Omega Seamaster-tråden

Litt påskemoro i et ledig øyeblikk, satte 2554.50 på Isofrane, og lenka til 2554 gikk på 2531.80 (Bond). Jeg synes det ble kult, hva synes TS?

IMAG0319.jpg


IMAG0320.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Aldri vært noe fan av den isofrane remmen, så sier ikke noe mer om den;) Men Omega "Bond" kombinasjonen med Speddy/eldre SMP- lenke ble veldig bra:) For den nåværende "bond" lenka er jo ikke noe å hoppe i taket for!
 
Takk til flere av dere som har postet mye fornuftig i denne (og andre Omegatråder) tråden, blitt en del klokere på seamaster serien, og som følge har klokkeboksen nå fått seg en ny PO Chrono 2210.50.00 :)
 
Takk til flere av dere som har postet mye fornuftig i denne (og andre Omegatråder) tråden, blitt en del klokere på seamaster serien, og som følge har klokkeboksen nå fått seg en ny PO Chrono 2210.50.00 :)

Grattis! Men, du vet hva man sier - PICS or... :)
 
Min nyanskaffede 2221.80:
c2395ca4.jpg

Jeg liker bond-lenka, men venter på en passende Nato i riktig blåfarge.. Dét tror jeg kan bli bra :)
 
All den tid dette er en seamaster-tråd kan jeg jo slenge opp bilder av mine andre seamastere også :)

Min gode gamle konfirmasjonsklokke (mid-size Quartz):
4f25ee63.jpg


Og min fars første "ordentlige" klokke, nå min dressklokke:
368992f7.jpg
 
Tenkte jeg skulle dele noen bilder av min nye beater. Det ble 3 uker med pinefull venting på at posten skulle få denne gjennom tollen, så noen unboxing ble det dessverre ingen tålmodighet til.

Dette er en 2232.80 som har den samme dialen som den anerkjente "electric blue", men som er levert i titanium istedenfor stål. Jeg har lenge sett på en 2255.80, men har i stor grad ønsket meg en klokke av titanium til beater. Derfor ble jeg meget overrasket når jeg fant ut at de laget denne modellen. Til og med den gamle speedmaster lenka er benyttet, istedenfor bond-lenka, som jeg ikke er særlig glad i. Trenger jeg å si at det ikke tok lange tiden før bestillingen var gjort etter at jeg fant denne hos en gresk nettbutikk?

Uret har en kombinasjon av flere faktorer jeg setter meget stor pris på, og som for meg gjorde dette til det naturlige valget når jeg skulle velge meg ny klokke. Komforten, vekten og det fantastiske utseende til metallet i kontrast med den fengslende blå dialen må nesten bare sees i virkelighet før man skjønner hvilken estetisk verdi dette har.

Jeg skal komme med flere bilder etterhvert, disse ble tatt i en hast da jeg oppdaget denne tråden ;)

IMG_3352.jpg

IMG_3363.jpg

IMG_3380.jpg


Noen forslag til remmer jeg kan bruke til denne?
 
Tenkte jeg skulle dele noen bilder av min nye beater. Det ble 3 uker med pinefull venting på at posten skulle få denne gjennom tollen, så noen unboxing ble det dessverre ingen tålmodighet til.

IMG_3352.jpg

IMG_3363.jpg

IMG_3380.jpg


Noen forslag til remmer jeg kan bruke til denne?

Alldeles nydelig. Jeg elsker Seamaster i TITAN!!! :D
 
Noen forslag til remmer jeg kan bruke til denne?

Tøft! Ikke ofte vi ser denne. Forslag til reim: NOS Tropic Sport. Kanskje ikke alles greie, men jeg synes comboen er tøff. Den gjør lite ut av seg og er svært behagelig på. Med en slik på vil klokken veie sånn ca ingenting :) Her på stål-EB:

TBE_0942.jpg


TBE_0938.jpg


TBE_0933.jpg


L1010625.jpg



Pga av lav profil sitter den jo som et skudd på nato også:

L1010531.jpg


L1010416.jpg


_MG_2029.jpg
 
@maghas: Slik jeg forstår det er ikke denne en LE-modell. Omega sluttet produksjonen av disse i 2005, om jeg ikke tar feil :)

@mikkemus23: Takk skal du ha! Jeg synes også selv kontrasten her er fantastisk :)

@Tore: Ikke dumt! Synes selv Speedmaster tar seg svært bra ut med en rally-strap. Kanskje også denne vil gjøre det? Du overbeviser med bildene dine ihvertfall :D

Mulig jeg kommer til å vurdere en gummi-strap. Hadde dette på min tidligere PO, men syntes kanskje den originale var litt stiv? Er det noen alternativer der ute som er av en litt "mykere" type?
 
@Tore: Ikke dumt! Synes selv Speedmaster tar seg svært bra ut med en rally-strap. Kanskje også denne vil gjøre det? Du overbeviser med bildene dine ihvertfall :D

Mulig jeg kommer til å vurdere en gummi-strap. Hadde dette på min tidligere PO, men syntes kanskje den originale var litt stiv? Er det noen alternativer der ute som er av en litt "mykere" type?

Tropicen er en swiss made 60-talls dykkerreim. Kan se ut som skinn på bilder, men er gummi.

Gummien er veldig myk, og i tillegg har den lav friksjon slik at den er kjapp å ta på i forhold til f.eks Isofrane som gir deg en kamp hver gang.
 
Jeg har lenge ment at 2254.50 er den vakreste SMP, men etter å ha sett bildene av din nye i titan, Pål, er jeg sannelig ikke så sikker lenger. Den var rett og slett nyyydelig. Helt uimotståelig. Denne står helt klart høyt oppe på ønskelisten hos meg nå.

Gratulerer, forresten!
 
Jeg har lenge ment at 2254.50 er den vakreste SMP, men etter å ha sett bildene av din nye i titan, Pål, er jeg sannelig ikke så sikker lenger. Den var rett og slett nyyydelig. Helt uimotståelig. Denne står helt klart høyt oppe på ønskelisten hos meg nå.

Gratulerer, forresten!

Det er titanen som gjør det ikke sant?:p:p