Nye Rolex Sea Dweller 4000ft

Bort ifra alle fargespiller med lys etc... Jeg syns at å få den stålrem å gå over kantene av lugsene var den største feil i design der.
rolex-watch-sea-dweller-deepsea-profile_zpsc9230d6c.jpg
 
En smal sak å polere ned;)

Nei...
Først og fremst blir det veldig vanskelig å få det helt riktig og senterledden ville da bli feil ajustert også.
Helle toppdel av stålremen må bli tenkt på nytt.
Jeg kan ikke helt forstår hva som forregikk i disse folk sin hode hos Rolex men det kan ikke har blitt liksom oversett...
Det var nok gjort med vilje: Intern sabotasje?:p
 
Ingen som har reagert på at Deepsea har samme type endeledd :rolleyes:

Det er mange ting man kunne kritisere på disse klokker...
Når jeg tok den stål Yacht-Master inn i hånden hos Lervik, var jeg bombeoverrasket at underkassens kantene på hver sider var for skjerp.
Ja, for skjerp til å bli behagelig faktisk. Det føltes som skarp vinkel finish.
Når jeg viste det til Rolf, visste han ikke hva han skulle si:rolleyes:
Spørs om hvis man er villig til å sier noe negativ om Rolex.
Alt av det der er ikke negativ holdning for meg: Det handler bare om å bli pragmatisk.
 
Bort ifra alle fargespiller med lys etc... Jeg syns at å få den stålrem å gå over kantene av lugsene var den største feil i design der.
rolex-watch-sea-dweller-deepsea-profile_zpsc9230d6c.jpg

@Hammerfjord: det der er bilde av DSSD. Men det samme gjelder for så vidt for DS4C (eller nå hva forkortelsen ble på nyeste SD).

Her har jeg sammenstilt de ulike modellene:


Jeg tror (uten å være sikker) at det er kasseformen som avgjør hvordan lenka sitter. DSSD er jo som kjent tjukk som fy. Jeg mistenker at DS4C også er betydelig tjukkere enn en sub/gmt/etc. 16600 kompenserer en del for høydebehovet i tjukkere bezel. Ettersom jeg kan se har ikke 116600 høyere bezel og for å få den tjukk nok til å tåle 1220m tipper jeg kassa er ganske høy.

116600 er en klokke som ser fantastisk ut, men jeg tørr ikke konkludere før jeg ser den live og har prøvd den på hånda:)
 
Redigert av en moderator:
Synes @Hammerfjord hadde et saklig innlegg om et designelement som det må være ok å påpeke. Det er en ny klokke til rundt 70, og det blir veldig stas å se hvordan dette oppleves i virkeligheten.
 
Redigert av en moderator:
Haha! Ja, sant nok @Genta: Man blir lurt av disse 2:mrgreen:
I hverfall, det er samme problem som kommer ut: Din forklaring på tjukkelse av disse kasser versus Sub´n er nok riktig.
Det som er pinlig er at Sub´n har for tynn rem ender og de SD og DSSD fikk seg for tjukk rem ender...
Det fins nok en vilje der å ikke tilpasse rem og kasse sammen hos Rolex: Kanskje en prøve på optisk illusjon der:confused:

Jeg tror nok at Rolex har så mye hypnotisk faktor på varemerke effekt hos kundene at de kan tillate seg mye mer tull enn de andre før folk starter å bli skikkelig misfornøyd...
For min del er jeg forstsatt ikke overbevist av "kronen".
 
Redigert av en moderator:
Synes @Hammerfjord hadde et saklig innlegg om et designelement som det må være ok å påpeke. Det er en ny klokke til rundt 70, og det blir veldig stas å se hvordan dette oppleves i virkeligheten.

Takk! Ja, jeg også fikk den ofte: " Men du eier ingen Rolex da hvordan kan du kritisere?"
Vel, jeg har prøvd en del: Ny grønn Sub,eldre Sub, Yachtmaster(stål og gull), Explorer... Og helt ærlig ble jeg litt skuffet av virkeligheten.
Men en ting er sikkert: Jeg har aldri vært berørt av prestisjen dette varemerke bærer hos andre.
Da på utgangspunktet var jeg kanskje litt mer nøytral på det og trengte å bli overbevist: Det skjedde egentlig ikke.
 
Redigert av en moderator:
Man finner ikke sånne blemmer her:

rolex-explorer-1.jpg


Noe har skjedd i designavdelingen til Rolex. Om det er den nye generasjonen designere som mangler teknisk forståelse eller hva, vet jeg ikke, men siden det tydeligvis ikke er et åpenlyst fenomen for nye generasjoner brukere heller, kan man neppe forvente en forandring.

For meg blir det litt sånn:

litenkakel_ny.jpg


Man forventer det på en Certina, men ikke på en Rolex.
 
Klarte ikke helt å se om noen har postet prisen på den nye Rolex Sea-Dweller 4000 116600.
Men jeg har fått oppgitt av Lervik Ur at den vil koste 76.450,- ink. MVA
 
Hvem lager de norske prislistene? Er det fra Sveits med innspill fra noen norske forhandlere konvertert til NOK?Eller finnes det en Rolex Norge som bestemmer dette.
Veil er vel lik for Bjerke og Lervik?
 
Når 2 ganske lignende klokker fra samme varemerke som er godkjent til respektiv 1220m og 3900m har cirka like priser...Hvor er feilen?:confused:

Koster ikke DSSD godt over 80'?

Selv med like priser er jeg ikke enig i at det nødvendigvis er en feilprising. Det er ikke alltid riktig å prise etter F&O- og/eller produksjonskostnad. Tross alt markedet som bestemmer, og med en antagelse om at SD4C er mer populær enn DSSD kan relativt lik pris forsvares.
 
Koster ikke DSSD godt over 80'?

Selv med like priser er jeg ikke enig i at det nødvendigvis er en feilprising. Det er ikke alltid riktig å prise etter F&O- og/eller produksjonskostnad. Tross alt markedet som bestemmer, og med en antagelse om at SD4C er mer populær enn DSSD kan relativt lik pris forsvares.

Godt over 80 i full pris med en "dårlig butikk deal" ja... Bedre priser fins.
Jeg så den på nett for 68500 Nok moms inkludert: Helt ny og 2014 model.
Jeg bare syns at prisforskjellen er ikke i proporsjon med hva klokken gir mellom SD og DSSD.
Marked bestemmer at det som er ny er "hot" og mer tiltrekkende: Men du vet selv at det er kortvarig fenomen og man kan vente lenge før den "collector" factor inntreffer.