Patek Philippe-tråden

Tror heller jeg velger meg et par enkle - passende - cufflinks.....;)

PP_Patek-Philippe_Cuff-Links-Nautilus_9057G-010-W_WG.jpg
 
I natt brukte jeg litt tid på hjemmesiden til Patek. Leste blant annet om PP Seal. Jeg skjønner litt bedre hvorfor Patek Philippe anses som nr.1 av mange :)
 
Ringte Bjerke for å høre prisen på de mansjettknappene for 3-4 mnd sider, de skulle ha NOK 29.000,-
USD 6k, tydelig at de har satt opp prisen den seneste tiden.
 
Ser for meg at dersom man tar seg råd til en Patek Philippe - er mansjettknapper til 30-40k helt naturlig.

Mansjettknappene var jo helt fantastiske. Regner med de er i WG eller Platinum.
 
Bumper denne tråden jeg ;)

Hva synes dere om 5726/1?

5726_1_1.jpg


Ser ut som den kun er tilgjengelig med sort eller hvit urksive. Blå kommer kanskje neste år?

Denne var nesten perfekt. Ville hatt dato rundt månefasen istede for en 24 timers anvsisning. Fått en mer harmonisk urskive. Den klokken der...med blå urskive... Himmel og hav! :eek:
 
Helt latterlig fin.:D Man kan få våte drømmer av mindre.
Blå hadde helt klart gjort seg, men jeg liker kontrasten mellom hvit skive og den blå månefasen. Lekkert.:cool:
 
Sikkert gammelt nytt for de fleste, men her et et intervju med Thierry Stern.

last night I spoke to a client that said "I knew about Patek when I was 25 but I couldn’t afford it then." And yes, maybe he bought an Audemars back then or a Jaeger-LeCoultre, but he still aspired to get to the Patek level. It’s not that our buyers won’t buy anything else, it just means that they know that Patek is special, they will work for it ,and when they can afford it, it will mean even more to them.

Andre enn meg som føler seg truffet her? :)
 
Morsomt at han omtaler kunder som klienter :)
Er ikke det ganske vanlig at kunde=client på engelsk? Vi gjør også det, og vi selger utstyr til vannkraftverk... Vi prøver dog ikke å innbille våre kunder at de ikke eier verket, men kun tar vare på det til neste generasjon (selv om det faktisk er tilfelle...).
 
Mens vi dagdrømmer om Patek ... Jeg tror denne tråden tåler et gjensyn med 5205 :cool:

orig.jpg