Omega Seamaster-tråden

Er det noen som kan linke til et sted som selger denne urskiven? Evt vet hva den koster.

Og hva tror dere det vil koste å bytte urskive?

for å holde det litt på topic:
red.jpg

Hva pokker er den duken i bakgrunnen, forresten?

Ja sjekket ofrei før jeg postet men fant ikke noe :(

takk for bildekompliment :)

Duken er en omega "bok" med bilder av diverse Omega OL modeller og litt historie om Omega sin sponsing av Olympiaden.

Den var gratis hos urmakeren så noe veldig fancy er det ikke.

Edit:
"OMEGA guarantees repairs and the delivery of spare parts for its watches for at least 20 years from the date production is discontinued." http://www.omegawatches.com/customer-service/faq

Da skal det vel til en viss grad være mulig å få tak i urskiven?

Beklager, men jeg får ikke helt med meg hva som menes med "gull på urskiven".
Mulig at det er mitt elendige fargesyn som gjør det, men det eneste jeg ser er en standardskive med lett patina på indeksene.

Du trenger denne dialen (OME-DIAL-1120-#6).

Så, for å gjøre modifikasjonen fullkommen, så vil du gjerne ha denne sekundviseren (HAN-4151)

Takk! var jo ikke så dyrt heller.

Minuteman: Mulig det er jeg som roter, med gull mente jeg den apliserte logoen og timemarkørene. Jeg hadde fått det for meg at disse var av hvitt gull.

Minuteman: Mulig det er jeg som roter, med gull mente jeg den apliserte logoen og timemarkørene. Jeg hadde fått det for meg at disse var av hvitt gull.

Det er en fornuftig antakelse. Vet Rolex operer med 18k WG, og at Breitling sin logo er av samme kvalitet. Skullen nesten tro at Omega gjorde det samme? Noen som vet om det er polert stål eller hvit gull?

Det er en fornuftig antakelse. Vet Rolex operer med 18k WG, og at Breitling sin logo er av samme kvalitet. Skullen nesten tro at Omega gjorde det samme? Noen som vet om det er polert stål eller hvit gull?

Her er i hvert fall en kar som har spurt Omega, og fått til svar at bezelinserten er WG men viserne og markerne er i stål. Med alle mulige forbehold om at dette var et kjapt Google-søk.

Beklager at jeg maser litt, men bezelinsert i hvitt gull? Er ikke dette en 2254.50 std bezel da?

@Sponon
Ser at både skiven og sekundviseren du linker til er beregnet for andre modeller. Er det allikevel slik at disse også vil passe på f.eks. 2254.50?

Skulle gjerne modifisert med den non-ac skiven, den er nydelig, men tror ikke jeg ville gjøre det før jeg evt har kjøpt meg enda en 2254.50.
Føler at det blir litt feil å "ødelegge" den eneste jeg har av denne modellen. Er det bare tull av meg å tenke slik?

Beklager at jeg maser litt, men bezelinsert i hvitt gull? Er ikke dette en 2254.50 std bezel da?

@Sponon
Ser at både skiven og sekundviseren du linker til er beregnet for andre modeller. Er det allikevel slik at disse også vil passe på f.eks. 2254.50?

Det er non-ac modellen som har WG bezel insert, og det er den skiva det er snakk om. Derfor det var litt uoversiktelig ;)

Ja, både skiva og sekundviseren jeg linka til passer til kal. 1120 som står i 2254.50. Har ikke prøvd det selv, men det er blitt gjort av andre.

Enda en 2254, Minue? You`re on a roll :D

Hvis du uansett skal kjøpe en til 2254 ville jeg heller ventet på en original non AC. :)

Prøvde 225580 på NOS Tropic reim og syntes det ble en bra kombinasjon. Med polert bezel blir den rett og slett for blingy og skinnende på lenke til å være en dykker (etter min smak), men alle dykkerreimene jeg har prøvd er for tykke og grove. Isofrane er myk og behagelig, men for tykk, og den er et h... å få av og på. Denne passer perfekt på den slanke kassen, og den er lynkjapp å ta av og på. I tillegg er den desidert den behageligste dykkerremmen jeg har prøvd. Anbefales!

TBE_0943.jpg

TBE_0942.jpg

TBE_0938.jpg

TBE_0933.jpg