Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hvorfor tror dere GMTc er blitt dyrere enn SUBc? Mener det alltid var en grei spread andre veien før?

Usikker på om vurderingene hos Rolex er å sette disse opp mot hverandre prismessig. Mener bestemt at tilbake i 2001/2002 så var GMT ørlite dyrere en Sub...
 
#Bankboks...
Screenshot_20220115-193707_Chrome.jpg
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Amund og Grendel
Har en sliten jubileelenke som skulle vært strammet opp. Hvem kan anbefales til jobben? (Foruten klokkeland)
 
En kamerat har arvet denne klokken. Noen her som kjenner modellen og kan si noe om ektehet o.l ?
4ECE6442-B8A9-49A1-912B-AD0BAB930004.png
 
Noen få spørsmål: Noen som vet hvor jeg kan bestille pakninger til besel for 114060 og 116710?

Skulle samtidig byttet ut verktøyene. Ønsker nye trekkere til lenker og springbar-fjerner. Hva anbefales som kan passe Rolex, Ap og Patek?
 
Sikkert flere som har lest denne på Rolexforum
Men for de som ikke har det anbefaler jeg å starte fra side en og bare kose seg utover:)
Etter å ha blitt litt lei kjøret med Rolex, gir det en god følelse å se en som faktisk bruker de sånn de er ment og historiene han har med hver og en.
 
Sikkert flere som har lest denne på Rolexforum
Men for de som ikke har det anbefaler jeg å starte fra side en og bare kose seg utover:)
Etter å ha blitt litt lei kjøret med Rolex, gir det en god følelse å se en som faktisk bruker de sånn de er ment og historiene han har med hver og en.

Jeg kom over denne tråden for et par uker siden tilfeldigvis, og slutta etter side to fordi jeg ikke skjønte hva som kom. Er veldig takknemlig for at du dro dren frem så jeg fikk lest hele!
 
  • Liker
Reaksjoner: Liern
Jeg kom over denne tråden for et par uker siden tilfeldigvis, og slutta etter side to fordi jeg ikke skjønte hva som kom. Er veldig takknemlig for at du dro dren frem så jeg fikk lest hele!
Så bra! Ble plutselig noen timer over sengetid i natt med denne historien som bare ble bedre og bedre.
 
Ikke helt enig @AamundSH.
Altså 36mm er en flott størrelse som kler de fleste, men f.eks en 39mm OP føles og ser ikke verken lubben eller oppblåst ut. Selv på spinkle håndledd
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og eidehelg
Har sett veldig sprikende priser på 5-sifrede Datejuster i det siste, så noen ide om hva man kan forvente å få for en ref. 1601 fra 70-tallet med bezel i hvitt gull, patinert skive og jubilee? Var inne hos urmaker i januar, ikke noe akutt servicebehov. Uten boks og papirer.

EDIT 08.02: Sett to bli solgt raskt etter å ha blitt lagt ut til 50 på finn nå, så antar det er rundt/under der man ligger
 
Redigert:
Før jeg forsøker å ringe /maile rundt. Er det håpløst å komme seg på venteliste til alle modeller ? Har ikke kundeforhold noe sted men ønsker meg en op41 i gul. Er vel ikke den mest populære modellen i katalogen, vet ikke om det kan hjelpe?
 
Før jeg forsøker å ringe /maile rundt. Er det håpløst å komme seg på venteliste til alle modeller ? Har ikke kundeforhold noe sted men ønsker meg en op41 i gul. Er vel ikke den mest populære modellen i katalogen, vet ikke om det kan hjelpe?
Op41 er håpløst. YM TT er vel fortsatt mulig
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Før jeg forsøker å ringe /maile rundt. Er det håpløst å komme seg på venteliste til alle modeller ? Har ikke kundeforhold noe sted men ønsker meg en op41 i gul. Er vel ikke den mest populære modellen i katalogen, vet ikke om det kan hjelpe?

Den er litt tricky dessverre. Alle OP foruten rosa og sølv er svært ettertraktet nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen