Sigarer og lightere

Håper på sol i Påsken :)
2A9E1A5E-889D-4623-AF24-591FE910FEAD.jpeg

DE0CB121-1AD6-4E5C-BD2E-C1583946291B.jpeg
Paradiso Quintessence. Fyren på Augusto Cigars i Oslo treffer spot on når jeg ber han utvikle preferansene mine fra RyJ som er «ground zero»

Vedlegg

• 52619510-C7F8-4BC0-BC0C-70677ECB49B9.jpeg
    52619510-C7F8-4BC0-BC0C-70677ECB49B9.jpeg
    144,4 KB · Visninger: 0
Nydelig!
Til å begynne med ville jeg kjøpt humidor av merke Adorini fra f.eks Augusto. Det er bunnsolid. Kjøp litt større enn du tror du trenger.
Fultighetssystemet som er standard i slike synes jeg ikke noe om. Ville gått for en variant av beads eller bare brukt store Boveda packs. Det er sikkert og brukervennlig.

Montecristo no.2 og Cohiba Robusto kjøpt på tax free'n på OSL

Nå må jeg bare finne en god humidor.

Lengre bak i tråden har jeg gjort en unboxing fra da jeg kjøpte humidor fra Adorini. Går god for det @jonska sier om å kjøpe et hakk større enn du tror.
Jeg anbefaler www.augusto.no på det sterkeste. Har handlet in shop og i nettbutikken deres, fantastisk service

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: jonska og MrRambutan
Kjapt spørsmål.

Humidoren befinner seg i et rom hvor det er 19-20grader og 60% luftfuktighet. For å "sette den" inn, burde jeg ikke bare ha lokket oppe og lukke den i morgen?

Tenker at den kjapt trekke til seg sine naturlige omgivelser.

Har fuktet treverket inni, bare for å ha fremskyvet prosessen litt. Tenker at den burde vel kunne justere seg ned mye raskere.

Kjapt spørsmål.

Humidoren befinner seg i et rom hvor det er 19-20grader og 60% luftfuktighet. For å "sette den" inn, burde jeg ikke bare ha lokket oppe og lukke den i morgen?

Tenker at den kjapt trekke til seg sine naturlige omgivelser.

Har fuktet treverket inni, bare for å ha fremskyvet prosessen litt. Tenker at den burde vel kunne justere seg ned mye raskere.

Jeg ville satt inn en kopp med sterilt vann og lukket lokket. Da får du «ren» fuktighet.
Å fukte treverket direkte er noe omdiskutert, så for å være på den sikre siden ville jeg ikke gjort mer av det.
Høres ellers ut som du har gode forhold for sigarlagring med veldig riktig temp. Enjoy!

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Blir fort litt livsnyteri når finværet kliner til her i Bergen.

Bruker jobb som unnskyldning for å "røyke meg opp på" sigarer. ;) Dette er en enkel, rimelig og overraskende god handmade shortfiller: La Flor de Cano Petit Coronas.

20180522_205231.jpg