Patek Philippe-tråden


Mmmmmm. Takk for linken!

Dette er min dagens, or I wish :p
1350314443088
 
Patek Phlippe Aquanaut - 38mm eller 40mm?

Driver å jakter på en PP Aquanaut om dagen. I den forbindelse så har jeg landet på at jeg ønsker en 51XX, da jeg liker den skiven best, men klarer ikke helt å bestemme meg for 5165 (38mm) eller 5167 (40mm). Vant til min submariner, så tenkte jeg med en gang at jeg bør ha en 40mm, jeg er tross alt 193 cm og godt bygd. Så leser jeg rundt på nettet og mange nevner at den er penere og riktigere i 38mm, at 40mm blir litt rar. Det er jo snakk om kun 2 mm, men også samme pris.

Er det noen som har prøvd begge og kan dele noen tanker om den erfaringen?

Er det noen som har sett noen bilder av klokkene ved siden av hverandre? Som du kan dele?

Alle tanker mottas egentlig med takk!
 
Ser jo slik ut på tilbudssiden hvertfall, ref. chrono24. Sannsynligvis den som det selges mest av ut av butikk.

Nå var jo 38mm kalt jumbo i 50XX serien altså 5065. Så synes det er best å bruke modellbetegnelsene i kombinasjon med jumbo-ordet, men regner med du mener 40mm.

Liker skiven til 51XX modellene, da den er flatere og estetisk penere for mitt øye. Liker også at du har fjernet 3-tallet da klokken også har dato, på tidligere modeller var det både og. Liker også den nye gummiremmens uttrykk. Føles mest riktig i hodet mitt med 40mm, men hadde vært gull å prøve eller se. Tviler på at Bjerke har begge, men må ned å sjekke.

Er det ikke jumbo som er saught-after?
 
Må testes- er 193 selv og syns 38 er helt greit.

Mulig jeg tar med min 5165 på MMs gtg i morgen.
 
Da burde jeg selvfølgelig vært der, men skal ha 40 gjester på 30-årslag som må prioriteres.

Ser jo ikke helt feil ut her:
5165

Synd det ikke er gode wristshots av 40mm her:
5167

Ligger det noen wristshots av din her på sonen?

Må testes- er 193 selv og syns 38 er helt greit.

Mulig jeg tar med min 5165 på MMs gtg i morgen.
 
Ser jo slik ut på tilbudssiden hvertfall, ref. chrono24. Sannsynligvis den som det selges mest av ut av butikk.

Nå var jo 38mm kalt jumbo i 50XX serien altså 5065. Så synes det er best å bruke modellbetegnelsene i kombinasjon med jumbo-ordet, men regner med du mener 40mm.

Liker skiven til 51XX modellene, da den er flatere og estetisk penere for mitt øye. Liker også at du har fjernet 3-tallet da klokken også har dato, på tidligere modeller var det både og. Liker også den nye gummiremmens uttrykk. Føles mest riktig i hodet mitt med 40mm, men hadde vært gull å prøve eller se. Tviler på at Bjerke har begge, men må ned å sjekke.

Bjerke har ingen av disse inne.

Sjefen min var innom dem her om dagen og fikk beskjed om at de "kanskje fikk inn 1-2 i løpet av 2013 i 40mm".

Ironisk nok kan du jo dra ut av landet og få tak i en kliss ny på dagen om du vil. Til en billigere penge. :rolleyes:

Edit;

Drar du utenlands slipper du også at Bjerke ødelegger ene lug'en med å gravere inn et meningsløst nummer.
 
Bjerke har ingen av disse inne.

Sjefen min var innom dem her om dagen og fikk beskjed om at de "kanskje fikk inn 1-2 i løpet av 2013 i 40mm".

Ironisk nok kan du jo dra ut av landet og få tak i en kliss ny på dagen om du vil. Til en billigere penge. :rolleyes:

Edit;

Drar du utenlands slipper du også at Bjerke ødelegger ene lug'en med å gravere inn et meningsløst nummer.

Jeg har snakket med Aleksander på Bjerke og fått samme beskjed. Han ville ha flere, men det er det han får. Desverre.

Er jo ikke å komme bort i fra at utlandet frister. Brukte til rundt 90.000 og nye til en bedre pris enn her. Det blir fort verdt bryet når det ligger en hel klokke (dog av annet merke) i mellom prisdifferansen.
 
Jeg har snakket med Aleksander på Bjerke og fått samme beskjed. Han ville ha flere, men det er det han får. Desverre.

Er jo ikke å komme bort i fra at utlandet frister. Brukte til rundt 90.000 og nye til en bedre pris enn her. Det blir fort verdt bryet når det ligger en hel klokke (dog av annet merke) i mellom prisdifferansen.

Tviler ikke på at det er det de får inn, men det blir litt teit når man fint kan finne dem i butikker i utlandet, klare for kjøp. Og da uten inngravering ;).
 
e8e7aqy3.jpg

Billedkvaliteten er så som så, men du får et visst inntrykk.

Ser absolutt riktig ut! Nå tror jeg kanskje dine 193 er noe smalere enn mine :), men jeg vil si 38mm er riktig til deg.

Jeg må jo bare prøve på.

Kan jeg spørre om du kjøpte ny eller brukt, ute eller hjemme? Evt. noen tips til forhandler?