Sigarer og lightere

Forlenget mitt siste innlegg, fant denne i det nederste skuffet fra 1997. Litt vanskelig og legge den ut p.g.a.den var foldet i 3.

Screenshot_2018-08-18-15-53-28.png
Screenshot_2018-08-18-15-53-49.png
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Takk skal du ha @sunshine ! Dette var morro. Tankene går tilbake til en svunnen tid hvor sigar var en naturlig del av menyen på bedre restauranter.
Når det er sagt ligner dette en del på arrangement som vi fortsatt har, fra tid til annen, i Sandnes. I fjor var vi over 80 mann og vi hadde besøk av 4 sigarprodusenter, en kaffeprodusent og et italiensk vinhus. Veldig gøy!
 
Ekstra gull å ta toget og få plass i røykevognen hvor resten av togets reisende kom på besøk for å røyke/hjelpe til å holde tåkenivået oppe.
Jeg røykte selv men savner ikke tiden før røykeloven. Selv om jeg så ganske kul ut når jeg satt i baren med en sigg
 
Takk skal du ha @sunshine ! Dette var morro. Tankene går tilbake til en svunnen tid hvor sigar var en naturlig del av menyen på bedre restauranter.
Når det er sagt ligner dette en del på arrangement som vi fortsatt har, fra tid til annen, i Sandnes. I fjor var vi over 80 mann og vi hadde besøk av 4 sigarprodusenter, en kaffeprodusent og et italiensk vinhus. Veldig gøy!


Det er bare hyggelig @jonska !

På den tiden var kompisen min kjøkkensjef på Le Canard i Oslo. Da de fikk Michelin stjerner ble det kjøpt inn en ny Davidoff Humidor og jeg var heldig at jeg fikk kjøpt den gammel.

Jeg tok kontakt med Davidoff for ny humidifier system. Inni humidor stod det Boutique 22 Davidoff Paris, men Davidoff sa at humidor ikke var fra dem. Til slutt fant jeg et lite navn på låsen Elie Bleu Paris, det var de som hadde laget denne.

Det er godt å høre hva dere får til i Sandnes.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Har noen her erfaring med å handle fra humidordiscount? Har noen dyrere sigarer liggende som aldri har blitt oppbevart i humidor og lurer på å kjøpe en, er det fortsatt håp? De har lagt i et mørkt skap i ca 1.5 år.
 
Du må gjerne kjøpe humodor til fremtidige sigarer, men vil anta det er null håp for de som har ligger 1,5år desverre.
Er bladene tørket ut og sprekt, så er sigaren ødelagt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Har noen her erfaring med å handle fra humidordiscount? Har noen dyrere sigarer liggende som aldri har blitt oppbevart i humidor og lurer på å kjøpe en, er det fortsatt håp? De har lagt i et mørkt skap i ca 1.5 år.
Jeg har handlet fra dem og alt gikk problemfritt. Varer levert på døren. MVA faktura kommer i etterkant fra transportør. Som tidligere nevnt kan sigarene allerede være ødelagt og da kan de ikke reddes med humidor. Men er dem fortsatt røkbare vil det ikke skade å få en humidor i hus.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch