Passaround MMXIII

Takk for oppdateringer, folkens. Registrerer at mange har litt tilvenningsproblemer til énviser-styret, og i så måte er jo denne Passarounden en suksess. Mange får prøvd og kjent litt på hvordan det er, uten å legge ut 10-15 lapper for en Meistersinger:) For min egen del synes jeg det gikk tålelig greit med singel viser, særlig i helger og på fritiden. Skulle jeg rekke et møte, tog el.l. var jeg litt småstressa og måtte myse litt ekstra nøye for å se hva klokken var.

Angående Passaround 2014: maybe, maybe, om interessen er stor nok!
 
Angående Passaround 2014: maybe, maybe, om interessen er stor nok!
På vegne av meg selv og sikkert mange av de andre nyankomne siden 2013-passaround'en ble rullet ut kan jeg i hvert fall herved uttrykke stor interesse for å være med om dette glimrende initiativ går en runde i 2014 også!
 
Takk for oppdateringer, folkens. Registrerer at mange har litt tilvenningsproblemer til énviser-styret, og i så måte er jo denne Passarounden en suksess. Mange får prøvd og kjent litt på hvordan det er, uten å legge ut 10-15 lapper for en Meistersinger:) For min egen del synes jeg det gikk tålelig greit med singel viser, særlig i helger og på fritiden. Skulle jeg rekke et møte, tog el.l. var jeg litt småstressa og måtte myse litt ekstra nøye for å se hva klokken var.

Angående Passaround 2014: maybe, maybe, om interessen er stor nok!

Kan vanskelig tenke meg at det ikke blir overtegning i år også; du gjør en fantastisk jobb @krille!
 
Redigert av en moderator:
Jeg er hvertfall uforbeholdent med på neste passaround!

Dag to med MeisterSingeren bekrefter vel egentlig førsteinntrykket. Jeg merker faktisk at jeg ser mindre på klokka en vanlig. Kanskje sunt, men på en måte suger det litt av moroa ut av hobbyen. Håper jo ALLTID jeg vinner alt jeg er med i, men ville ikke kjøpt denne klokka selv.
 
Etter et hyggelig, lite møte med @Alinoe, var det min tur! Tror dette blir en spennende uke; Jeg har aldri hatt en så liten klokke, og heller aldri en med bare én viser. Førsteinntrykket er, annet enn at den er liten, at den er veldig annerledes fra alt annet jeg har håndtert av klokker. Morsom tidsvisning, selvom man må titte et par ganger.
Remmen har absolutt gått seg til, og er langt bedre enn hva jeg har forestilt meg fra tidligere poster i denne tråden. Du skal ikke se bort fra at det dukker opp noen bilder på instagram heller, nicket er Ristikransen.



Skal prøve å skrive ned litt i løpet av uka, så kommer min minireview når @boenna_69 overtar stafettpinnen. (Om jeg ikke tar veldig feil)
 
Redigert av en moderator:
Det har blitt noe rot med rekkefølgen her, skjønner jeg. Det har av en eller annen grunn blitt misforhold mellom listen på side 12 i denne tråden, og den listen som ligger med klokken. Det er sistnevnte som gjelder, men jeg skal forsøke å ta en status og publisere rekkefølgen på de siste.

Etter det jeg kan skjønne pr nuh er det disse som IKKE har hatt klokken ennå:

chronometer
mutriakis
Agassiz
FnuSnu99
Lyngutt
Tots
SoulG

Om dette skulle innholde noen feil, eller noen føler seg forbigått, send meg en PM, så får vi orden på dette ila dagen!

edit:

Skal prøve å skrive ned litt i løpet av uka, så kommer min minireview når @boenna_69 overtar stafettpinnen. (Om jeg ikke tar veldig feil)
@Thomas84 - det stemmer ikke at @boenna_69 er neste, han har allerede hatt seg med Meistersingeren. Du kan overlevere til @chronometer, så fikser jeg listefeil asap zulu. Ligger det en liste med klokken ennå, eller er den tapt?
 
Redigert av en moderator:
Den er god @krille. Det lå noen papirer i esken, men har ikke lest gjennom dette enda, my bad. Da vet vi hvem som er nestemann, overlevering videre blir ila første halvdel av kommende uke:)
 
Redigert av en moderator:
Må bare beklage hvis jeg har bidratt til rotet, @krille. Jeg registrerte at det lå en liste i klokkeboksen, men da jeg skulle sende PM og få klokka videre brukte jeg lista i denne tråden.

Ellers: Sluttinntrykk av klokka: den er skikkelig pen, men en klokke som gjør at jeg sjekker mobilen for å se hva klokka er mot alt jeg liker med denne hobbyen. Kanskje den er bedre for en lang ferie.
 
Redigert av en moderator:
Må bare beklage hvis jeg har bidratt til rotet, @krille. Jeg registrerte at det lå en liste i klokkeboksen, men da jeg skulle sende PM og få klokka videre brukte jeg lista i denne tråden.

Ellers: Sluttinntrykk av klokka: den er skikkelig pen, men en klokke som gjør at jeg sjekker mobilen for å se hva klokka er mot alt jeg liker med denne hobbyen. Kanskje den er bedre for en lang ferie.

Jeg har sannsynligvis gjort det samme, håper ikke jeg har rotet det til noe særlig!
 
Redigert av en moderator:
Jepp, da er klokka levert videre:)
Det har vært en hyggelig uke med Meistersinger. Jeg ble imponert over hvor behagelig Meistersingeren var på håndleddet. Remmen har gått seg til, jeg synes den fungerer bra nå! Utfra min standard er jo dette en liten klokke, men den vokste på meg over disse dagene, absolutt en klokke jeg kunne tenkt meg. Den var med på 17.mai feiringen også, og jeg fikk mye skryt av den der. Litt rart, da venner og bekjente sjelden kommenterer hva jeg har på armen. Denne var tydeligvis såpass annerledes at det gjorde utslaget.
Jeg synes det gikk greit å lese av tiden, selvom man må studere litt for å få "nøyaktig" tid. For meg er det likevel greit å bare vite ca hva klokka er. Legger ved noen bilder som ble tatt i løpet av uka:)
For orden skyld vil jeg nevne at bildene som er tatt i bilen, er tatt av kartleseren, så jeg kunne holde fokus på veien:)

Her er et bilde sammen med Pam'n, for å vise størrelseforskjellen fra hva jeg er vant med.


Her er vi på tur med dyret, se den lekre, blånerte viseren!


Ute i sola:



På vei til 17.mai feiring:)


Takk for titten:)
 
Vil bare skyte inn at jeg likte klokken utrolig godt. Hadde aldri problemer med å se tiden. Skulle ideelt vært en mm større, og vært litt mer..... tja flashy.:mrgreen: Men virkelig en kul klokke
 
Da har klokken vært en uke på armen min. Den har behørig vært kommentert tidligere, men også jeg synes den er grei å bruke. Den gir et slags avslappet forhold til tiden. Du ser kjapt sånn ca. hva tiden er, men du må bruke mobilen hvis du skal ha tiden på minuttet. Datovisningen har altfor små tall etter mine øyne.. :) - Klokken er ellers mere en stor nok for mine puselanker.

Siste uke har den vært på armen hver dag både på jobb og fritid. Litt dramatikk har den også opplevd da junior måtte inn på sykehuset.

Jeg har testet den på "timegraphen" og den sakner med ca 30 sekunder i døgnet, noe som er for mye. Maks avvik mellom posisjonen er 14 sekunder som må være godkjent. Den halter litt (beat error), dvs at balansen ikke svinger like mye til hver side. Feilen er målt til 1,1 til 1,8 ms (riktig justert er vel typisk mindre enn 0,5 ms). Alt i alt trenger den en liten finjustering.


E6 Ryen


På tur med hunden, veldig opptatt av klokker som dere ser, eller.....


Utenfor Son


Testresultat i 6 posisjoner, C - skive opp, F skive ned, de andre i vertikal posisjon med tallet ned
 
Redigert:
Ja, da er tiden min med MeisterSingeren over, og det har vært et hyggelig bekjentskap. 38mm er finfin størrelse, remmen er slettes ikke så stiv og kjip som folk skal ha det til, ikke er datoen så vanskelig å lese heller, men jo; det krever litt tilvending å se hva klokka er. Jeg klarte stort sett å gjette+/- et minutt eller to, men man bruker jo litt mer tid enn man vanligvis gjør for å se hva klokka er. Som jeg sa til Agassiz, som nå har klokka, så passer dette uret for en person som ikke har planer om å bruke andre ur, og som dermed blir vant til denne måten å lese av tiden på.
Ellers synes jeg skiven er meget pen, klokka virker godt skrudd sammen, men selve kassen synes jeg er litt kjedelig. Jeg kan sitte og nyte vakre kasser lenge, men denne får jeg ikke videre varme følelser for. Men alt i alt en pen klokke som jeg kunne tenke meg å beholde.:)
Neon bilder som viser at klokka har fått være med på det meste:
E1761F94-C3C1-4224-9712-CC47011D2C56_zps5uryfrhb.jpg
AD12AD65-A836-4F33-AEF1-086F8BBCEC99_zpsxwicfjqv.jpg
9850A113-327B-40B6-B81E-B48DA3EFBAF3_zpstzfjmjxl.jpg
678E3FEA-EA56-487D-B76A-4E570AD6E952_zps6niazkys.jpg
 
Kom akkurat på at jeg hadde glemt titte innom denne tråden (mistet futten når den dro rundt i Bodø traktene, og forventet at jeg skulle vente ei beite) og positiv overaskelse når jeg ser at jeg er nestemann på listen etter @Agassiz ;)
Æ glær mæ!
 
Redigert av en moderator:
Ja, klokka er hos meg.:) Første inntrykket er bra. For lesbarhets skyld hadde det vært bedre med en større klokke men, pytt pytt. Kommer mer senere.
@Nessuno79, det er bare å glede seg. Akkurat nå er jeg på ferie men er tilbake allerede om 3-4 uker.:mrgreen:

 
Redigert av en moderator:
Da har jeg akkurat overtatt klokken fra @Agassiz og gleder meg til en uke med denne :D
Ved ren tilfeldighet har jeg en lunsjavtale neste fredag med @Lyngutt, som og er nestemann på listen, så ikke bare blir det lunsj, men passaround overlevering i tillegg!

Skal ta litt bilder etterhvert, og si noe mer når jeg har fått levd litt med den. Men etter å ha hatt den på armen i noen skarve timer vil jeg si følgende: Størrelsen er helt ok, men som mange andre før meg kunne jeg og ønsket meg at den var 40-41`ish. Litt synd at det er 18mm lugs på den, for begrenser i allefall meg til kun å ha den på den medfølgende remmen (som er av helt grei kvalitet synes jeg, og tydeligvis myknet opp bra fra når den var ny. For nå er den super comfy;) )

Finish er det ingenting å si på, og liker spessielt skiven i matt sølv. Det jeg imidlertid ikke har så mye til overs for, er at det er støv under glasset. En meget enkelt ting og fikse, og hadde det vært min egen ville jeg åpnet og blåst den ren uten tap av tid, men holder selvsagt alt av verktøy etc borte fra denne;) Men det er sånne ting som gjør at jeg må jobbe langt mer enn normalt med god-følelsen på noe nytt. Akkurat å lese tiden syne jeg går helt greit, og tester ut hvor nøyaktig jeg klarer å få det hver gang jeg ser på den, og verrifiserer med mobilen. Pleier ligge ca ett til to minutter unna, og stort sett bak, og det er mer en godt nok for de fleste situasjoner jeg kommer opp i.
Derimot er det ikke noe man kaster et raskt blikk på, bare for å sjekke tiden. Har enn så lenge utmerket syn, men må se godt etter hva viseren faktisk står på, og minne meg selv på hvor mange minutter det er mellom hvert merke osv osv. Og etter litt tenketid så kommer man jo frem til tiden;)

Edit: Etter å ha brukt denne litt nå så må jeg nok dessverre si at den ikke var helt for meg. Størrelsen er grei, layout/design ikke noe issue og helt fint lesbar med litt tilvenning. Men den "gir meg" ingenting er jeg redd. Nå skal det sies at jeg har noe over gjennomsnittet OCD når det kommer til støv på skiver osv, og det kan fort være grunnen til at denne ikke fikk en så god start. Har virkelig presset meg til å ville like den, men det sa liksom aldri "klikk" dessverre. Uansett veldig fint å få prøve den og bli enig med seg selv :) Så klokken vandrer videre på listen førstkommende Fredag
 
Redigert av en moderator:
Bedre sent enn aldri. :)
Klokka er ikke lenger hos meg, men jeg får skrive par ord og legge ut bilder jeg har tatt i den hektiske uka den var hos meg.
Det er en litt spesiell klokke som ikke mange av oss hadde kjøpt og dermed perfekt som passaround klokke. Jeg synes den er pen men kunne vært par mm større (ikke 43), for lesbarhetens skyld.
40mm kasse og 20mm mellom lugsene ville vært midt i blinken. Sølv skive og blå viser er alltid en bra kombo. Liker også løsning på dato komplikasjon.
Det tar litt tid å venne seg til den ene viseren men etter hvert går det (nesten:mrgreen:)greit. For meg er dette en typisk ferieklokke. Det holder å vite hva klokka omtrent er.
I travle hverdags livet er det ikke noe for svaksynte middelaldrende menn som nekter å bruke briller hele tiden.:)

















Reimen er helt grei. Det er vel blitt litt mykere med tiden. Det er litt uvant å ha en reim hvor nesten alle hullene er brukt.:)



Den boksen som følger med har jeg aldri skjønt. Kunne like godt brukt en skoeske.;)



Datohjulet liker jeg men det er litt for små tall for meg. Ikke helt sentrert.:)





Liker at sidene er børstet.











Det har vært en artig erfaring og takk til @krille for et fantastisk tiltak.
 
Redigert av en moderator: