Da har jeg gitt klokka videre til
@Romeo Clive, så nå er det på tide å samle noen tanker. Jeg har ikke brukt noen andre klokker i den uka jeg har hatt den.
På den positive siden vil jeg trekke frem kasseform og størrelse. Den sitter godt på armen, og jeg er svak for denne typen cushion case. Den er fint polert, og passer veldig bra med meshen. Jeg opplevde også at den gikk presist, og atdet ikke var noe problem at den er manuell. Glemte opptrekk noen ganger, men gangreserven er bra nok til at den aldri stoppet.
Dessverre syns jeg ikke helhetsinntrykket jeg sitter igjen med er så bra. Det virker på mange måter som en klokke som prøver for hardt. Den har blanke overflate og prominent kasse, den har knudrete overflater på sidene, den har en krone som av en uforståelig grunn har en annen farge, en stor og sentralt plassert månefasekomplikasjon, kombinasjon av romertall og stick markers, datovindu etc. Det skjer for mye her, og det funker ikke helt for meg at den ikke ser ut som den klarer å bestemme seg for om den skal være sporty eller dressy. Av pirk vil jeg også trekke frem sekundviseren, som jeg ikke liker utformingen på fordi det ser for mye ut som en GMT-viser for meg, og at kronen føles som om den sitter for lavt nede på kassen.
Alt i alt er ikke dette en klokke jeg ville kjøpt selv, men kvaliteten virker fin for prisen.