Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har aldri kjøpt Rolex fra lokal AD, da den først ble lokal i hysteriske tider. I 2021 ble jeg høflig indirekte avvist etter å ha forhørt meg om sub i stål uten historikk. Hadde på meg en eldre DJ, pent kledd , nysgjerrig og ydmyk. Dere som har fått ur nå etter relativt kort ventetid, har dere historikk?

Kanskje det er tid for å ta turen innom igjen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Watcher
Har aldri kjøpt Rolex fra lokal AD, da den først ble lokal i hysteriske tider. I 2021 ble jeg høflig indirekte avvist etter å ha forhørt meg om sub i stål uten historikk. Hadde på meg en eldre DJ, pent kledd , nysgjerrig og ydmyk. Dere som har fått ur nå etter relativt kort ventetid, har dere historikk?

Kanskje det er tid for å ta turen innom igjen?
Jeg har en lang og ganske omfattende historikk hos Bjerke siden mitt første kjøp hos de som var en DJ i 1987. Da lå en filial i Prinsens gate i Oslo. Siden har det blitt sporadiske kjøp av andre merker. Men det koster ingenting å gjøre et forsøk uansett historikk :mrgreen:
 
Jeg har en lang og ganske omfattende historikk hos Bjerke siden mitt første kjøp hos de som var en DJ i 1987. Da lå en filial i Prinsens gate i Oslo. Siden har det blitt sporadiske kjøp av andre merker. Men det koster ingenting å gjøre et forsøk uansett historikk :mrgreen:

Ikke bare-bare å konkurrere med folk som har historikk før jeg ble født, hehe. Som du sier, så har jeg ikke så mye å tape. Får gi det et forsøk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Hva gjør man når noen poster en vintage Tudor Sub på klokkeriet og det er innlysende at inserten, glasset, viserne og skiven er aftermarket? ( resten kan ikke bedømmes fra bildene). Det virker for meg alltid umusikalsk å kommentere direkte på Facebook selv om det er av allmenn interesse.
@lobergen Av nysgjerrighet: hva er det du ser på skive og visere som tilsier at det ikke er originaldeler?
Alle mine ryggmargsreflekser reagerer, men jeg klarer ikke å spesifikt påpeke feilene… (utover insert og glass).
 
Det meldes om tørke på Rolex på Heathrow.
Men det er fortsatt mulig å sette seg på liste.
Neste besøk er i uke 8. So stay tuned.
60F701BD-6FC5-43AD-8555-901D63A725BF.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik og Bullitt
Blir spennende og se hvordan de vil påvirke prisene på brukte Rolex. Vil de ta ansvar og på sikt legge listen noe ned? Eller velger de og gi næring til bobler som kommer og går?
Frykter litt at nå som de skal ha en hånd på rattet i dette markedet også, blir terskelen for og sette opp prisen på nye Rolex lavere.
Men alt i alt, er jeg veldig positiv til dette. Fint og skylle en del useriøse gråmarkedsaktører ut med badevannet.
Endelig en nyhet med litt substans i.
Dette skal jeg følge med på.....
 
  • Liker
Reaksjoner: larsbaju og saxxvik