Passaround MMXIII

Ja, da er tiden min med MeisterSingeren over, og det har vært et hyggelig bekjentskap. 38mm er finfin størrelse, remmen er slettes ikke så stiv og kjip som folk skal ha det til, ikke er datoen så vanskelig å lese heller, men jo; det krever litt tilvending å se hva klokka er. Jeg klarte stort sett å gjette+/- et minutt eller to, men man bruker jo litt mer tid enn man vanligvis gjør for å se hva klokka er. Som jeg sa til Agassiz, som nå har klokka, så passer dette uret for en person som ikke har planer om å bruke andre ur, og som dermed blir vant til denne måten å lese av tiden på.
Ellers synes jeg skiven er meget pen, klokka virker godt skrudd sammen, men selve kassen synes jeg er litt kjedelig. Jeg kan sitte og nyte vakre kasser lenge, men denne får jeg ikke videre varme følelser for. Men alt i alt en pen klokke som jeg kunne tenke meg å beholde.:)
Neon bilder som viser at klokka har fått være med på det meste:
E1761F94-C3C1-4224-9712-CC47011D2C56_zps5uryfrhb.jpg
AD12AD65-A836-4F33-AEF1-086F8BBCEC99_zpsxwicfjqv.jpg
9850A113-327B-40B6-B81E-B48DA3EFBAF3_zpstzfjmjxl.jpg
678E3FEA-EA56-487D-B76A-4E570AD6E952_zps6niazkys.jpg

Kom akkurat på at jeg hadde glemt titte innom denne tråden (mistet futten når den dro rundt i Bodø traktene, og forventet at jeg skulle vente ei beite) og positiv overaskelse når jeg ser at jeg er nestemann på listen etter @Agassiz ;)
Æ glær mæ!

Redigert av en moderator:
Ja, klokka er hos meg.:) Første inntrykket er bra. For lesbarhets skyld hadde det vært bedre med en større klokke men, pytt pytt. Kommer mer senere.
@Nessuno79, det er bare å glede seg. Akkurat nå er jeg på ferie men er tilbake allerede om 3-4 uker.:mrgreen:

Da har jeg akkurat overtatt klokken fra @Agassiz og gleder meg til en uke med denne :D
Ved ren tilfeldighet har jeg en lunsjavtale neste fredag med @Lyngutt, som og er nestemann på listen, så ikke bare blir det lunsj, men passaround overlevering i tillegg!

Skal ta litt bilder etterhvert, og si noe mer når jeg har fått levd litt med den. Men etter å ha hatt den på armen i noen skarve timer vil jeg si følgende: Størrelsen er helt ok, men som mange andre før meg kunne jeg og ønsket meg at den var 40-41`ish. Litt synd at det er 18mm lugs på den, for begrenser i allefall meg til kun å ha den på den medfølgende remmen (som er av helt grei kvalitet synes jeg, og tydeligvis myknet opp bra fra når den var ny. For nå er den super comfy;) )

Finish er det ingenting å si på, og liker spessielt skiven i matt sølv. Det jeg imidlertid ikke har så mye til overs for, er at det er støv under glasset. En meget enkelt ting og fikse, og hadde det vært min egen ville jeg åpnet og blåst den ren uten tap av tid, men holder selvsagt alt av verktøy etc borte fra denne;) Men det er sånne ting som gjør at jeg må jobbe langt mer enn normalt med god-følelsen på noe nytt. Akkurat å lese tiden syne jeg går helt greit, og tester ut hvor nøyaktig jeg klarer å få det hver gang jeg ser på den, og verrifiserer med mobilen. Pleier ligge ca ett til to minutter unna, og stort sett bak, og det er mer en godt nok for de fleste situasjoner jeg kommer opp i.
Derimot er det ikke noe man kaster et raskt blikk på, bare for å sjekke tiden. Har enn så lenge utmerket syn, men må se godt etter hva viseren faktisk står på, og minne meg selv på hvor mange minutter det er mellom hvert merke osv osv. Og etter litt tenketid så kommer man jo frem til tiden;)

Edit: Etter å ha brukt denne litt nå så må jeg nok dessverre si at den ikke var helt for meg. Størrelsen er grei, layout/design ikke noe issue og helt fint lesbar med litt tilvenning. Men den "gir meg" ingenting er jeg redd. Nå skal det sies at jeg har noe over gjennomsnittet OCD når det kommer til støv på skiver osv, og det kan fort være grunnen til at denne ikke fikk en så god start. Har virkelig presset meg til å ville like den, men det sa liksom aldri "klikk" dessverre. Uansett veldig fint å få prøve den og bli enig med seg selv :) Så klokken vandrer videre på listen førstkommende Fredag

Bedre sent enn aldri. :)
Klokka er ikke lenger hos meg, men jeg får skrive par ord og legge ut bilder jeg har tatt i den hektiske uka den var hos meg.
Det er en litt spesiell klokke som ikke mange av oss hadde kjøpt og dermed perfekt som passaround klokke. Jeg synes den er pen men kunne vært par mm større (ikke 43), for lesbarhetens skyld.
40mm kasse og 20mm mellom lugsene ville vært midt i blinken. Sølv skive og blå viser er alltid en bra kombo. Liker også løsning på dato komplikasjon.
Det tar litt tid å venne seg til den ene viseren men etter hvert går det (nesten:mrgreen:)greit. For meg er dette en typisk ferieklokke. Det holder å vite hva klokka omtrent er.
I travle hverdags livet er det ikke noe for svaksynte middelaldrende menn som nekter å bruke briller hele tiden.:)

Reimen er helt grei. Det er vel blitt litt mykere med tiden. Det er litt uvant å ha en reim hvor nesten alle hullene er brukt.:)

Den boksen som følger med har jeg aldri skjønt. Kunne like godt brukt en skoeske.;)

Datohjulet liker jeg men det er litt for små tall for meg. Ikke helt sentrert.:)

Liker at sidene er børstet.

Det har vært en artig erfaring og takk til @krille for et fantastisk tiltak.

Da er den hos meg. Bilder og omtale kommer mot slutten av oppholdet.
@Thomas84 du er neste, så vi får snakkes mot slutten av uken.

Det ser ut til at det bare er @Tots og @SoulG igjen nå. Så hvis @Lyngutt overleverer til Tots som igjen gir den til SoulG, så er vi på sluttspurten.

Snart ferdig alt??
Dette har vært en veldig trivelig tråd å følge!

Honnør til @krille og alle dere andre!

8-D

Ja dette gikk raskere enn jeg først antok;) Og slenger meg på en skikkelig shout out til @krille for å ha stelt i stand dette for oss!

Da har jeg benyttet denne i noen dager. Konklusjonen er at dette nok ikke er en klokke for meg. Jeg tar meg selv stadig i å kikke på klokken for deretter å dra opp mobilen for å se hva klokken er.

For eksempel så går trikken min 16:24. Den går ikke "en gang mellom kvart over og halv, men litt nærmere halv enn kvart over". Når jeg skal rekke et møte på Tjuvholmen må jeg gå fra kontoret 10 minutter før, ikke 15 til 0 minutter før.
Jeg syns poenget med å ha en klokke forsvinner når jeg ikke kan se nøyaktig hva klokken er.
Det hører med til historien at jeg hater å komme for sent og er en relativt nøyaktig fyr :D. Mulig den passer seg på ferie, men da vil jeg uansett ha en klokke som tåler vann, sand og solkrem om sommeren eller skikjøring, snø og kulde om vinteren. Så for meg er dette en "kontorklokke" og kontorklokker skal være presise.

Når det gjelder opplevd kvalitet så vil jeg si at denne er ok. Men den stiller i tøff konkurranse, for det eneste andre dressuret jeg har hatt er en JLC i master serien....... Som Nessuno79 påpekte er skinnremmen svært myk og behagelig. Skiven er pen og den blå viseren bidrar til at dette er en veldig fin klokke rent visuelt. Det eneste jeg har å sette fingeren på her er at jeg syns kronen er litt stor.

På fredag går klokken videre til neste mann. Jeg kommer nok ikke til å savne den noe særlig, men begynner ikke å gråte hvis jeg vinner den.

Da har jeg mottatt klokka. På dette tidspunktet kjenner dere den ganske godt, så jeg slipper heldigvis å dra fram et ordentlig kamera.

Nå har jeg kun hatt klokka noen minutt, og skal nok komme tilbake med en rapport litt senere. Men jeg har diverse umiddelbare tanker:

- Jeg har på følelse av at jeg hadde likt denne bedre med hvit skive.
- Digg med såpass "unøyaktig" måte å måle tid nå som det er sommerferie.
- På hånda sitter den godt, og er verken for stor eller for liten. Grei størrelse.
- Logoen ser ut som en pupp.
- Som sistemann mottok jeg en klokke som har vært på 29 andre håndledd de siste månedene. Jeg prøver å ikke tenke for mye på dette. Jeg rekner med dere alle har god hygiene.
- Klokka gav ikke den umiddelbare kvalitetsfølelsen jeg kanskje skulle ønske meg i denne priskategorien.
Reima var god da, og den var herlig å trekke opp. Men det er noe med den som ikke helt fungerer for min del. Jeg vil absolutt ikke ha noe i mot å vinne denne, men jeg tror ikke jeg hadde valgt Meistersinger foran en del andre produsenter til denne prisen.

1ZIdLcB.jpg

hDpH0nd.jpg