Rolexcafé – løst og fast om Rolex

En invistor er i min bok en aktør som erverver seg populære klokker kun med ett formål - å flippe for rask profitt. Effekten av det er at klokkene blir vanskelig å få tak i, lang ventetid og skaper en kunstig høy pris i ettermarkedet. Grådigheten til denne gruppen ødelegger gleden for entusiastene.
Dermed er skadefryden enorm hvis en korreksjon i markedet treffer disse der det gjør mest vondt.

Ah. Ja den er jeg med på. Kun erverver seg vare for på et eller annet tidspunkt selge den igjen bevisst.
Ser jo flere eldre modeller som kun har ligget i safe blant annet...
En del av populariteten til Rolex er nok fordi at pengene mer eller mindre er trygge på den varen.
Må jo være ærlig med meg selv når jeg sier at hvis 126710 hadde falt 20% når den ble kjøpt ville kanskje valget av en evig partner falt på noe annet?
Litt usikker på den, men leke med tanken kan man jo. Kommer ikke på hva det andre skulle vært men...
 
Jeg synes det er både gøy og ironisk at klokker som Omega Seamaster 300m (gamle versjon) holder seg mye bedre i pris i disse dager enn Rolex spikerstål.
 
  • Elsker
Reaksjoner: speedieThomas
1668082098403.png


Huff, har de bare slengt på en helt vanlig oysterlenke i hast for å følge opp Omega? Se på det sidebildet! :sick:
 
I min bok har spikerstål vært synonymt med alt av stål på Rolex. Men da vet jeg hvert fall at det på fagspråket snakkes om vintage ;)
 
Hva gjør man når noen poster en vintage Tudor Sub på klokkeriet og det er innlysende at inserten, glasset, viserne og skiven er aftermarket? ( resten kan ikke bedømmes fra bildene). Det virker for meg alltid umusikalsk å kommentere direkte på Facebook selv om det er av allmenn interesse.
 
Redigert:
Hva gjør man når noen poster en vintage Tudor Sub på klokkeriet og det er innlysende at inserten, glasset, viserne og skiven er aftermarket? ( resten kan ikke bedømmes fra bildene). Det virker for meg alltid umusikalsk å kommentere direkte på Facebook selv om det er av allmenn interesse.
23E0EA2E-C023-424A-97D1-E57851C147CF.jpeg
 
Hva gjør man når noen poster en vintage Tudor Sub på klokkeriet og det er innlysende at inserten, glasset, viserne og skiven er aftermarket? ( resten kan ikke bedømmes fra bildene). Det virker for meg alltid umusikalsk å kommentere direkte på Facebook selv om det er av allmenn interesse.
Tja, fullt mulig å ikke være på klokkeriet
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta og Alinoe
Hva gjør man når noen poster en vintage Tudor Sub på klokkeriet og det er innlysende at inserten, glasset, viserne og skiven er aftermarket? ( resten kan ikke bedømmes fra bildene). Det virker for meg alltid umusikalsk å kommentere direkte på Facebook selv om det er av allmenn interesse.
Har gjort begge deler, men send en PM til en admin og be de kontakte posteren om viktig info.
 
  • Liker
Reaksjoner: lobergen
Trenger litt assistanse.:unsure:
Jeg skal besøke Sveits / Basel over nyåret og blir der en snau ukes tid.
Forespør om noen her i gruppen har link(er) til klokke butikker, som selger brukte Rolex i det området?
 
Hva er fair pris for en oysterlenke til 116234? Kjøpt for 5-6 år siden på Askeland. Hairlines , men ingen skader

(PM hvis noen er interessert)
 

Vedlegg

  • 817A50B9-3638-4132-B85B-7448ABB26A11.jpeg
    817A50B9-3638-4132-B85B-7448ABB26A11.jpeg
    122,8 KB · Visninger: 0
  • A7DF6F3D-9CE7-4DBA-BD75-715E92AFD3BC.jpeg
    A7DF6F3D-9CE7-4DBA-BD75-715E92AFD3BC.jpeg
    187,2 KB · Visninger: 0
  • E085255B-F8CB-41A3-9AEC-FBC81F686866.jpeg
    E085255B-F8CB-41A3-9AEC-FBC81F686866.jpeg
    111,1 KB · Visninger: 0