Passaround 6

Da er helgen over, jeg har fylt ut mitt trofaste skjema, og ut kom de 30 heldige:

Merk at dette på ingen måte er rekkefølgen klokken skal følge rundt, den settes senere. Neste nå er å fastsette endelig sum og få på plass innbetalinger. Takk for mange påmeldinger - jeg gleder meg, dette blir bra:)
 
Redigert:
Da er helgen over, jeg har fylt ut mitt trofaste skjema, og ut kom de 30 heldige:

Merk at dette på ingen måte er rekkefølgen klokken skal følge rundt, den settes senere. Neste nå er å fastsette endelig sum og få på plass innbetalinger. Takk for mange påmeldinger - jeg gleder meg, dette blir bra:)
Herlig at du holder i dette, Krille! Gleder meg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
En liten oppdatering her i tråden, klokken er bestilt og skal vel sendes litt uti april. Jeg har hektiske dager på jobb, og rekker ikke alltid innom forumet hver dag, men skal kanskje ila påsken sende ut en liten infomail med betalingsinfo etc. Så er det bare å glede seg!

God påske alle Passaroundere:)
 
1682669199810.png


:cool::cool::cool:
 
DHL kom 5-6 minutter før vi tok helg i dag, så pakken ble bare stappet i en bag og ble med på hytta. Etter middag, sosialisering med div og barna til sengs kunne jeg endelig ta den nærmere i betraktning.
1682716213663.png


1682716335630.png

Godt pakket inn, med personlig hilsen inni.
1682716389925.png

Pakken inneholder klokken i et flott lite etui, to remmer følger med på kjøpet courtesy of James Mulvale som selveste forumsjefen var grei nok til å gi meg en introduksjon til. Han likte Passaroundinitiativet og lovte oss litt på kjøpet om vi valgte en Farer.
1682716594401.png

Rett på armen. DHL var kjappe nok fra England til at klokken kom frem med dato og klokkeslett fremdeles korrekt (etter britisk tid). Jeg innser at jeg ikke kan noenting om månefase, så om den er korrekt får morgendagens research vise.
1682716679364.png

More to come, men jeg digger den på Milanese:)
 
Yes! Jeg kom hjem i dag etter å ha vært omtrent kontinuerlig på reise siden jeg tok i mot. Nå skal jeg bare få løpt litt stafett i morgen, så skal jeg publisere rekkefølge og få overlevert til førstemann på runden. Jeg har levd i en koffert, og har ikke maktet å publisere noe, men her er litt:

Førsteinntrykket er at dette er pent, veldig pent. God finish, pent uttrykk på klokken, og en fin størrelse med god bærekomfort. Klokken er alt på milanese.
1683921589768.png


De medfølgende skinnremmene er i min verden shait. Ikke spesielt høy kvalitet, plastete billigremmer.
1683921359043.png

Jeg har aldri hatt månefase, og synes jo det er gøy. Moro med lume på månen.

Jeg har ikke tatt innmari mange bilder, dere kan go nuts dere som kan det. Her fra smaking av musserende på Ridgeview Wine Estate i Brighton, med matchende klokke, slips og vin!
1683921484613.png


For å si noen ord om hva som ikke er all verden: manuelt verk er jo i min surreverden noe man glemmer. Auto hadde vært fab, men det hadde vel medført høyere kasse. Dato er for liten, og for dårlig kontrast på, så den kan være vrien å lese.

Jeg kommer med mer ila helgen håper jeg - gled dere, vi er straks i gang!
 
Yes! Jeg kom hjem i dag etter å ha vært omtrent kontinuerlig på reise siden jeg tok i mot. Nå skal jeg bare få løpt litt stafett i morgen, så skal jeg publisere rekkefølge og få overlevert til førstemann på runden. Jeg har levd i en koffert, og har ikke maktet å publisere noe, men her er litt:

Førsteinntrykket er at dette er pent, veldig pent. God finish, pent uttrykk på klokken, og en fin størrelse med god bærekomfort. Klokken er alt på milanese.
Vis vedlegg 332042

De medfølgende skinnremmene er i min verden shait. Ikke spesielt høy kvalitet, plastete billigremmer.
Vis vedlegg 332040
Jeg har aldri hatt månefase, og synes jo det er gøy. Moro med lume på månen.

Jeg har ikke tatt innmari mange bilder, dere kan go nuts dere som kan det. Her fra smaking av musserende på Ridgeview Wine Estate i Brighton, med matchende klokke, slips og vin!
Vis vedlegg 332041

For å si noen ord om hva som ikke er all verden: manuelt verk er jo i min surreverden noe man glemmer. Auto hadde vært fab, men det hadde vel medført høyere kasse. Dato er for liten, og for dårlig kontrast på, så den kan være vrien å lese.

Jeg kommer med mer ila helgen håper jeg - gled dere, vi er straks i gang!
Gleder meg :)
 
Rekkefølgen er nå klar - vi starter denne gangen på Østlandet! Jeg skal forsøke å få til en date med Guybrush omgående!
NummerBrukernavn
1​
krille
2​
Guybrush Threepwood
3​
Alinoe
4​
Romeo Clive
5​
Larsnie
6​
Audjoh
7​
mph90
8​
FaensOldemor
9​
Tagliano
10​
Labbos
11​
Bøygen
12​
gullet
13​
chronometer
14​
Hovedsignal
15​
benbjo
16​
Qwestern
17​
permagnar
18​
Mortbecken
19​
Hugo Cabret
20​
holmby
21​
Hopalong
22​
Sponon
23​
Readerfly
24​
Callahan
25​
Fredrik4628
26​
Kenneth R
27​
chrbir
28​
Oddemann
29​
Stonefly
30​
maretranquillitatis
 
IMG_9404.jpeg
IMG_9407.jpeg
IMG_9408.jpeg
IMG_9410.jpeg
IMG_9411.jpeg
IMG_9413.jpeg
IMG_9414.jpeg
IMG_9415.jpeg
IMG_9416.jpeg


Da har jeg testet denne noen dager og har den med på tur i dag. Førsteinntrykket er at den er ganske kul men ville tapt mot mer etablerte merker om jeg skulle brukt ca. 20K pluss på noe litt morsomt. Er mange kule ting her som matchende datovindu, indekser og romertall som nesten framstår som rent lumemateriale, stor månefase, manuelt verk etc. men får litt samme følelsen som mange norske merker gir; at det blir veldig tydlig hvor bra en Longines eller en Oris til 20K faktisk er. Ikke at dette er dårlig, men det blir rett og slett ikke rått nok når man ser på alternativene til samme sum. Gir den 4/6 totalt.

IMG_9418.jpeg
 
Slik jeg forstår lista, så har jeg uke 29(28?) som
nr 10 på listen. Passer meg dårlig desverre… noen som kunne tenkt seg å bytte uke? Kunne trengt par uker tidligere. Eventuelt senere
 
Slik jeg forstår lista, så har jeg uke 29(28?) som
nr 10 på listen. Passer meg dårlig desverre… noen som kunne tenkt seg å bytte uke? Kunne trengt par uker tidligere. Eventuelt senere
Hvor lenge har man klokken egentlig?
Jeg skal jo i følge listen ha den etter deg, men jeg aner ikke egentlig hvor lenge det er til....
Det virker som om det går mer enn en uke mellom hver overlevering foreløpig.
 
Hvor lenge har man klokken egentlig?
Jeg skal jo i følge listen ha den etter deg, men jeg aner ikke egentlig hvor lenge det er til....
Det virker som om det går mer enn en uke mellom hver overlevering foreløpig.

Ble noen dager forsinket fra min side pga reise i forbindelse med Pinse. Forrige passaround gikk meget smooth så tipper det går ganske greit!
 
Slik jeg forstår lista, så har jeg uke 29(28?) som
nr 10 på listen. Passer meg dårlig desverre… noen som kunne tenkt seg å bytte uke? Kunne trengt par uker tidligere. Eventuelt senere
Vi ordner det dersom det skulle bli nødvendig :)
 
Da har jeg gitt klokka videre til @Romeo Clive, så nå er det på tide å samle noen tanker. Jeg har ikke brukt noen andre klokker i den uka jeg har hatt den.

På den positive siden vil jeg trekke frem kasseform og størrelse. Den sitter godt på armen, og jeg er svak for denne typen cushion case. Den er fint polert, og passer veldig bra med meshen. Jeg opplevde også at den gikk presist, og atdet ikke var noe problem at den er manuell. Glemte opptrekk noen ganger, men gangreserven er bra nok til at den aldri stoppet.

Dessverre syns jeg ikke helhetsinntrykket jeg sitter igjen med er så bra. Det virker på mange måter som en klokke som prøver for hardt. Den har blanke overflate og prominent kasse, den har knudrete overflater på sidene, den har en krone som av en uforståelig grunn har en annen farge, en stor og sentralt plassert månefasekomplikasjon, kombinasjon av romertall og stick markers, datovindu etc. Det skjer for mye her, og det funker ikke helt for meg at den ikke ser ut som den klarer å bestemme seg for om den skal være sporty eller dressy. Av pirk vil jeg også trekke frem sekundviseren, som jeg ikke liker utformingen på fordi det ser for mye ut som en GMT-viser for meg, og at kronen føles som om den sitter for lavt nede på kassen.

Alt i alt er ikke dette en klokke jeg ville kjøpt selv, men kvaliteten virker fin for prisen.


IMG_8731.JPEG
IMG_8702.JPEG
IMG_8732.JPEG
IMG_8733.JPEG
IMG_8734.JPEG