Passaround 6

Da har stafettpinnen gått videre til nestemann på listen. Jeg burde sikkert ha tatt masse bilder, men slik ble det ikke...

349704_713212fdb866fa4c647fecbc4ff11419.jpg


Etter en uke på armen sitter jeg med følgende inntrykk:

Positivt:
* Veldig behagelig å ha på
* Fin farge på skiven
* Perfekt størrelse og fin fasong på kassen.
* Helt ok kvalitetsfølelse til prisen.
* Plusspoeng for å matche fargen på datohjulet med skiven
* Mesh-lenken er veldig behagelig (Jeg har ikke sett på de medfølgende lærremmene).

Negativt:
* Urskiven er rotete - den burde ikke ha romertall. Fargen er fin, men den skulle hatt samme design som den lyseblå varianten.
* Sekundviseren burde ikke hatt den pilen på enden. En helt vanlig viser hadde vært penere.
* De "knudrete" sidene på urkassen burde vært droppet.
 
Siden jeg synes klokker er finest når de har en million hairlines og ikke når alt glitrer, og jeg innser at sjarmen med hairlines kanskje ikke deles av alle, så flyttet jeg klokka fra meshlenke og over på Seilduksrem fra Tidssonen. Jeg sjekket ut de medfølgende lærreimene og synes den blå er fin, men det er alt for varmt til skinn nå. Og så trenger den å gås inn en stund før den blir særlig komfortabel.
IMG_6176.jpeg

Jeg likte bedre uttrykket til klokka på seilduksrem enn mesh. Jeg synes puteformen kommer bedre fram og at klokka bærer det mer sportslige preget bra. I tillegg tar teksturen i selduksremmen opp seg teksturen i barley-corn-graining eller hva de kaller det, på flankene av kassa. Eller, nå bare finner jeg på ting.

LarsB
 
Redigert:
Dagens aktivitet med Passaroundklokka å bekymre meg for at den har gått sju og seks sekunder for fort de to døgnene jeg har hatt den. Jeg ser at den er en smule magnetisk. Og min erfaring er at små doser magnetisme kan påvirke klokker på beskjedent vis. Ikke som at vindingene i balansefjæra klistrer seg sammen og plutselig går klokka flere timer for fort. Det må større doser magnetisme til for at skal skje.
IMG_0226.jpeg


Så dagens aktivitet er å avmagnetisere. Frem med min trofaste blå kladd fra ebay. Så noen magiske beveglser og vipps har Lepsi inegn utslag i det hele tatt. Nå er den synkronisert med Hodinkee igjen og klar for observasjon på nytt.
IMG_6185.jpeg


(beklager dårlige bilder, lånt telefon og for mørkt. Det blir bedre i morgen. Ikke fingeravtrykk på den heller ;))

LarsB
 
Lørdagens ikke-dokumenterte aktivitet med Passaroundklokka 2023 var å konkludere med at den fortsatt gikk seks sekunder for sakte etter avmagnetisering.

Den er skikkelig konsekvent der.


LarsB
 
Jeg klarte ikke målet om å poste hver dag. Men jeg har i alle fall brukt hver dag. Og i går kveld ble klokka levert til @Audjoh for neste etappe.

Den siste dagen hadde jeg den på den blå skinnremmen og det var riktig fint. Den er i fin match med himmelen bal månen og de andre blå detaljene.

IMG_6210.jpeg


Jeg prøvde den røde remmen også. Men det var totalt kræsj og den gjorde skiva helt blass.

Takk for lånet og lykke på ferden Farer.
Jeg kommer tilbake med litt oppsummering når jeg får det ferdig.

Lars
 
Takk for en hyggelig prat @Larsnie :)

Førsteinntrykket er at det er vrient å få et godt bilde. Den er betraktelig finere og nettere i virkeligheten. Fin størrelse. Det er litt mye som skjer på skiva og jeg er usikker på fargen. Alt i alt så er jeg positivt overrasket, og ser frem til å bruke den en drøy ukes tid.

Konklusjon: Morsomt å få testet, men ikke en klokke jeg kjøper selv. Mange fine detaljer, og den scorer høyt på pris opp mot opplevd kvalitet i mine øyne. Den satt godt, men det er først og fremst designet som ikke appellerer til meg.

Takk for hyggelig prat og lunsj @mph90

F04EBDCE-2046-476C-86F6-6FC55E95012A.jpeg


IMG_9792.jpeg
 
Redigert:
Da var klokken overlevert til @FaensOldemor!

Min betraktninger:
Jeg syntes at klokken var spennende, men ikke helt for meg.

Det var mye som skjedde på skiven, og den fremstod som litt rotene. Skjønte ikke helt hvorfor de plutselig hadde romertall, og den forskjellige blåfargen på sekundviseren fra resten av skiven. Bra med lume! Skivefargen varier i lyset men går heller mot rosa enn laks - som min gamle Kurono Tokyo Toki.

Morsomme detaljer på siden av kassen, samt bronse/kobber innfelt på kronen.

Alt i alt en morsom klokke, men jeg hadde nok ikke kjøpt den. Morsomt å få prøve den da!
IMG_4028.JPG

IMG_4051.JPG

IMG_4070.JPG

IMG_4074.JPG

IMG_4075.JPG
 
Usikker. Jeg driver og maser, sender meldinger og forsøker på annet vis å få kontakt med @holmby. Han har lovt og lovt igjen at han skal få ut fingeren, men ingenting skjer. Jeg er på saken, og siste kontaktforsøk var i dag tidlig. Jeg synes dette er passe elendig, men får ikke gjort så innmari mye annet enn å holde oppe trykket. @Bøygen er nestemann, og venter tålmodig på overlevering.