Passaround 6

Oppdatering her. Etter mye om og men har vi fått livstegn fra Passaroundklokken, som nå etter sigende skal være i transitt i dag. Tror det ikke før jeg får se det osv, men vi krysser fingrene.
Hvor mange uker endte vi på etterskudd?
 
Om vi forutsetter at @Bøygen får klokken på onsdag, blir det akkurat tre uker.
1693203484598.png
 
Førsteinntrykk: Jeg liker den!
Bedre enn jeg trodde :)
Den månefasen gjør virkelig klokken, og det var overraskende lite hassle å stille den.
Jeg er normalt sett ikke noe fan av å ha dato på klokken. Synes sjelden det er estetisk tiltalende, men også fordi det er en ekstra ting å stille når man ikke har brukt klokken på noen dager. Har derfor tenkt at jeg ikke ønsker meg månefase.
Nå tenker jeg at hvis en klokke først skal ha dato kan det like gjerne ha månefase også. I alle fall i denne utførelsen :love:
Tror jeg hadde ønsket meg arabiske tall, men vi får se om de vokser på meg.
 
Da har klokken vært på mitt håndledd noen dager og er snart klar for overlevering til @chronometer.

Første inntrykket av klokken var veldig bra. Klokken virker solid og jeg liker det etuiet som følger med.
Klokken er ikke av det tyngste slaget, men med lenken ligger fint på hånden. Størrelsen passer perfekt til mine håndledd syntes jeg.

Fargen på skiven er veldig sommerlig og skriker sommerfest med «hvit bukse og lys skjorte». Så klokken er nok ikke (iallfall for meg) en året rundt klokke.

Når jeg viste klokken til fruen så lurte hun på om den var til henne. ALT for feminin for en herreklokke var hennes formening…. (Hun er sær når det gjelder klokker så jeg lar ikke den formening veie tungt)

Jeg er litt biased når det kommer til månefase siden min forrige klokke hadde den største (?) månefasen som finnes på en klokke, så jeg setter veldig pris på denne detaljen på Farer og gjør at den skiller seg ut.

Klokken har forblitt på milanese lenken da jeg syntes den var meget behagelig.
Kan være den blå remmen hadde gjort klokken litt mindre sommerlig, men det kan kanskje noen andre prøve.?

Et stort ankepunkt jeg har er derimot gangreserven. Hva er den oppgitt til å være @krille ?
Når jeg har brukt den en hel dag og legger den fra meg ved 19-20 tiden så har den stoppet ila natten når jeg skal ha den på meg ved 08-10 tiden.
Det har skjedd 2 ganger denne uken og det syntes jeg faktisk er alt for dårlig. Skal man ha denne klokken må man derfor ha en winder, om ikke så blir det tiltak å skulle bruke den klokken den dagen fordi den må stilles på nytt. Og med en månefase som også skal stilles, så blir det fort at en annen klokke blir valgt.

Oppsummert så er det mange gode kvaliteter i denne klokken og jeg kunne nok kjøpt den under forutsetning av at jeg eier en winder.
Om jeg hadde betalt 20’+ (?) for den er jeg derimot litt usikker på.

IMG_1705.jpeg
IMG_1677.jpeg
 
Da har klokken vært på mitt håndledd noen dager og er snart klar for overlevering til @chronometer.

Første inntrykket av klokken var veldig bra. Klokken virker solid og jeg liker det etuiet som følger med.
Klokken er ikke av det tyngste slaget, men med lenken ligger fint på hånden. Størrelsen passer perfekt til mine håndledd syntes jeg.

Fargen på skiven er veldig sommerlig og skriker sommerfest med «hvit bukse og lys skjorte». Så klokken er nok ikke (iallfall for meg) en året rundt klokke.

Når jeg viste klokken til fruen så lurte hun på om den var til henne. ALT for feminin for en herreklokke var hennes formening…. (Hun er sær når det gjelder klokker så jeg lar ikke den formening veie tungt)

Jeg er litt biased når det kommer til månefase siden min forrige klokke hadde den største (?) månefasen som finnes på en klokke, så jeg setter veldig pris på denne detaljen på Farer og gjør at den skiller seg ut.

Klokken har forblitt på milanese lenken da jeg syntes den var meget behagelig.
Kan være den blå remmen hadde gjort klokken litt mindre sommerlig, men det kan kanskje noen andre prøve.?

Et stort ankepunkt jeg har er derimot gangreserven. Hva er den oppgitt til å være @krille ?
Når jeg har brukt den en hel dag og legger den fra meg ved 19-20 tiden så har den stoppet ila natten når jeg skal ha den på meg ved 08-10 tiden.
Det har skjedd 2 ganger denne uken og det syntes jeg faktisk er alt for dårlig. Skal man ha denne klokken må man derfor ha en winder, om ikke så blir det tiltak å skulle bruke den klokken den dagen fordi den må stilles på nytt. Og med en månefase som også skal stilles, så blir det fort at en annen klokke blir valgt.

Oppsummert så er det mange gode kvaliteter i denne klokken og jeg kunne nok kjøpt den under forutsetning av at jeg eier en winder.
Om jeg hadde betalt 20’+ (?) for den er jeg derimot litt usikker på.

Vis vedlegg 345113Vis vedlegg 345114
Fin review. Angåande power reserve er det oppgitt 45 timar på heimesida til Farer. Så her må jo vere noko feil?

POWER RESERVE​

Approximately 45 hours when fully wound



Edit: Er det manuelt verk? Da hjelper jo winder lite:):):)

WINDING​

Manual
 
Takk for innlegg @gullet. Du får prøve å trekke den:
Vis vedlegg 345115
Manuelt??
Nå er jeg ute å sykler her virker det som men uret blir trukket opp ved bruk også. Jeg har ikke skrudd krona i det hele tatt og den går «hele dagen» i bruk.

Mine tidligere manuelle urverk har stoppet uten manuell vridning av krona. Det gjør tydeligvis ikke denne…..
Må være en kombinasjon av automatisk og manuelt da? Det stemmer jo derimot ikke med spec på urverket du sendte….
 
Hmm, jeg skjønner ikke det. Erfaringsmessig vet jeg at et "tomt" manuelt verk ofte begynner å hvis det får litt bevegelse, bare fordi det setter i gang balansen igjen, da fjæren har ørlitt kraft igjen, men ikke nok til å starte balansen fra helt i ro. Da vil den ofte stoppe igjen med en gang nesten etter å ha blitt lagt ned. Men du mener altså at den nå har gått uten trekking i hvor mange dager? 4-5?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hmm, jeg skjønner ikke det. Erfaringsmessig vet jeg at et "tomt" manuelt verk ofte begynner å hvis det får litt bevegelse, bare fordi det setter i gang balansen igjen, da fjæren har ørlitt kraft igjen, men ikke nok til å starte balansen fra helt i ro. Da vil den ofte stoppe igjen med en gang nesten etter å ha blitt lagt ned. Men du mener altså at den nå har gått uten trekking i hvor mange dager? 4-5?
Kjenner n00b nivået stiger for hver gang jeg skriver, men skitt au! Haha.
Den har gått fra morgen til en gang på natten hver dag. Jeg har bare stilt den et par timer frem når jeg da står opp. Så har den gått hele dagene igjen.

Slik har det pågått fra jeg fikk den på fredag til tirsdag morgen.

Neste tema!!
 
Kjenner n00b nivået stiger for hver gang jeg skriver, men skitt au! Haha.
Den har gått fra morgen til en gang på natten hver dag. Jeg har bare stilt den et par timer frem når jeg da står opp. Så har den gått hele dagene igjen.

Slik har det pågått fra jeg fikk den på fredag til tirsdag morgen.

Neste tema!!
Den var nok godt trukket opp da du fikk den av meg på torsdag @gullet . Så da holder den jo litt. At den har holdt såppas godt uten du har gått inn for å trekke den opp synes jeg egentlig er litt imponerende, da de ikke er så mange runder med opptrekk som skal til for at den skal holde hele dagen :)

Ble først litt bekymret for at det hadde skjedd noe med den mens jeg hadde den da du klaget på gangreserven, for jeg opplevde ingen problemer, så jeg ble litt glad da jeg skjønte at du ikke hadde skjønt det :p
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Oddemann
Den var nok godt trukket opp da du fikk den av meg på torsdag @gullet . Så da holder den jo litt. At den har holdt såppas godt uten du har gått inn for å trekke den opp synes jeg egentlig er litt imponerende, da de ikke er så mange runder med opptrekk som skal til for at den skal holde hele dagen :)

Ble først litt bekymret for at det hadde skjedd noe med den mens jeg hadde den da du klaget på gangreserven, for jeg opplevde ingen problemer, så jeg ble litt glad da jeg skjønte at du ikke hadde skjønt det :p

Jo men at den skal holde en hel dag på at jeg stiller klokken 2 timer frem er jo ganske bra isåfall ja. Første dagen hadde den stoppet kl 0700 mener jeg å huske og jeg tok den på meg 0900.

Glad jeg kan glede andre med idioti! Haha.
Min forrige klokke var manuell, men det siste 2 år har jeg kun hatt automatisk verk. Så antar jeg bare tok det for gitt at denne var automatisk… off!
 
Redigert: