Hm. Og jeg som syntes at den fikk litt vibbene til den hvite Rolex Explorer II. Har alltid likt kontrasten mellom den hvite skiven og de svarte markørene. Langt fra femi
Må vel prøve på hånden jeg og!
Prøv den først, Anders.
For meg blir det noe litt for feminint over en Nautilus med hvit dial. Men pytt, "worst case scenario" er jo at du eventuelt lar den bli en hyggelig liten gave til konen om du ikke trives med den.
..Hah, der (også) er jeg uenig. I hvertfall på bilde. Der syntes jeg svart/antrasitt er helt overlegen. Se bare på dette, det er da åpenbart den til høyre man skal ha
Enig.
5205 i sort/antrasitt dial gir meg de rette vibber. Meget pent.
Snakker vi 5960 chrono skal den åpenbart være blå!
Men spørs om ikke prisen på denne gjør at jeg heller hadde kjøpt 5980 med samme chronoen
Og snakker vi 5980, skal åpenbart den
også være blå....
Forøvrig et lite apropos til Patek Philippe sin utsøkte chrono-story.
Fascinerende greier.
OG, pussig nok var deres første - og fortsatt største - "suksess" på chrono-fronten ikke egenprodusert engang. Derimot Lemania-base, dog selvsagt underlagt vesentlig modifikasjon av PP. Jeg snakker om den elegante og klassiske 5070.
(Men tenk, en manufaktur som PP tillot seg å bruke base-verk fra annen produsent.....
Hvilket i seg selv kan sette den til tider unyanserte diskusjonen om IWCs minst like omfattende modifisering av 7750-verkene i blant annet sin Portuguese Chrono-Automatic i litt perspektiv. Men det er en annen diskusjon)
PP 5070 er kanskje denne eneste alternative chronograph jeg ville vurdert fra PP - om jeg byttet ut min Nautilus 5980 noen gang.
Her er et bilde av begge i samme slengen.
Det jeg likevel nyter og er spesielt fascinert av ved 5980, er at den slår (minst) to fluer i samme smekken.
For det første er den ikonet Nautilus. For det andre inkluderer den PPs smått unike chronograph, samlet i én eneste subdial. Dette takket være en innovativ vertikal konstruksjon i chronographen, som gir en særegen og meget estetisk vakker look og utsøkt harmoni på dial.
Men jeg velger å holde på 5980 som min utvalgte chronograph fra Patek. Enda en stund.
Så joda, jeg har utvilsomt en liten crush for chrono´s for tiden.....