Sigarer og lightere

Takk skal du (faen) ha @jonska :D
Har funnet den neste dingsen jeg ikke visste jeg trengte:
https://www.st-dupont.com/us/lighter-le-grand-st-dupont-brushed-palladium-023014-us.html

Vil heldigvis ikke svi like mye som en ny klokke:p
Dupont er bare helt nydelige produkter med overlegen kvalitet etter min erfaring. Rolex’ robusthet og Patek finish? Men over 1000usd for en av disse? Må bare glemme at jeg har sett den. Helt perfekt kombo å få det klassiske Dupont ping’et og torchlighter i ett.
Godt poeng at man blir litt fartsblind av klokkekjøret så det virker ikke som sååå mye penger da:p
 
Det blir litt vel hissig pris, takk gud det ikke er ventelister på den. I det tilfellet hadde jeg følt en voldsom dragning mot den:confused::confused:

Mer alvorlig. Hva er grunnen til at du ikke ville ha kjøpt MaxiJet’en på nytt @jonska ?
De har et flott design og mange fargevarianter, for ikke å nevne at prisen nå ser ut som håndterlig etter en runde med flaskepanting:p
 
Jeg er kjempefornøyd med Maxijet’n som sagt @indeksrotta . Den er superelegant og glir godt ned i lommen. Defi Extreme’n har større gasstank og så trodde jeg den hadde litt kraftigere flamme, men det blir bare pirk da de ellers virker veldig like.
Her er det nok bare å gå for det designet du liker best.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Status: Gjemmekontor
44C9AF8A-FAFE-4B6E-9598-C8128D0F2DB5.jpeg
 
Har lyst på en ny lighter eller to. Frister veldig med Dunhill eller S.T. Dupont. Utfordringen er bare at de koster avsindige summer... Noen tips?
 
Har lyst på en ny lighter eller to. Frister veldig med Dunhill eller S.T. Dupont. Utfordringen er bare at de koster avsindige summer... Noen tips?
Gå for the real deal fra ordentlig kilde. Jeg gjorde et bra kjøp på en brukt Dunhill Rollagas på eBay. Den virker veldig bra. Litt overmodig kjøpte jeg en til, som funker dårlig. Kjøpte så serviceset for å fikse den men fikk ikke det til.
Jeg har også snakket litt om STDupont torch lighter ovenfor men har ikke erfaring med vanlig STDupont lighter (som er mye dyrere).
 
A5EFCC53-778E-4262-9F79-492B7E04F745.jpeg
Glem alt dere har hørt om Cohiba,Bolivar og resten av de overprisede cubanske sigarene Jeg har røyket dem alle.

Nå derimot. Jeg har hatt en kasse med CAO sigarer på vent. Smakte dritt da jeg kjøpte dem, men nå? Etter tre år? Ærre mulig?

Tre kasser under bestilling.
 
Er i Playa del Carmen og nyter påsken! Gikk relativt fort for sigarer og skal handle noe mer men etter dagens runde i gaten her var det ikke mye som minnet om the real deal! Noen som har vert her og har noen tips? Bor på en flott resort, men selv her mistenker jeg at det er falske sigarer..
 
Påskesol, kald IPA og en Monte nr 2 er i grunnen en bra kombinasjon.
Vis vedlegg 143340
Hei !
Min datter kjøpte en eske (25) Monte nr.2 på Gardemoen for meg, samtlige er harde som pinner og jeg har prøvd et par stykker som var umulige å røyke. Hvordan opplever du dine nr. 2 ?
NB har selvfølgelig ikke kvittering ellers hadde boksen blit reklamert Heinemann/taxfree.