Kvaliteten er ikke fantastisk, men akseptabel. Glem strykefrie derfra.
 
Jeg har ikke prøvd mange kvalitetsmerker i øvre prisklasse, men holder meg nå nesten utelukkende til Eton pga:
  • Strykefrie i praksis
  • Holder seg topp lenge!! (både form/slitasje/farger/strykefrihet)
  • Passform til meg (slim fit)
  • Morsomme detaljer/farger på knapper, krager etc.
  • Komfortable og god kvalitetsfølelse
  • (Og jeg vet størrelsen min, så jeg trenger ikke prøve når jeg handler)

De få andre skjortene jeg har kjøpt senere år skuffer som regel alltid når det gjelder holdbarhet/strykefrihet (men såvidt jeg husker har de sjelden vært i Eton-prisklassen).