Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hvorfor tror dere GMTc er blitt dyrere enn SUBc? Mener det alltid var en grei spread andre veien før?
 
Enkelte ganger angrer eg på at eg ikkje kjøpte ei GMT i 2014.
Eg kom til at når eg reiser til andre tidsoner er det for å dykke, og da er SeaDwelleren på arma og eg er litt skeptisk til å legge igjen Rolex på dei fleste hotellrom :)
 
GMT har spreke utseende, kulere bezel, mulighet for andre lenker, attraktive farger etc. , Sub er litt mer "traust" i forhold.
Dog er Hulk / Kermit / Cookie monster kule !

Min mening da :)

Enig der.
Sub er en tøffere villmarksklokke. Den terrenggående JEEP. Så blir dette SUV'en . Den terrenggående som ikke brukes i terrenget; som Range Rover, og andre moderne SUVer...

16406907940372628087097544279262.jpg


8
 
Hvordan er tilgangen på damemodeller (f.eks OP31/34) for tiden? Er det like lange lister der?
 
Ryktene stemte godt. Explorer opp 11.4% i pris.
Fra 64800 til 72200.
Jeg har ikke oversikt på førpriser på andre modeller.
CED31408-D1BF-4D04-A6D5-7D01D162CA00.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Morrison
Jeg fikk gleden av min første Sub senhøsten 2016, ref:116610. Ser at listepris for Submariner Date nå er på 102 000,-. Rimelig sikker på at tilsvarende lå på 76 600,- den gang.

Dette tilsvarer en økning på ca 35% på fem år. Så kan man spørre seg om det bare er etterspørselssiden som er bananas i dagens situasjon?
 
Exp2 er opp fra Ca 85k til 95k ser jeg. virker å være mest på stål

ja, stål og sport kan det se ut til, ikke så mye på classic modellene kan det se ut til. Kan jo være et langsiktig forsøk for å få bukt med elleville bruktpriser. Men spørs vel om dette bare blir lagt på eksisterende bruktpriser:unsure:
 
Dette er vel en mulighet for Rolex til å øke revenue uten å øke produksjonen som de har vært tydelige på at de ikke vil. Markedet er jo i aller høyeste grad villig til å betale to og tregangen av retail, så det vil jeg tror er grunnen til at Rolex justerer prisen mest på de mest populære SS-modellene. De ønsker vel rett og slett å ha mer av kaka selv. Det som blir interessant å se er om gråmarkedet øker proporsjonalt med prisøkningen eller ei.
JM2C