Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er vel liten tvil om at verdensøkonomien er litt skral for tiden. Effekten av dette har man blant annet sett på bruktmarkedet for klokker. Hvordan tror dere økte priser hos AD for Rolex vil påvirke denne trenden? Har egentlig vurdert å bite i det sure eplet og kjøpe en grå sub, selv om jeg svært gjerne skulle sett at min hverdagsklokke startet sin reise hos meg.
 
Det er vel liten tvil om at verdensøkonomien er litt skral for tiden. Effekten av dette har man blant annet sett på bruktmarkedet for klokker. Hvordan tror dere økte priser hos AD for Rolex vil påvirke denne trenden? Har egentlig vurdert å bite i det sure eplet og kjøpe en grå sub, selv om jeg svært gjerne skulle sett at min hverdagsklokke startet sin reise hos meg.
Jeg tror ikke AD merker så mye til dårligere verdensøkonomi på Rolex i stål enda. Mulig ting forandrer seg utover neste år.
Fortsatt er det etter hva jeg selv erfarer lang ventetid på populære modeller:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Fritid
Det er vel liten tvil om at verdensøkonomien er litt skral for tiden. Effekten av dette har man blant annet sett på bruktmarkedet for klokker. Hvordan tror dere økte priser hos AD for Rolex vil påvirke denne trenden? Har egentlig vurdert å bite i det sure eplet og kjøpe en grå sub, selv om jeg svært gjerne skulle sett at min hverdagsklokke startet sin reise hos meg.
Jeg tror ikke AD merker så mye til dårligere verdensøkonomi på Rolex i stål enda. Mulig ting forandrer seg utover neste år.
Fortsatt er det etter hva jeg selv erfarer lang ventetid på populære modeller:)
Jeg er rimelig sikker på at dette ikke vil ha noen effekt overhodet. Den ekstreme overprisingen har allerede blitt korrigert og jeg ser ikke for meg at luksusklokker generelt og Rolex spesielt vil merke noe mindre trykk av 5% prisøkning. Dessuten er den urolige tiden vi er inne mest merkbart for de som har minst og mest sannsynlig ikke er i markedet for klokker i segmentet fra 100k og oppover. De som har råd til luksus vil ikke slutte å kjøpe pga litt dyrere strøm og et par prosent på renta. M2C
 
For de som har lån vil en rente f.eks på 3% også være lav historisk sett (selv om mange ikke klarer å justere forbruk i forhold til økte utgifter), selvfølgelig er det mye annet som blir dyrere i tillegg, men tror at dette segmentet uansett primært er forbeholdt de med bedre økonomi enn gjennomsnittet og vil derfor ikke gi noe særlig utslag på annet enn bruktmarkedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
……… mest sannsynlig ikke er i markedet for klokker i segmentet fra 100k og oppover. De som har råd til luksus vil ikke slutte å kjøpe pga litt dyrere strøm og et par prosent på renta. M2C
Nå er det vel nettopp det som kanskje har vært problemet, at det er de som IKKE har råd til luksus som har inviiiistert i klokker i segmentet fra 100k og oppover. ;)
 
En kompis har kjøpt spikerstål som skriker etter stramming av lenke og muligens litt lasersveis av lug. Hvem var det her til lands nå igjen som gjorde så god jobb med dette? Vedkommende kontaktet klokkeland, foreløpig uten svar.
 
Ingen egen erfaring, men er ikke Perfekt Ur stadig nevnt som flink til slikt (lasersveising)? Lenkestramming vet jeg ikke..
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
En kompis har kjøpt spikerstål som skriker etter stramming av lenke og muligens litt lasersveis av lug. Hvem var det her til lands nå igjen som gjorde så god jobb med dette? Vedkommende kontaktet klokkeland, foreløpig uten svar.
Min erfaring med Klokkeland, er at du må ta kontakt med dem via facebook.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
  • Liker
Reaksjoner: Makken og Maz19
Ikke frykt min venn!
Invistorene er på god vei til å bytte beite.
Nu er det vin som gjelder!

Jeg har tenkt litt på det Invistor kjøret mange får kastet etter seg med en gang de skal selge en Rolex.

Tror jeg blant flere har måttet starte i det små hos f.eks Bjerke og kjøpt seg "oppover" for å få lov til å eie en Rolex.
Når man da blir "tvunget" til DJ som man egentlig ikke vil og eventuelt har råd til på daværende tidspunkt for så å selge den med en liten gevinst.
Skal man da få invistor stempel kastet etter seg når utgangspunktet var en langtidsdrøm etter GMT som man da kom på venteliste for? :)

126710 BLNR blir for meg et 5 års prosjekt. Klokken jeg på dag 0 hadde i sikte. Frem til denne har det blitt flippet en god del. Denne flippingen har for øvrig vært sunn i form av at jeg også nå vet hva bærekomfort og hvordan klokkene er.
GMT blir for øvrig aldri solgt videre. Er vel siste mulighet til å få ny Rolex utenom gråmarkedet for min del. Potensielt...

Eller er invistor stempelet på andre modeller enn DJ? Eller er det nettoen man sitter igjen med som får alle til å bli misunnelig?
For øvrig tjente jeg minimalt på DJ som seg hør å bør.
 
Jeg har tenkt litt på det Invistor kjøret mange får kastet etter seg med en gang de skal selge en Rolex.

Tror jeg blant flere har måttet starte i det små hos f.eks Bjerke og kjøpt seg "oppover" for å få lov til å eie en Rolex.
Når man da blir "tvunget" til DJ som man egentlig ikke vil og eventuelt har råd til på daværende tidspunkt for så å selge den med en liten gevinst.
Skal man da få invistor stempel kastet etter seg når utgangspunktet var en langtidsdrøm etter GMT som man da kom på venteliste for? :)

126710 BLNR blir for meg et 5 års prosjekt. Klokken jeg på dag 0 hadde i sikte. Frem til denne har det blitt flippet en god del. Denne flippingen har for øvrig vært sunn i form av at jeg også nå vet hva bærekomfort og hvordan klokkene er.
GMT blir for øvrig aldri solgt videre. Er vel siste mulighet til å få ny Rolex utenom gråmarkedet for min del. Potensielt...

Eller er invistor stempelet på andre modeller enn DJ? Eller er det nettoen man sitter igjen med som får alle til å bli misunnelig?
For øvrig tjente jeg minimalt på DJ som seg hør å bør.
En invistor er i min bok en aktør som erverver seg populære klokker kun med ett formål - å flippe for rask profitt. Effekten av det er at klokkene blir vanskelig å få tak i, lang ventetid og skaper en kunstig høy pris i ettermarkedet. Grådigheten til denne gruppen ødelegger gleden for entusiastene.
Dermed er skadefryden enorm hvis en korreksjon i markedet treffer disse der det gjør mest vondt.