Rolexcafé – løst og fast om Rolex

La inn autosøk på Rolex for nokre dager sia på finn.no . Trur der må no komme snart 10 nye annonser ut daglig , og dei fleste modeller ser ut til å være tilgjengelig. Mulih en god del er på spekulasjon , men likevel.

Gode gamle dager...brosjyren heter: I want a good watch
F677C482-EDF0-44B3-8713-3A7CF60B3D97.jpeg
139B5CBB-3FE4-4B48-A8F3-27DDDFB535D1.jpeg

Mulig at jeg har sovet i timen her, men hva har skjedd med Rolex? Selv de mest ukurrante sportsmodellene går for over listepris? Datejust også vanskelig å få tak i?

Morer meg selv med en månedlig mail til Bjerke, hvor jeg aller nådigst ber om å få kjøpe en gmt-master. Det samme svaret hver gang. Hyggelig i ordlyden da. Lurer på om denne utmattelsestaktikken vil fungere. Er på 6. måneden nå.. :)

• Liker
Reaksjoner: OldemorsPiquet og EBH
Kvifor vert ikkje denne solgt?

Fordi at 5513 med hvitt gull markører ikke er så mye mer spennende enn en 14060, og de får du komplette og super stand til mye (!) lavere pris.

Klokka ser meget pen ut, men IMO vil jeg heller ha min slitte med matt skive til den prisen.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen

Som det meste annet som ikke blir solgt - prisen er for høy.
5513 med white-gold markører starter fra ca 75k på chrono24. Da blir 120k litt vel drøyt. Dette er også, som nevnt over basert på skiven, der 5513 med matt skive (uten hvitt gull markører) er mer attraktivt (de starter å rundt 100k på chrono24). :)
Men 5513 har i motsetning til 14060 pleksiglass, så et fint eksemplar til rett pris vil fortsatt være en fin klokke i grenseland mellom vintage/moderne. Men i takt med de mer attraktive modellene som stadig øker i pris, vil også denne øke. Men som all annen "investering" gjelder det å kjøpe til markedsverdi eller lavere. :)

• Liker
Reaksjoner: morbra