Omega Seamaster-tråden

Du trenger denne dialen (OME-DIAL-1120-#6).

Så, for å gjøre modifikasjonen fullkommen, så vil du gjerne ha denne sekundviseren (HAN-4151)

Takk! var jo ikke så dyrt heller.

Minuteman: Mulig det er jeg som roter, med gull mente jeg den apliserte logoen og timemarkørene. Jeg hadde fått det for meg at disse var av hvitt gull.
 
Minuteman: Mulig det er jeg som roter, med gull mente jeg den apliserte logoen og timemarkørene. Jeg hadde fått det for meg at disse var av hvitt gull.

Det er en fornuftig antakelse. Vet Rolex operer med 18k WG, og at Breitling sin logo er av samme kvalitet. Skullen nesten tro at Omega gjorde det samme? Noen som vet om det er polert stål eller hvit gull?
 
Det er en fornuftig antakelse. Vet Rolex operer med 18k WG, og at Breitling sin logo er av samme kvalitet. Skullen nesten tro at Omega gjorde det samme? Noen som vet om det er polert stål eller hvit gull?

Her er i hvert fall en kar som har spurt Omega, og fått til svar at bezelinserten er WG men viserne og markerne er i stål. Med alle mulige forbehold om at dette var et kjapt Google-søk.
 
Beklager at jeg maser litt, men bezelinsert i hvitt gull? Er ikke dette en 2254.50 std bezel da?

@Sponon
Ser at både skiven og sekundviseren du linker til er beregnet for andre modeller. Er det allikevel slik at disse også vil passe på f.eks. 2254.50?


Skulle gjerne modifisert med den non-ac skiven, den er nydelig, men tror ikke jeg ville gjøre det før jeg evt har kjøpt meg enda en 2254.50.
Føler at det blir litt feil å "ødelegge" den eneste jeg har av denne modellen. Er det bare tull av meg å tenke slik?
 
Beklager at jeg maser litt, men bezelinsert i hvitt gull? Er ikke dette en 2254.50 std bezel da?

@Sponon
Ser at både skiven og sekundviseren du linker til er beregnet for andre modeller. Er det allikevel slik at disse også vil passe på f.eks. 2254.50?

Det er non-ac modellen som har WG bezel insert, og det er den skiva det er snakk om. Derfor det var litt uoversiktelig ;)

Ja, både skiva og sekundviseren jeg linka til passer til kal. 1120 som står i 2254.50. Har ikke prøvd det selv, men det er blitt gjort av andre.
 
Enda en 2254, Minue? You`re on a roll :D

Hvis du uansett skal kjøpe en til 2254 ville jeg heller ventet på en original non AC. :)
 
Hvis du uansett skal kjøpe en til 2254 ville jeg heller ventet på en original non AC. :)

Ikke usannsynlig at det blir en ledig slik etterhvert ...

Klokkebilder335-1.jpg
 
Prøvde 225580 på NOS Tropic reim og syntes det ble en bra kombinasjon. Med polert bezel blir den rett og slett for blingy og skinnende på lenke til å være en dykker (etter min smak), men alle dykkerreimene jeg har prøvd er for tykke og grove. Isofrane er myk og behagelig, men for tykk, og den er et h... å få av og på. Denne passer perfekt på den slanke kassen, og den er lynkjapp å ta av og på. I tillegg er den desidert den behageligste dykkerremmen jeg har prøvd. Anbefales!

TBE_0943.jpg


TBE_0942.jpg


TBE_0938.jpg


TBE_0933.jpg
 
Lekkert Tore! Hva ligger denne remen på, og hvor kan den kjøpes?

Det finnes jo begrenset antall av de siden det er NOS fra 60- og 70-tallet, så prisene har skutt i været siste årene. Stort sett 1300 kr på ebay. Heldigvis fant jeg en sveitser som selger de for 220 kr. Gitt vekk! Ebaynavn er esa-9162-9164

Jeg kjøpte den til Doxaen min siden den passer perfekt og er fra samme tidsrom. Etter at jeg prøvde den på Seamasteren bestilte jeg sporenstreks en til. Den ser veldig fin ut på Speedy og Submariner også. Det er bare å google bilder. Både Rolex (eller muligens Tudor) og Blacpain har blitt levert originalt på Tropic, men da en litt annen variant (øverst):
CoupleofFF01.jpg
 
Dette er en røver jeg ikke har sett før. Man kan trygt si at Omega har eksperimentert noe mer med Seamasterserien enn Rolex har gjort med Submarieneren :)
IMG_5075.jpg


Selges på TZ for 1170 USD
 
Denne har faktisk vært på ønskelisten min lenge, men da i denne varianten:
Seamaster%20Chrono%201040.JPG


Finnen som selger den over skal ha 1850 Euro. En litt for stiv pris synes jeg, selv om den er i topp skikk. Den du viste var jo billig, men blir litt feil farge for meg på denne ;)
 
Denne har faktisk vært på ønskelisten min lenge, men da i denne varianten:
Seamaster%20Chrono%201040.JPG


Finnen som selger den over skal ha 1850 Euro. En litt for stiv pris synes jeg, selv om den er i topp skikk. Den du viste var jo billig, men blir litt feil farge for meg på denne ;)

Den der var flott!

Men Tore, kom igjen, innerst inne er du en gullmann! ;)
 
Jeg har ikke nok hår på armene og for øyeblikket dårlig brunfarge ;)

Nei... det kommer nok noe gull her også skal du se. Er bare litt usikker på hva.